شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از یک مرکز ترک اعتیاد در کلانشهر اهواز
به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان، دکتر اسماعیل ایدنی رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در تداوم بازدیدهای میدانی هیئت رییسه دانشگاه و در حاشيه بازديد از یک مرکز ترک اعتیاد در کلانشهر اهواز اظهار داشت: اعتياد پديده​اي است كه متاسفانه در جامعه شيوع نگران کننده ای پيدا كرده و با توجه به اهميت موضوع و لزوم بازگشت این افراد به جامعه، بخشي از دغدغه ما در حوزه  های بهداشت و درمان  است.

 ایدنی گفت: آموزش های لازم برای ترک اعتیاد در این مراکز به آنها ارائه می شود و مداخلات درمانی در ترک اعتیاد توسط مراکز خصوصی و دولتی انجام می گیرد.

وي با اشاره به مطرح شدن مشکلات و مسائل مربوط به اعتیاد در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، ادامه داد: در بحث درمان افراد مبتلا به اعتياد، به متغيرهاي بيشتري براي غربالگري  نياز است. همچنين لازم است افراد از نظر درجه آسيب پذيري طبقه​بندي شوند.

ایدنی به ضرورت آموزش فرزندان در زمینه پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و اظهار داشت: کنجکاوی، کسب لذت، مشکلات روانی، تفریح، فشار دوستان، اختلافات خانوادگی و استفاده از مواد به عنوان مسکن را از جمله مهمترین علل گرایش افراد به اعتیاد است.

وی در پایان بر ضرورت نظارت هرچه بهتر بر مراکز ترک اعتیاد نظیر آنچه که مورد بازدید قرار گرفت تاکید خاص نمود و اظهار داشت: چنانچه بر این مراکز نظارت مفیدی صورت نگیرد، نه تنها گره ای از مشکلات حوزه اجتماعی اعتیاد را حل نخواهد نمود که آن را تشدید خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار