اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۶۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:
خدادادی با بیان اینکه نگاه جمعیت هلال احمر استان در بحث بحران کم آبی، یک نگاه مسئولانه است، گفت: هلال احمر به موضوع کم آبی به عنوان یک بحران نگاه می کند و طبیعتاً با توجه به رسالتی که جمعیت دارد، در بحران های مختلف همانند ریزگرده ها و ذرات معلق وارد شده و قصد توازی و دخالت در حوزه های دیگر را ندارد.
نخستین نشست کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان خوزستان با رویکرد بحران کم آبی و باورسازی مردم نسبت به آن در اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، دکتر علی خدادادی در این نشست با اشاره به بازدیدهای میدانی از روستاهای منطقه الوار گرمسیری گفت: شرایط ویژه استان و تغییرات اقلیمی گسترده موجب شده تا بحران کم آبی به عنوان یک مشکل بسیار مهم تلقی شود و با توجه به تأثیرات زیادی که بر جامعه می گذارد، از بحران ها و حوادث مقطعی دیگر متمایز باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه وضعیت کمبود آب می تواند بر تولیدات کشاورزی، چرخه صنعتی و محصولات غذایی تأثیر منفی بالایی داشته باشد، افزود: اولین نگاه به بحران کم آبی این است که علل و عواملی که منجر به این بحران شده اند، توسط کارشناسان و سازمان های ذی ربط بررسی شوند که جمعیت هلال احمر می تواند به عنوان حلقه وصلی میان جامعه و آسیب های موجود، نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به مقوله مهم فرهنگ سازی در راستای ایجاد جامعه ایمن و اهمیت آموزش همگانی و باورپذیری مردم در پذیرش حوادث اظهار کرد: همان گونه که مردم توصیه های مربوط به زلزله و سیل و بحران های دیگر را می پذیرند، در حال حاضر هم این احساس در اهالی منطقه درباره بحران کم آبی وجود دارد و با تلاش همگان باید به یک باور تبدیل شود.

دکتر خدادادی با بیان اینکه بیشترین مصرف آب در خوزستان در بخش های کشاورزی و صنعتی است، هدر رفت آب در حوزه های مختلف را با توجه به دبی پایین رودخانه ها و استفاده بیش از حد از آب های زیرزمینی از مشکلات حاد این بحران دانست و تصریح کرد: نخستین برنامه این جمعیت که با کمک جوانان و اعضای داوطلب ما انجام می شود این است که مردم را به این باور برسانیم که مشکل کم آبی وجود دارد و این باور باعث ایجاد انگیزه و ظرفیت پذیرش آموزش می شود.


رییس کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان با تأکید بر لزوم برنامه های پیشگیرانه افزود: می توان با بهره مندی و ترویج تجارب صلیب سرخ و سازمان بهداشت جهانی(who) که برنامه های مدون و علمی را در سایر نقاط جهان اجرا کرده اند، در راستای اجرای طرح های پیشگیرانه و ایجاد آمادگی در مردم برای مواجهه با این بحران مهم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نگاه جمعیت هلال احمر استان در بحث بحران کم آبی، یک نگاه مسئولانه است، گفت: هلال احمر به موضوع کم آبی به عنوان یک بحران نگاه می کند و طبیعتاً با توجه به رسالتی که جمعیت دارد، در بحران های مختلف همانند ریزگرده ها و ذرات معلق وارد شده و قصد توازی و دخالت در حوزه های دیگر را ندارد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با تأکید بر لزوم نهادینه سازی آموزش همگانی در مقاطع پایین تحصیلی به ویژه در مدارس افزود: یکی از برنامه های جمعیت در بحران کم آبی آموزش همگانی است که این آموزش ها با رویکرد چگونگی صرفه جویی در آب شرب و نحوه استفاده صحیح از آب کشاورزی و از طریق متخصصین ذی ربط، جوانان و داوطلبان جمعیت در مناطق آسیب پذیر صورت می پذیرد.

دکتر خدادادی همچنین از تأثیر مطلوب آموزش از طریق رسانه های جمعی و به ویژه رسانه ملی در ارتقای آمادگی مردم در مقابل بحران کم آبی و پیشگیری از هدررفت آب دانست و تصریح کرد: در این دوره های آموزشی علاوه بر ارائه راهکارهای مناسب برای بحران کم آبی، روش های استفاده صحیح از آب در بخش کشاورزی و صنعتی و همچنین آب شرب، راه های مقابله با آلودگی آب و بیماری های مربوط به آن نیز تدریس می شود و اجرای مطلوب این برنامه ها الگویی مناسب برای دیگر مناطق درگیر استان خواهد بود.

در ادامه این نشست، نمایندگان دستگاه های مرتبط از قبیل مدیریت بحران استان، اداره کل آب و فضلاب، آب و برق، صدا و سیما به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و چگونگی اجرای برنامه های آموزش تأثیرگزار در بحران کم آبی را بررسی کردند.  
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
اسیوند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
comment
0
0
comment با سلام بر شما و مدیر عامل محترم هلال احمر چرا اداره هلال احمر شهرستان هفتکل حتی تابلو ندارد ؟!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
comment
0
0
comment دو صد گفته چو نیم کردار نیست آقای دکتر چقدر تبلیغات .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار