اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
در شورای ترافیک:
طرح پارکبان با هدف مدیریت پارک های حاشیه خیابان ها و کاهش ترافیک در خیابان های اصلی و مرکز شهر اهواز اجرا می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از اجرایی شدن طرح پارکبان در اهواز از یک هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا احمد سیاحی عصر سه شنبه در شورای ترافیک خوزستان که در سالن جلسات استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: طرح پارکبان در مرحله نخست در 11 خیابان در محدوده هسته مرکزی و خیابان های پرترافیک اهواز و از یک هفته آینده عملیاتی می شود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای این طرح در کلان شهر اهواز افزود:این طرح در شورای اسلامی شهر اهواز تصویب و نرخ ها تعیین شده و به تایید فرمانداری اهواز رسیده است که اکنون قابلیت اجرا در اهواز را پیدا کرده است.

سیاحی ساماندهی پارک خودروها، استفاده از حاشیه خیابان و ایجاد نظم و انضباط در عبور و مرور و روانسازی ترافیک را از آثار اجرای طرح ترافیک عنوان کرد.

وی همچنین مصوبه قبلی شورای ترافیک مبنی بر استفاده از فضای مدارس و ادارات به عنوان پارکینگ را یادآور شد و گفت: این طرح قرار است با اولویت 12 شهر در مناطق مرکزی و پرتردد استان در ساعات غیراداری اجرا شود.

به گفته وی کمبود پارکینگ در برخی شهرهای استان مشکلات جدی ایجاد کرده است و هم اکنون فضاهای آموزشی و اداری مناسب پارک خودرو شناسایی شده اند.

معاون استاندار خوزستان اظهار کرد: مرحله نخست دوره های آموزش ارتقای فرهنگ ترافیک برای یک هزار و 500 نفر از شهرداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران برگزار شده و مرحله دوم برای گروه های هدف انجام خواهد شد.

وی در ادامه از پیشرفت 80 درصدی اصلاح هندسی محور چمران به توحید در منطقه کیانپارس خبر داد و افزود: با اتمام این طرح مسیر خودروهایی که از پل یادگار امام و شرق کارون می آیند با عبور از این محور به بلوار مدرس و پل سوم منتهی می شود.

سیاحی با بیان اینکه با دستور استاندار عملیات اجرایی پل نهم نیز همزمان تسریع خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح شاهد کاهش بار ترافیکی در کیانپارس و تقاطع توحید باشیم.


*ترافیک اهواز در دانشگاه شریف

استاندار خوزستان نیز در این نشست از واگذاری مطالعات ساماندهی مجتمع های پزشکی در کیانپارس به دانشگاه صنعتی شریف انتقاد کرد.

عبدالحسن مقتدایی با اشاره به مصوبه شورای ترافیک استان مبنی بر ساماندهی مجتمع های پزشکی اظهار کرد: شهرداری دانشگاه صنعتی شریف را به عنوان مشاور طرح انتخاب کرده در حالی که در استان توانایی انجام چنین مطالعاتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در اقدام مشابهی مطالعات سد گتوند نیز به دانشگاه تهران واگذار شد در حالی که دانشگاه شهید چمران با اساتید شاخص می توانست این مطالعات را انجام دهد.

اظهار کرد: در بحث آموزش شهروندی با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار است آموزش هایی برای گروه های مختلف جامعه اجرا شود.

علی حسین حسین زاده رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان نیز در این نشست گفت: 16 هزار نفر از جامعه هدف تحت آموزش های شهروندی و حوزه ترافیک قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه این آموزش ها از طریق دانشگاه جامع علمی کاربردی ارایه می شود، افزود: این آموزش ها از بهمن ماه به مدت شش ماه انجام می شود و می توان پیش بینی کرد کاهش چشمگیری در تصادفات و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی شاهد باشیم.

کلانشهذ اهواز در حال حاضر با کمبود سه هزار جای پارک روبروست. 

طرح پارکبان با هدف مدیریت پارک های حاشیه خیابان ها و کاهش ترافیک در خیابان های اصلی و مرکز شهر اهواز اجرا می شود.

بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اهواز در تاریخ هشتم تیر امسال، در نخستین سال اجرای طرح بابت ساعت اول پارک در حاشیه این خیابان ها مبلغ هفت هزار ریال، در ساعت دوم مبلغ هشت هزار ریال و در ساعت سوم 9 هزار ریال از رانندگان اخذ می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار