اداره کل پست استان خوزستان رشد چشمگیری را در ارائه خدمات نیابتی سازمانها و دستگاه های دیگر به مردم داشته است.
اداره کل پست استان خوزستان با دو هدف جذب بازارهای جدید و تحقق «پست؛ درگاه خدمات دولت الکترونیک» برنامه ریزی های اثربخشی در بخش ارائه خدمات نیابتی داشته است.
عملکرد مناسب اداره کل پست استان خوزستان در ارائه خدمات نیابتی دستگاه ها و سازمانها در سطح استان منجر به جلب اعتماد و تمایل سازمانهای ارائه دهنده خدمات به استفاده از توانمندیهای پست در نیابت خدمات شان شده است و همین امر باعث افزایش تعداد خدمات نیابتی اداره کل پست استان خوزستان شده است.
این اداره کل با تحلیل و شناخت بازار و احصای خدمات ادارات و سازمانها نسبت به شناسایی خدمات قابل ارائه توسط پست اقدام می کند و پس از آن بررسی های کارشناسی،ارائه راهکارهای اجرایی و امکان سنجی ارائه خدمت توسط تیم فنی انجام می شود.
چنانچه ارائه این خدمات توسط پست موجب تسهیل دریافت خدمات برای متقاضیان یا ارائه آن برای دستگاه ها و سازمانهای صاحب خدمت شود، این مسئله با انجام مذاکرات فی مابین طرح و به بررسی در سطوح مختلف مدیران و کارشناسان گذاشته می شود.
طراحی مراحل ارائه خدمات مطابق با استانداردها ،پشتیبانی مناسب تجهیزات و امکانات، مدیریت و نظارت بر ارائه مطلوب خدمات و مطابق با خواسته های طرف قرارداد و متقاضیان در اداره کل پست استان خوزستان باعث شده است که این اداره کل نیابت خدمت بسیاری از سازمانها را بر عهده گرفته و در تیرماه سالجاری سه خدمت نیابتی دیگر را در دستور کار خود قرار دهد.