شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
برگزاری مراسم ضیافت افطار و تکریم خیرین سلامت استان خوزستان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان،  نشست صمیمی خیرین سلامت استان خوزستان در تاریخ 23 تیرماه 94 با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و جمعی از مسئولان و خیران سلامت استان خوزستان در سالن شهدای دانشگاه برگزار شد.

دکترعلی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه در این نشست ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس، گفت: در دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول نظام سلامت فرصت خدمت گذاری برای مردم فراهم شده که این خدمت گزاری رضایتمندی نسبی  را در بین مردم ایجاد کرده است.

خدادادی ادامه داد: تامین اعتبار مورد نیاز طرح تحول نظام سلامت به تنهایی از طرف دولت قابل تامین نیست و قطعا تداوم تامین این اعتبارات با توجه به شرایط و تنگناهای دولت، نیاز به حمایت های جانبی و ارائه برنامه های دیگری برای صیانت از این طرح دارد.

قائم مقام رئیس دانشگاه گفت: سازمانهای مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت و حمایت های مردمی میتواند سرمایه های ارزشمندی در نظام سلامت هستند و ما باید با استفاده از این فرصت ها در جهت خدمت گذاری به مردم قدم های موثری برداریم.

وی افزود: ایجاد زمینه مشارکت خیرین در عرصه بهداشت و درمان نیاز به برنامه ریزی دارد، به همین منظور مجموعه ای در وزارت بهداشت ایجاد شده که وظیفه آن هماهنگی لازم برای جلب مشارکتهای مردم و خیرین است و با برنامه ریزی های بعمل آمده شرایط مناسبی برای ترویج کار خیر در عرصه سلامت فراهم شده است.

خدادادی گفت: همچنین در حال انعقاد قرارداد با سازمانهایی مانند: فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پروش و شهرداری به منظور ایجاد تسهیل در حوزه سلامت استان هستیم که میتواند کمک های شایانی به ترویج و توسعه سلامت کند و از طرفی باعث کاهش هزینه های حوزه بهداشت و درمان شود

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بحث خیرین سلامت استان خوزستان جایگاه مناسبی ندارد اظهار داشت، تاکنون بیش از 50 سمن (سازمان مردم نهاد) در حوزه سلامت و درمان شناسایی و ساماندهی شده است و نیازسنجی های لازم از حوزه های مختلف بهداشت و درمان صورت گرفته تا خیرینی که مایل به مساعدت هستند نیازهای حوزه بهداشت و درمان دانشگاه را بدانند و بر اساس آن اقدامات لازم را در جهت انجام کار خیر انجام دهند.

خدادادی در پایان  با اشاره به حوزه هایی که خیرین میتوانند کمک مالی و یا مشارکت داشته باشند، گفت: تامین منابع مالی پروژه های نیمه تمام، کمک به خرید تجهیزات و داروهای بیماران نیازمند و همچنین خرید تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی از جمله حوزه هایی است که خیرین میتوانند دانشگاه را یاری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه موقت اهواز نیز در این مراسم با بیان اینکه طبابت در اسلام از اهمیت فراوانی برخوردار است، گفت: استعدادهای فراوانی در حوزه خیرین در بین مردم استان خوزستان که کارهای ماندگار و عام المنفعه را انجام دهند لکن باید در این زمینه اطلاع رسانی مناسبی جهت مشارکت حداکثری مردم انجام شود تا همچنانکه در امر مدرسه سازی توفیقات خوبی بوده در حوزه سلامت نیز رتبه استان  ارتقا یابد.

حسن زاده گفت: همچنین باید از ظرفیت صدا و سیمای استان نیز در جهت گسترش فرهنگ کمک رسانی به مردم و شناسایی خیرین حوزه سلامت استفاده کنیم.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نقطه درخشان اقدامات دولت تدبیر و امید، اجرای طرح تحول نظام سلامت است که در استان خوزستان به همت و مدیریت جناب دکتر ایدنی  و تیم ایشان در بین مردم رضایتمندی بسیار خوبی ایجاد شده است اما  دیگر بخشها نیر باید در اجرای این طرح مهم دولت را یاری کنند.

حاج کاظم شایسته مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان نیز در این مراسم ضمن اشاره به اقدامات خیرین بخش سلامت استان گفت: اعضاء خیرین سلامت استان بدون هیچ چشم داشتی به پست و مقام فقط در فکر خدمت رسانی به مردم شریف استان هستند و انتظار میرود دانشگاه علوم پزشکی اهواز با ایجاد فضای همکاری عرصه را برای فعالیت هرچه بیشتر این خادمان فراهم کند




نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار