اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۶۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
دکتر خدادادی:
رئیس جمعیت هلال احمر استان خوزستان تصریح کرد: جوانان خوزستانی پتانسیل بالایی دارند و می توان از آنها برای فعالیت در زمینه های بهداشتی استفاده کرد و خلا های موجود را با استفاده از این عزیزان پوشش دهیم.
اولین جلسه ی توجیهی سازمان های مردم نهاد (سمن ها) مرتبط با حوزه سلامت 4شنبه مورخ 24 مرداد ماه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  به ریاست دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه و نمایندگان و مسئولین این سازمان ها برگزار شد.

دکتر خدادادی رئیس جمعیت هلال احمر استان خوزستان در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت حضور سازمان های مردم نهاد گفت: هزاره سوم به نام عصر مشارکت اجتماعی نامگذاری شده و سازمان های مختلف مانند سازمان بهداشت جهانی، سازمان صلیب سرخ و سایر ارگانهایی که نقش اساسی در هدایت سازمان های مردم نهاد دارند از وجود این نهاد ها استفاده لازم را برای رفاه و آسایش بیشتر مردم می برند.

دکتر علی خدادادی گفت: با توجه به تهدیدات جدی در دنیای امروزه مانند کمبود آب، مشکلات محیط زیست، مواد خوراکی آلوده و شیمیایی و بحث بیماری های مختلف مانند سرطان و بیماری های واگیردار مانند ایدز باید برای حل این مشکلات به سازمان های مردم نهاد توجه بیشتری کرد و از توان بالقوه این نهاد ها استفاده کرد و نقش آنها را در بر طرف کردن مشکلات امروزه پر رنگ تر کنیم.

وی افزود:  با توجه به ناپایداری دولت ها و بی ثباتی جریان های شکل گرفته و تنوع مدیریتی،  سازمان های مردم نهاد از پایداری و ثبات خوبی برخوردارند و می توانند نقشی اساسی در حل مشکلات حوزه سلامت ایفا کنند.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد سرمایه ارزشمندی در حوزه سلامت هستند و به عنوان یکی از بازوان قوی برای پیشبرد اهداف حوزه سلامت شناخته شده اند. باید تمام توان خود را برای جلوگیری از موازی کاری این گروه ها به کار گیریم و با برپایی جلسات و نشست های مختلف و شناسایی این گروه ها هماهنگی لازم را برای استفاده بهینه از توان آنها انجام دهیم.

وی تصریح کرد: جوانان خوزستانی پتانسیل بالایی دارند و می توان از آنها برای فعالیت در زمینه های بهداشتی استفاده کرد و خلا های موجود را با استفاده از این عزیزان پوشش دهیم.

دکتر خدادادی با اشاره به بیماری های خطرناک و خانمان سوز مانند سرطان گفت: بیماری های رفتاری مانند چاقی، اعتیاد و همچنین بیماری های قلبی و عروقی و سرطان های مختلف که نشات گرفته از رفتارهی پر خطرمی باشند از چالش های مهم حوزه سلامت در جهان امروز هستند و این سازمان ها می توانند نقش اساسی در پیشگیری و آموزش در این زمینه ایفا کنند.

 وزارت بهداشت نگاه ویژه ای به این مجموعه ها دارد و برنامه ریزی های خوبی در حال انجام است تا بتوانیم با عقد تفاهم نامه هایی در زمینه های مختلف از پتانسیل موجود در این بخش استفاده کنیم.

ارائه خدمات مناسب به بیماران و فعالیت در حوزه پیشگیری از اولویت های ما در بخش سلامت می باشند و برای تحقق این اهداف به دنبال ایجاد گروه های دوست دار دانشگاه و سلامت هستیم که با پیشگیری از بروز بیماری ها بتوانیم باعث کاهش هزینه های درمان و کم کردن بار در بخش درمان بشویم.  

باید با برنامه ریزی مناسب خلا های موجود را به سازمان های مردم نهاد نشان دهیم تا با یاری این عزیزان موازی کاری را به حداقل رسانده و با نوآوری های که جوانان در این گروه ها انجام می دهند بتوانیم شاهد کاهش هزینه های درمانی مردم باشیم.

وی در پایان با اشاره به طرح تحول نظام سلامت رمز ماندگاری این طرح را تامین بودجه دانست و افزود: بازوی اصلی حمایتی طرح تحول نظام سلامت سازمان های مردم نهاد هستند که می توانند تضمین کننده اجرای مداوم و پایدار طرح تحول نظام سلامت باشند. سازمان هایی که بدون هیچ چشم داشتی و با تعهد دینی و اخلاقی باعث هم افزایی فعالیت های ما در این حوزه میشوند.


 
 
 
 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
comment
0
0
comment لطفا در مورد بخش زنان بیمارستان خرمشهر هم فکری کنید.هنوز برخورد جدی و قاطع با خانم ... که مسبب مرگ ان خانم جوان شد نشده است.متشکر
comment
راوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
comment
0
0
comment قبلا هم خیلیها درمورد جوانان خوزستان ازاین حرفها زدند حتی وعده وعیدهای دیگر وبزرگتر هم دادند ولی خبری نشد وجوانان استان روز بروز بیکارتر و.....تر شدند پس لطفا چنانچه توانایی آنرا ندارید قول ندهید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار