اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: عيد فطر برای اهالی بشردوست هلال احمر، روزیست که از امتحان الهی خدمت به نیازمندان در طول ماه مبارک رمضان سر بلند بیرون آمده اند و جان خود را در نهر زلال رمضان شسته و صیقل داده اند.   

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان، در پیام دکتر علی خدادادی به مناسبت فرا رسیدن عید خجسته فطر آمده است:

عيد فطر، پاك‌ترين عيدهاست؛ چرا كه پاداش يك ماه عبادت و شست‌وشوي جان در نهر پاك رمضان است. عيد فطر، عيد پايان يافتن رمضان نيست، عيد برآمدن انساني نو از خاكسترهاي خويشتن خويش است، چونان ققنوس كه از خاكستر خويش دوباره متولد مي‌شود. رمضان، كوره‌اي است كه هستي انسان را مي‌سوزاند و آدمي نو با جاني تازه از آن سر برمي‌آورد. فطر، شادي و دست‌افشاني بر رفتن رمضان نيست، بر آمدن روز نو، روزي نو و انساني نو است.

رمضان ماه گذشتن از خود و به دیگران رسیدن است؛ ماه انسان سازی و میلاد دوباره آدم؛ اگر درعيد فطر درنيابيم كه از نو متولد شده‌ايم، اگر تازگي را در روح خود احساس نكنيم، عيد فطر، عيد ما نيست. از اين‌روست كه در دعاي قنوت نماز عيد فطر مي‌خوانيم:« اسئلك بحق هذا اليوم الذي جعلته للمسلمين عيدا و لمحمد صلّي الله عليه و اله ذخراً و مزيداً؛ که بارخدایا، از تو مي‌خواهم... به حق اين روز كه آن را براي مسلمانان عيد قرار دادي و براي محمد و آل او ذخيره و فزوني ساختي»

ماه رمضان به حق برای اهالی جمعیت هلال احمر رنگ و بویی دیگرگونه دارد که تجلی بشردوستی و صلح در این ماه بیش از روزها و ماه های دیگر سال است! تلألؤ نشان خدمت به انسان ها توسط اهالی نیک اندیش این نهضت خدایی در این ماه مبارک بر جریده عالم ثبت شده و عيد فطر، روز برداشت بذر پاكي است كه بندگان مخلص خدا در زمين پاك دل‌هايشان پاشيده‌اند و امروز ثمر آن را در لبخندهایی می بینند که بر لبان صادق انسان های مستمند کاشته اند. عيد فطر، پايان نيست؛ آغاز بازگشتي است كه از چشمه فطرت مي‌جوشد و در سرزمين عنايت جاري مي‌شود.

عید سعید فطر بر تمامی ره پویان سیره مولای یتیمان و مستضعفان عالم که در این ماه روحانی، به سوی معبود شتافت به ویژه خانواده بزرگ و خدوم جمعیت هلال احمر استان خوزستان مبارک باد.   

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار