شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۷۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
نخستين جراحي كاشت حلزون شنوايي جديد در ايران با حضور نمایندگانی از ايران و اتريش در مرکز آموزشي و درماني امام خميني(ره) اهواز انجام شد

نخستين جراحي كاشت حلزون شنوايي جديد در ايران با حضور نمایندگانی از ايران و اتريش صبح امروز 31 تیر94 در مرکز آموزشي و درماني امام خميني(ره) اهواز انجام شد.

به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان، دكتر نادر صاكي، عضو هیئت علمی دانشگاه و رييس مركز كاشت حلزون گوش خوزستان امروز، چهارشنبه (31 تيرماه) در نشست خبری پيش از اين جراحي كه در بخش گوش و حلق و بيني بيمارستان امام خميني(ره) اهواز برگزار شد، اظهار داشت: كاشت پروتز گوش مياني براي اولين بار در ایران و به همت مركز كاشت حلزون شنوايي خوزستان انجام شده است. اين روش درماني، براي کم شنوایان انتقال، حسي و عصبي كاربرد دارد.

وي ادامه داد: در اين روش، پروتز كوچكي در گوش مياني بيمار كاشته مي​شود كه به بيمار كمك مي​كند تا صداهايي را كه قبل از عمل قادر به شنيدن آنها نبود را به راحتي بشنود. در اين روش، پروتز جديد علاوه بر تمامي مزيت​هاي كمكي موجود، از لحاظ ظاهري نيز به گونه​اي طراحي شده براي بيماران به طور صد در صد ايده​آل است.

رييس مركز كاشت حلزون خوزستان گفت: پيش از اين تعداد اندكي پروتز كاشت گوش مياني در ايران انجام شده اما جراحي گوش مياني با ورژن جديد اين پروتز، براي اولين بار است كه در ايران در حال انجام است.

صاكي افزود: مركز كاشت حلزون شنوايي خوزستان با هدف كمك به بيماران كم​شنوا و ناشنوا در سال 92 تاسيس شد و تاكنون با انجام عمل كاشت حلزون بر روي 123 كودك ناشنوا و موفقيت صد در صدی توانسته خدمات شاياني به كم​شنوايان و ناشنوايان جنوب غرب كشور ارايه دهد.

این فوق تخصص گوش و حلق و بینی عنوان كرد: در اين جراحي تنها هزينه پروتز از بيمار دريافت مي​شود و عمل توسط تيم جراحي مركز كاشت حلزون شنوايي خوزستان به صورت رايگان انجام مي​شود. در اين جراحي نماينده شركت Medelاتريش در ايران (سازنده اين پروتز) جهت نظارت بر عمل جراحي و دكتر مسعود متصدي از دانشگاه تهران حضور دارند.

رييس مركز كاشت حلزون خوزستان اظهار كرد: مركز كاشت حلزون علاوه بر استان خوزستان، استان​هاي مجاور از جمله ايلام، بوشهر، كهگیلويه و بويراحمد و لرستان را پوشش داده و در جهت توسعه توريسم درماني، خدمات لازم را در اختيار بيماران قرار مي​دهد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مینا ز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
comment
0
0
comment سلام
برای کاشت پروتز همه ی سن ها شامل میشوند؟
و اینکه قیمت این عمل به چه صورت هست ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار