اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
مدیرکل ارشاد خوزستان:
قنواتی بی توجهی به حوزه فرهنگ را آسیب جدی به همه حوزه ها دانست و گفت: همه ساختارهای یک جامعه بر اساس نگاه و فرهنگ مردم شکل می گیرد.
به گزارش ایرنا همایون قنواتی چهارشنبه در نشست خبری نخستین جشنواره کتابخانه های خانگی اهواز اظهار کرد: جشنواره کتابخانه های خانگی اهواز دومین برنامه ای است که به صورت رسمی اعلام شد و پیش از آن فراخوان جشنواره جایزه کتاب سال برگزار شد.

وی افزود: در جشنواره کتابخانه های خانگی ظرفیتی از کتابخانه های خانگی به ما معرفی می شود که پیش از این برای ما پنهان بود و می تواند تاثیرات بسیاری بر مسایل آموزشی و فرهنگی جامعه داشته باشد.

قنواتی بی توجهی به حوزه فرهنگ را آسیب جدی به همه حوزه ها دانست و گفت: همه ساختارهای یک جامعه بر اساس نگاه و فرهنگ مردم شکل می گیرد.

وی در خصوص برنامه اهواز پایتخت کتاب بیان کرد: در رابطه با برنامه اهواز پایتخت کتاب چندین جلسه و کارگروه تشکیل شد و از همه دستگاه های فرهنگی عضو این کارگروه استفاده شد و برنامه ها بر اساس این هماهنگی ها اتفاق می افتد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: هر دستگاه و سازمانی که فعالیتی در حوزه ترویج و گسترش فعالیت کتابخوانی انجام دهد، مورد استقبال ما قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه توجه ما امسال بر اساس برنامه ریزی ها به حوزه کتاب و کتابخوانی جدی است، ادامه داد: برنامه های پایتخت کتاب به گونه ای طراحی شده که در همه حوزه ها مردم را درگیرمسایل کتابخوانی کنیم.

همچنین در این نشست دبیر نخستین جشنواره کتابخانه های خانگی اهواز اظهار کرد: نخستین جشنواره کتابخانه های خانگی در اهواز تیر تا مهر ماه برگزار می شود که پیش از این سه دوره در تهران و یک دوره در اصفهان برگزار شده بود.

فضل الدین موسوی افزود: یکی از ماهیت های این جشنواره درگیر کردن همه مردم در اقشار مختلف با کتابخوانی و به اشتراک گذاشتن فضای کتابخانه ای مردم است.

وی با بیان اینکه جشنواره در دو مرحله برگزار می شود، گفت: در مرحله نخست برگزیدگان از طریق سوالاتی در خصوص تنوع و تعداد منابع کتابخانه خانگی و در کل کمیت کتاب ها انتخاب می شوند.

موسوی افزود: در مرحله دوم نیز با حضور در منازل و بازدید از کتابخانه های خانگی و انجام گفت و گویی با صاحبان کتابخانه ها، کتابخانه های برتر برگزیده می شوند.

دبیر نخستین جشنواره کتابخانه های خانگی اهواز بیان کرد: در این جشنواره افراد برای شرکت می توانند تصاویر کتابخانه خانگی خود را به شماره 09168256080 از طریق شبکه های مجازی ارسال کنند یا از طریق وبسایت جشنواره موجود در سایت اینترنتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اقدام به ثبت نام و بارگذاری تصویر کنند.

در نخستین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران 64 شهر با 390 طرح شرکت کرده بودند که از میان آنها شهرهای اهواز، یزد، بوشهر، گنبد کاووس و نیشابور به مرحله پایانی راه یافته بودند و با رای نهایی هیات داوران اهواز تحت عنوان نخستین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که برنامه های این دوره را بر عهده دارد متولی برگزاری چندین برنامه در زمینه اهواز پایتخت کتاب و کتابخوانی در اهواز شده است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
comment
0
0
comment پایتخت سرریز فاضلاب برازنده تر است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار