اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
به مناسبت روزملی عفاف و حجاب ، سمینار آموزشی آشنایی وپیشگیری از جرایم اینترنتی با حضورمعاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان  ومسوولان وکارکنان شرکت برق منطقه ای خوزستان درسالن آمفی تاتر سازمان آب و برق خوزستان اهواز برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان ، در این سمینار مطالبی مانند فرصتها و موارداستفاده از اینترنت ، علل گرایش نوجوانان به اینترنت ، آسیب های اینترنتی و پیامدهای آن، راهنمایی والدین به فرزندان درخصوص استفاده صحیح از اینترنت ونکات امنیتی جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی و ... برای شرکت کنندگان تشریح شد .

در ابتدای این همایش خانم احمدی روزبهانی مشاورامورزنان وخانواده شرکت برق منطقه ای خوزستان بابرشمردن اهمیت برگزاری این سمینار گفت : امروزه اینترنت به عنوان بسترمجازی ارتباطی رایج در میان گروه های مختلف سنی جامعه به ویژه قشر جوان شناخته می شود که با گسترش این بستر و افزایش تعداد کاربران فضای مجازی و استفاده بیش ازحد از این فضا ، اعتیاد تازه ای شکل گرفته است .

وی افزود : اعتیاد به اینترنت یک واژه نیست ، حقیقت این است که در این زمان ارتباط در فضای مجازی جایگزین روابط واقعی بین انسانها حتی سبب دور شدن اعضای خانواده از یکدیگر شده است وصرف نظر از مزایایی که این ابزار فراگیر در زندگی کنونی ایجاد نموده ، آسیب هایی در بین دارد  .

احمدی  روزبهانی تصریح کرد : فضای مجازی و اینترنت در دنیای امروزِ ما به گونه ای نفوذ کرده است که نمی توان زندگی بدون آن را تصورکرد به همین دلیل آسیب های متعددی مانند  تغییر سبک زندگی ، شکستن مرز باورها ، کمرنگ یا بی ارزش نمودن مفاهیمی همچون حجاب و حیا برای جوانان ما به عنوان مولد و پرورش دهنده نسل های آینده این مرز وبوم را به همراه داشته است و بدانیم غرب و حاکمان فضای مجازی برای نیل به چنین هدفی برنامه ریزی گسترده ای دارند  .

سرهنگ سید رحمان موسوی معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان نیزدراین سمینار گفت : جرم سایبری نوعی از جرم است که با استفاده از رایانه یا درون فضای سایبر و یا علیه رایانه دیگری واقع می‌شود و هرچه وابستگی انسان به رایانه و شبکه اینترنت بیشتر شود، زمینه توسعه این گونه جرایم نیزازقبیل انواع سرقت، تقلب، فریب، مزاحمت و تروریسم سایبرآماده‌تر می‌گردد . 

وی افزود : فضاهایی نظیر شبکه های اجتماعی واتاق های گفت وگو یکی از نگرانی های ، اثرگذاری منفی اینترنت بر رفتار و روابط اجتماعی افراد جامعه می باشد که مواقعی باعث از بین رفتن حریم و حدود روابط بین زن و مرد می گردد .

درادامه این سمینارسروان یوسفوندکارشناس ارشد نظارت بر فضای تولید ارتباطات (پلیس فتا )درخصوص موضوعات مرتبط با اینترنت و آسیب ها و فرصتهای استفاده از آن مطالب متنوعی بیان داشت .
گفتنی است این برنامه آموزشی یک روزه ویژه کارکنان شرکت برق منطقه ای خوزستان وخانواده هایشان و با همکاری اداره آموزش همگانی و عمومی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان خوزستان همچنین واحدهای اموز زنان وخانواده ، آموزش ، خدمات و روابط عمومی برگزار شد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار