اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۹۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
استاندارخوستان در شورای اداری :
اگر قرار است توسعه ای دراستان اتفاق افتد و معظلات را حل کند که علاوه بر حل مشکلات , باید نوآوری را در بر داشته باشد.
 استاندارخوستان درنشست شورای اداری استان خوزستان درسالن اجتماعات شهید هاشمی اهواز , طی سخنانی  برنامه ریزی را سنگ بنای توسعه خواند و خطاب به مدیران تاکید کرد : تدوین برنامه ششم توسعه درراه است و مدیران نگاه جامعی به حل مشکلات و تحقق توسعه پایدار استان خوزستان درقالب برنامه ششم داشته باشند.

دکتر عبدالحسن مقتدایی   برنامه ریزی را حلقه وصل میان معضلات و مدیران قلمداد کرد و گفت : ما در خوزستان دارای دو جبهه معضلات و مدیران هستیم که حلقه وصل آن ها برنامه ریزی است و اگر قرار است توسعه ای دراستان اتفاق افتد و معظلات را حل کند که علاوه بر حل مشکلات , باید نوآوری را در بر داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان، دکتر مقتدایی عنوان کرد: برنامه ششم توسعه در پیش روی ما است و متولی آن سازمان برنامه ریزی است که برای بهتر انجام شدن این برنامه ارتباط باید با مرکز حفظ شود و نارسایی های موجود تا حد امکان اصلاح شود و باید این مورد را نیز مدنظر داشت که فرصت ها به سرعت می گذرند و باید برای مدیریت بهتر پیشنهاداتی ارائه شود  و در کمیسیون های تخصصی مختلف بررسی شوند.

وی اظهار کرد: 140 میلیارد از اعتبارات تملک دارایی های ما ما کاهش پیدا کرده است که باعث شد برنامه هایی را تدوین کنیم، به عنوان مثال اگر برنامه ای برای طرح 550 هزار هکتاری نداشتیم قادر نبودیم از اعتباری که برای این موردتخصیص داده شده بود استفاده کنیم.

رییس شورای اداری استان خوزستان  توسعه فعالیت های اقتصادی درمرزهای خوزستان مهم خواند و گفت : در همین اوج بی پولی توسعه را به سوی مرز ها سوق دادیم و هیچ کس نمی تواند ادعا کند که وضعیت مرزهای ما با وضعیت دو سال گذشته یکسان است و باعث شد که ما از ظرفیت 600 میلیون دلاری صادرات از پایانه شلمچه استفاده کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: در خصوص بندر شادگان اکثرا نام امید بودنداما با یک جسارت نامه آن را ابلاغ کرده و با کمک مدیران شهرستانی اکنون100 شناور در این بندر مشغول تردد و فعالیت اقتصادی هستند.

مقتدایی گفت: ما در استان خوزستان دارای راه کارهای قانونی بسیاری هستیم و باید سعی کنیم که در زمانی که مسئولیتی را دارا هستیم با ریسک و جرأت تصمیمی را بگیریم که بعد ها خیر و برکت آن برای مردم استان به جای ماند ودر انجام هر طرح و اقدامی باید موارد زیست محیطی به صورت کامل رعایت شود و امیدواریم تا پایان سال شاهد اجرای پروژه های خاصی در استان خوزستان باشیم که کتابچه آن تهیه شده و در اختیار همه اعضای شورای اداری و رسانه ها قرار خواهد گرفت

 دکتر مقتدایی ازدست اندرکاران اجرای برنامه "وسه برپیشانی ماه خدا " ویژه ماه مبارک رمضان قدردانی کرد و گفت : از همه افراد و دستگاه هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و صداو سیمای مرکز خوزستان و همه دستگاه هایی که متولی ترویج موارد دینی بودند به خاطر همتی که در اجرای برنامه های خود در ماه مبارک رمضان داشته اند تشکر می کنم چرا که در عقبه این برنامه ها افرادی وجود دارند که اگر فعالیتی در این زمینه ها انجام می شود ناشی از جرقه ای است که توسط آن ها زده شده است و امیدواریم در سال های آینده این برنامه ها را منسجم تر کرده و با قدرت بیشتری عمل کنیم.

   دکتر مقتدایی از برگزاری آیین تجلیل از مسوولان ستاد های پشتیبانی دفاع مقدس درآینده درخوزستان خبر داد و گفت : اکنون موضوع تقدیر از ستادهای پشتیبانی دفاع مقدس مطرح است،اهمیت این موضوع به این دلیل است که هرکسی که در تربیت و هدایت ما نقش دارد می تواند در جایگاهی مانند پدر و مادر قرار گیرد و این افراد را می توان در جایگاه پیشکسوتان قرار داد و هرکسی که در رشته و اموری کار تخصصی انجام می دهد حتی اگر در موراد مدیریتی با تنش برخورد کرده یک ارزش بوده و قابل احترام است و ما نیز به عنوان مسئول باید این احترام را به آیندگان آموزش دهیم.

رییس شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: یکی از اقداماتی که ما در این زمینه انجام دادیم، تجلیل از نمایندگان شهید  فقید استان خوزستان  درسال گذشته بود که همین دعوت آن ها موجب خیر شده و یک فضای معنوی بسیار خوبی را ایجاد کرد ومتعاقب این موارد در زمینه آموزش باید برای انتقال فرهنگ شهادت و ایثار تمام همت خود را به کار گیریم و در این زمینه نیز هرکسی باید به صورتتخصصی کارهای خود را انجام دهد.

استاندار خوزستان بیان کرد: قطعا همه دستگاه ها اعم از دولتی و غیر دولتی در زمان جنگ  دارای ستادهای پشتیبانی بوده اند، ما باید به دنبال این  افراد گشته تا از آن ها تقدیر کرده و با یک خلاقیت و نو آوری به فکرادامه فعالیت های خود باشیم.

مقتدایی به آغازسال تحصیلی و مدارس اشاره کرد و گفت : در خصوص افتتاح مدارس هرهمتی که قرار است اتفاق بیفتد.

باید در دهه سوم مرداد ماه صورت گیرد  چرا که ما همواره به دنبال این موراد بودیم که طرح های ملی را بومی کنیم و بهترین نمونه ای که می توان این مورد را در آن تجلی داد همین مورد است.

وی گفت: در خصوص مناسبت روز خبرنگار که پیش روی ما است باید یک تعامل خوب صورت گیرد و به  شکلی یک یا دو نکته کلیدی را محور فعالیت های خود قراردهیم و مأموریت های خود و اصحاب رسانه را به طور کلی تبیین کنیم.

رییس شورای اداری استان خوزستان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه های پیش رو، سالگرد ورود آزادگان به کشور است که دستگاه ها نیز باید در این زمینه به صورت جدی وارد شوند و در این روز نیز مراسم تشیع 7 شهید شناسایی شده و 31 شهید گمنام را خواهیم داشت.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شهروند اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
comment
0
0
comment از استاندار دلسوز خوزستان انتظار داریم که برای معضل فاضلاب کلانشهر اهواز هم تدبیری داشته باشند؛ متاسفانه سرریز شدن فاضلاب در همه مناطق اهواز به وضوح دیده میشود که به هیچ وجهی در شان مردم نیست.بی شک این معضل با نزدیک شدن به فصل پائیز و اغاز بارندگیها گرفتاریهای فراوانی را برای مردم ایجاد خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار