سیاحی با بیان اینکه قرار نیست پیمانکار ما را بازی بدهد، بر تعیین تکلیف شرکت کیسون در پروژه متروی اهواز تاکید کرد.
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: تلاش برای خلع ید شرکت چینی کیسون از متروی اهواز آغاز شده است.
احمد سیاحی در نشست مسوولان قطارشهری اهواز با حضور خندان دل معاون وزیرکشور اظهار کرد: با گذشت هشت سال از آغاز قطارشهری اهواز این پروژه تنها 26 درصد پیشرفت دارد که به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی افزود: جلسات متعددی با پیمانکار برگزار شده و استانداری از اجرای متروی اهواز توسط این پیمانکار (شرکت کیسون) ناامید شده است به همین دلیل اقدام برای خلع ید این شرکت آغاز شده است.
سیاحی اضافه کرد: ما انتظارات خود را از 23 کیلومتر خط یک مترو به هفت کیلومتر در فاز اول کم کردیم اما پیمانکار این مقدار را نیز نتوانسته در موعد مقرر اجرا کند و پیشرفت برنامه زمانبندی امسال حدود پنج درصد است.
به گفته وی بعضی مناطق اهواز هفت یا هشت سال برای اجرای پروژه محصور و دیوارکشی شده بود اما هیچ کاری در آنها صورت نگرفته است.
سیاحی با اشاره به حساسیت مردم و مسوولان و رسانه ها روی پروژه متروی اهواز، تاکید کرد: این پروژه که در دید مستقیم مردم قرار دارد به موضوعی حیثیتی برای مسوولان استان تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه قرار نیست پیمانکار ما را بازی بدهد، بر تعیین تکلیف شرکت کیسون در پروژه متروی اهواز تاکید کرد.
سیاحی با بیان اینکه مدیرعامل قطارشهری اهواز فعلا حق ندارد پولی به پیمانکار پرداخت کند، تاکید کرد: ظرف 10 روز آینده تعهدات پیمانکار بازنگری و تکلیف آن مشخص می شود.
به گزارش ایرنا خندان دل معاون عمرانی وزیر کشور امروز (چهارشنبه) برای بازدید از شهرهای حمیدیه، کوت عبدالله و پروژه های گردشگری آبی اهواز به خوزستان سفر کرده است.
خط یک قطارشهری اهواز از سال 85 آغاز شده است. مجری قطارشهری اهواز شرکت چینی کیسون و فاینانسور آن شرکت چینی نورینکو است.
به مشکلات موجود این پروژه قرار است در چهار بخش به بهره برداری برسد که گام نخست آن شامل ایستگاه فرودگاه تا مصلا، گام دوم از مصلا تا میدان ساعت، گام سوم از ایستگاه دانشگاه تا شهید بقایی و ایستگاه چهارم از ایستگاه فرودگاه تا زرگان است.
قرار بود فاز نخست در آبان ماه امسال به بهره برداری برسد.