شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد:
بهادری با اشاره به گرد و غبارهایی با منشا خارج از استان گفت : گرد و خاک هایی که منشا شکل گیری آن کشورهای عراق و سوریه است ، شناسایی و پیش بینی آن راحت تر از گرد و غبارهای محلی و درون استانی است. بهادری در پایان از راه اندازی سامانه پایش گرد و خاک و باران اسیدی در هفته دولت خبر داد.
کارگاه آموزشی مقابله با ریزگردها و راه های مقابله با آن در استانداری خوزستان تشکیل شد. این کارگاه با حضور مدیرکل هواشناسی خوزستان، مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری ، مدیرکل بحران استانداری ، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ، معاون فنی منابع طبیعی استان خوزستان و جمعی از منتخبین استان خوزستان در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد . 

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی خوزستان ، در این نشست ، مدیرکل هواشناسی استان خوزستان به تشریح موضوعات و مباحثی در رابطه با ماهواره های هواشناسی ، چگونگی پایش جو ، تحلیل سینوپتیک ، نحوه دمای ثبت شده و ... پرداخت. 

کورش بهادری گفت : استان خوزستان مجهز به تمام ایستگاه های هواشناسی به جز ایستگاه هواشناسی جاده ای است. وی در ادامه با اشاره به پدیده ریزگرده ها در استان گفت: یکی از معضلات استان وجود طوفان های گرد و خاک است که به علت بهره برداری نامناسب آب و خاک ایجاد شده است. 

وی در ادامه با اشاره به گرد و غبارهایی با منشا خارج از استان گفت : گرد و خاک هایی که منشا شکل گیری آن کشورهای عراق و سوریه است ، شناسایی و پیش بینی آن راحت تر از گرد و غبارهای محلی و درون استانی است. بهادری در پایان از راه اندازی سامانه پایش گرد و خاک و باران اسیدی در هفته دولت خبر داد. 

این کارگاه با هدف آموزش 40 نفر از کارشناسان منتخب استانداری که همگی از فرمانداران و مدیران آتی استان می باشند تشکیل شد .

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار