اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰
مقندایی دربازدید از فولاد
9 درصد ارزش افزوده این معاملات متعلق به استان بوده و در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد
دکتر عبدالحسن مقتدایی صبح روز دوشنبه 2 شهریور 94 از شرکت فولاد خوزستان بازدید و درنشستی با مسوولان این شرکت نسبت به اجرای بخشنامه خرید کالا و خدمات ازداخل استان و عقد قرارداد خدمات بیمه ای با نمایندگان شرکت های بیمه ای دراستان  با هدف رسوب گذاری اینوع درآمد ها درمنطقه  تاکید کرد.

دکتر مقتدایی اظهارداشت : شرکتی مانند فولاد خوزستان از پیش قراولان و پیش قدمان تولید در کشور و استان است و حضور ما در این محل به عنوان تأکیدی بر سعی و تلاش های این شرکت است و هدف ما این است تا با تلفیق نیازها و امکاناتی که دارا هستیم تحولی را در استان ایجاد کنیم.

  نماینده عالی دولت دراستان خوزستان  افزود: اقداماتی را که ما در زمینه تولیدات داخلی در استان خوزستان انجام داده ایم اکنون از مرحله آزمایشگاهی خارج شده و میان مسئولان استانی در این خصوص یک درک متقابل ایجاد شده است و اکنون نیز کارهای عملی آن در حال پیگیری است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: 60 درصد از خرید داخلی استان خوزستان مربوط به 8 شرکت است که یکی از آنها فولاد خوزستان است و 40 درصد مابقی مربوط به حدود 200 شرکت و نهاد مختلف در استان است که خود این فرصت باعث می شود تا با یک همکاری همه جانبه اتفاق خوبی را در استان رقم بزنیم و نهایت همه تصمیم ها و اقدامات ما منجر به آسایش مردم شود.

مقتدایی بیان کرد: اولین اتفاقی که باید در استان خوزستان رقم بخورد این است که انجام تمام معاملات، بیمه ها و قرارداد ها باید در خود استان انجام شود، چرا که 9 درصد ارزش افزوده این معاملات متعلق به استان بوده و در اختیار شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها قرار می گیرد و این ارزش افزوده باعث توسعه مناطق خواهد شد.

وی ادامه داد: استان خوزستان قادر است به وسیله ارزش افزوده هایی که به دست می آورد هزینه های خود را بدون اتکا به نفت و بودجه مرکز تأمین کند، چرا که میزان بودجه ای که مرکز برای استان خوزستان تعیین کرده است 480 میلیارد تومان بوده و میزان درآمدی که از ارزش افزوده های این معاملات کسب خواهد شد حدود 600 میلیارد تومان است.

استاندار خوزستان در خصوص تحریم و میزان تأثیر آن بر تولید گفت: کشور ما سالیان زیادی نیست که تحریم است و قطعا با یک بازنگری در فعالیت های خود فرصت هایی را برای تلفیق کردن و ایجاد چندین فرصت جدید خواهیم یافت و ما نیز در ابتکارات استانی در زمینه کالاها و مبادلات مرزی دارای نوآوری هایی بوده ایم.

شرکت فولاد خوزستان با تولید سالانه 16/3 میلیون تن در رتبه 14 جهانی قرار دارد و طبق چشم اندازی که برای خود تعیین کرده است قرار است این میزان به 55 میلیون تن در سال برسد.

تولیدات سالانه فولاد در جهان حدود یک میلیارد و 16 میلیون تن است که از این میزان 823 میلیون تن آن مربوط به کشور چین است.

خرید داخلی شرکت فولاد خوزستان از سال 91 تا کنون شاهد یک رشد 54 درصدی بوده و این شرکت از مازاد تولید خود و بعد از تأمین کردن نیازهای داخلی کشور، به کشور هایی از جمله عربستان، اردن، امارات، تایلند، بنگلادش، عمان، ترکیه، مصر، سریلانکا، سودان و پاکستان صادرات فولاد انجام می دهد.

استاندارخوزستان روزگذشته در راس هیاتی از شرکت ملی حفاری ایران بازدید و مدیران این شرکت بزرگ را به خرید کالا و خدمات فنی و مهندسی ازداخل استان و نیز خدمات بیمه ای ازنمایندگان شرکت های بیمه داخل استان باهدف کمک به افزایش درآمد های شهرداریها و دهیارها از محل اعتبارات ارزش افزوده تشویق کرد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار