اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
رييس دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاههاي خوزستان:
نقد و آسيب شناسي اقشار تاثيرگذار در جامعه بايد با كمال دقت و ظرافت انجام شود، چه بسا كه يك برنامه تلويزيوني يا يك نطق تاثيرگذار، در باور اجتماعي تغيير بسياري ايجاد كند.
رييس دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاههاي خوزستان گفت: نقد و آسيب شناسي اقشار تاثيرگذار در جامعه بايد با كمال دقت و ظرافت انجام شود، چه بسا كه يك برنامه تلويزيوني يا يك نطق تاثيرگذار، در باور اجتماعي تغيير بسياري ايجاد كند.

به گزارش خبرنگار ,وب دا خوزستان، حجت الاسلام و المسلمين سيدمحسن شفيعي در مراسم گراميداشت روز پزشك و داروساز كه در باشگاه  به ابتکار دانشگاه علوم پزشکی اهواز  برگزار شد، اظهار داشت: يكي از سرمايه هاي بزرگ، اعتماد و باور مردم نسبت به يك صنف و يك مجموعه است. يكي از بزرگترين دغدغه هاي امام(ره) اين بود كه ما خود را باور كنيم. اين موضوع به قدری تاكيد شده بود كه انسان به روشني متوجه مي شود كه اين خودباوری يك مبناي كلي است؛ ملت ايران باور كرد كه مي تواند روي پاي خود بايستد و به خود ايمان داشته باشد.

وي ادامه داد: همه كساني كه اقتضاي سني را دارند يادشان هست كه پيش از پيروزي انقلاب اسلامي در اين كشور،چنانچه قرار بود كه ملت مسلمان و شيعيان اميرالمؤمنين(ع) يك كار درماني انجام دهند، قطعا يكي از گزينه هاي اول، كشور و دولت جعلي و خودساخته اي بود كه ما آن را به عنوان اسرائيل و نماد صهيونيسم بين الملل مي شناسيم.

رييس دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاههاي خوزستان گفت: حتي در سالهاي اول پيروزي انقلاب اسلامي و حتي اوايل جنگ تحميلي هم بخشي از عرصه پزشكي كشور در اختيار كساني بود كه غير ايراني و اتباع كشورهاي ديگر بودند.

شفيعي افزود: نكته قابل توجه امروز اين است كه ايمان، اعتقاد و باور مردم بر اين است كه جامعه پزشكي كشوربراي پاسخگويي به مقوله سلامت، توانمند است. اين باور موجود در بين مردم كه كار درمان به دست جامعه پزشكي كشور قابل انجام است، يك سرمايه بزرگ محسوب مي شود.

وي اظهار داشت: اعتماد عمومي سرمايه بزرگي است و اين سرمايه بايد از سوی همه پاس داشته و قدر دانسته شود. همه ما مسئوليم كه جايگاه جامعه پزشكي را حفظ كنيم و به اين بخش خدمتگزار در جامعه به چشم تكريم نگاه كنيم. بخشي از این كار به نهادها و رسانه هاي مسئول، نخبگان و اصحاب فرهنگ مربوط مي شود.

رييس دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاههاي خوزستان افزود: اگر جامعه اي به كارآمدي نيروهاي مسلح خود ترديد پيدا كند قطعا اين موضوع در مولفه هاي امنيت ملي خطرناك خواهد بود. اگر جامعه اي به كارآمدي پزشكان ترديد كند قطعا امنيت فكري آن جامعه دچار تزلزل خواهد شد و اگر جامعه اي به كارآمدي مديران ارشد خود ترديد كند قطعا اين نگراني جدي خواهد بود.

شفيعي گفت: بخشي از اين مسئوليت بر عهده خود جامعه پزشكي است و اگر در جايي نقدي وجود دارد بايد از درون مجموعه، حركتي براي اصلاح آن صورت گيرد. اگر چالشهايي در حوزه سلامت وجود دارد، قبل از اين كه در فضاي عمومي و رسانه اي انعكاس پيدا كند، بايد در درون مجموعه مورد توجه قرار گيرد و براي آن چاره انديشي شود. بنابراين حريم هايي بايد پاس داشته شود و اين صيانت، امنيت جامعه را تضمين مي كند.

وی با طرح این سوال که ، اگر در نگاه جامعه به پزشكان و داروسازان و خدمتگزاران حوزه سلامت، ترديد ايجاد كنيم چه رخداد و پيامدي به دنبال خواهد داشت؟  تاکید کرد،نبايد گذاشت اين اتفاق رخ دهد و لازم است از اين جايگاه پاسداري كنيم.

رييس دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاههاي خوزستان تصريح كرد: انتقال نگرانيها به متن و بدنه مردم، وسيله و ابزاري است كه هميشه بايد در انتهاي تصميمها از آن استفاده شود. اولين و اولي ترين كار اين است كه اعتماد و باور مردم را حفظ كنيم و به آنها اطمينان دهيم که درباره آنچه به نيازها و حقوق آنها مربوط مي شود، تعهد داريم و دلسوز هستيم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار