اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۲۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲
دکتر اسماعیل ایدنی:
پزشك ستيزي كه در جامعه ايجاد شد به ريشه هاي اجتماعي و مرجعيت جامعه پزشكي در ميان مردم بازمي گردد.

ریيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت:نيروي اجتماعي كه در جامعه پزشكي متمركز است، ساماندهي و سازماندهي مناسبي تری  می طلبد تا موجب نشود شكاف بين جامعه پزشكي و عرصه عمومي كشور بیشتر شود.

به گزارش وب دا خوزستان، دكتر اسماعيل ايدني در مراسم گراميداشت روز پزشك و داروساز كه در سالن اجتماعات باشگاه نفت برگزار شد، ضمن تبریک روز پزشک و داروساز به جامعه پزشکی اظهار داشت: طب نوين كه از طب كلاسيك قرون وسطايي فاصله گرفت، حاصل كار مشاهدات تجربي بود و در آغازين بار، ابوعلي سينا در اين زمينه مطالب را مكتوب كرد.

وي ادامه داد: البته مفاخر پزشكي جامعه ايران و جامعه اسلامي تنها به شيخ الریيس ابوعلي سينا محدود نمی شود بلكه يكي ديگر از نامداران جامعه پزشكي ايران و حتي جهان، علي بن قاسم مجوسي اهوازي بود و بسياري از تاريخدانان علم پزشكي معتقدند كه بسياري از نوشته هاي وي راهگشاي طب نوين بوده است.

رييس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: علم طب در فرهنگ ما مفهومي بسيار غني تر از آنچه دارد كه در تصور رايج است. تصور رايج متاسفانه يك تصور مكانيكي است و در آن به بدن انسان به عنوان يك دستگاه فيزيولوژيكي خاص نگاه مي شود اما فرهنگ ما، براي پزشك جايگاهي بالاتر قایل است و پزشک به عنوان حكيم معرفي مي شود.

وي تصريح كرد: بخشي از معضلاتي كه در حال حاضر در ارتباط بين جامعه پزشكي و بيمار وجود دارد و فضاسازيها و پزشك ستيزي كه در جامعه ايجاد شد، طبيعتا به ريشه هاي اجتماعي و مرجعيت بالاي جامعه پزشكي در ميان مردم بازمي گردد. بسياري از اقشار اجتماعي، ديگر گروههاي رقيب هستند و اين گروهها ممكن است مرجع بالاي پزشكي را برنتابند و ضعفهايي كه در هر قشري موجود است را بزرگنمايي کنند.

رييس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز اظهار داشت: بخشي از اين مشكلات هم ناشي از اين است كه با گسترشي كه در جامعه پزشكي در كل كشور صورت گرفته، نيروي اجتماعي بسيار عظيمي  را در اين جامعه به وجود آورده كه ساماندهي اين نيروهاي اجتماعي متاسفانه يكپارچه نيست و بعضا اين نيروها از مجاری غيرطبيعي كه معلول رسانه هاي نو پديد هستند، در كانالهايي كه به ضرر جامعه پزشكي مديريت مي شوند، سازماندهي مي گردند.
گروهها ممكن است مرجع بالاي پزشكي را برنتابند و ضعفهايي كه در هر قشري موجود است را بزرگنمايي کنند.


وي گفت: متاسفانه نيروي اجتماعي كه در جامعه پزشكي متمركز است، ساماندهي و سازماندهي مناسبي انجام نشده و اين امر موجب شده است که شكاف بين جامعه پزشكي و عرصه عمومي كشور بیشتر شود.

ریيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز تصريح كرد: در جامعه پزشكي نيازمند آن هستيم كه هوشياري مناسبي به خرج دهيم تا نيروي اجتماعي در مسير طبيعي خودش ساماندهي شود. كار پزشكي يك كار سخت و دشوار است، بالاترين استرسها را پزشكان تحمل مي كنند و بزرگترين استرسي كه يك انسان مي تواند تحمل كند، استرس ميان انتخاب دو مسير است.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
comment
0
1
comment عده ای قلیل از پزشكان با تكبر و ماديات و پول پرستي و بي احترامي به بيماران ,
بين خودشان و كف جامعه شكاف ايجاد كرده اند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار