اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۴۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
در حضور شهردار صورت گرفت:
شهردار اهواز ضمن رد هر گونه برخورد شتابزده یا قهری صرف با مقوله مشاغل کاذب و غیر رسمی در عین حال اظهار داشت: مشکلات اقتصادی دلیل نمی شود که از دل پدیده بیکاری، پدیده بی نظمی متولد شود.
جلسه هماهنگی و پیگیری مشکلات اجراییات شهرداری اهواز با حضور عباس حسینی پویا دادستان عمومی و انقلاب اهواز، سید خلف موسوی شهردار اهواز، سرهنگ سپهوند فرمانده نیروی انتظامی اهواز و مسعودی نصب رئیس مجتمع قضایی قدس و عظیم شمخانی معاون خدمات شهری شهرداری در محل مدیریت اجراییات شهرداری اهواز برگزار شد.

سید خلف موسوی شهردار اهواز با سپاس و قدردانی ویژه از اقدام هوشمندانه و قابل تقدیر دادستان اهواز جهت حضور در محل مدیریت اجراییات شهرداری خاطرنشان کرد: به طور قطع حضور دادستان و مسئولین قضایی و فرماندهان انتظامی بازتاب و انعکاس مثبت و روحیه بخشی در کارکنان شهرداری و به طور خاص نیروهای خدمات شهری و اجراییات خواهد داشت.

وی افزود: امروز یکی از چالش های مدیریت شهری، مشکلات ناشی از حضور دستفروشان و وانت بارها در بازارها و خیابان های اصلی شهر می باشد که هم نظم عمومی و آراستگی شهر را تهدید می کند و هم موجب سلب امنیت اجتماعی و بهداشت عمومی در سطح جامعه می شود.

موسوی، جمع آوری و ساماندهی دستفروشان را از مطالبات جدی شهروندان اهوازی از مدیریت شهری دانست و گفت: مشکلات اقتصادی و پدیده بیکاری عامل اصلی ایجاد مشاغل کاذب و غیر رسمی می باشند که می بایست با برنامه ریزی و بررسی های کارشناسانه با این آسیب اجتماعی برخورد نمود.

شهردار اهواز ضمن رد هر گونه برخورد شتابزده یا قهری صرف با مقوله مشاغل کاذب و غیر رسمی در عین حال اظهار داشت: مشکلات اقتصادی دلیل نمی شود که از دل پدیده بیکاری، پدیده بی نظمی متولد شود.

وی خطاب به مسئولان اجراییات شهرداری اهواز گفت: هر گونه اقدام در حوزه اجراییات باید با هماهنگی و نظارت مقام قضایی و فرماندهان انتظامی صورت گیرد و سپس در روند اجرایی بدون مسامحه و قاطعیت با هر گونه قانون شکنی برخورد نمایید و البته در نحوه و شیوه برخورد با بی قانونی همه ملاحظات امنیتی، مصالح عمومی را رعایت کنید.

شهردار اهواز اضافه کرد: حالا که دادستان محترم اهواز برای ایجاد آرامش و امنیت و رضایتمندی عمومی شهروندان خود شخصا پای کار آمده است و نیروی انتظامی در کنار اجراییات شهرداری ایستاده است، هیچ دلیلی برای تعلل در برخورد قاطع با قانون شکنان وجود ندارد.

سید خلف موسوی ادامه داد: وضعیت امروز بازار اهواز قابل قبول نیست و انتظار داریم با هماهنگی مقام قضایی و انتظامی و اهتمام ویژه و برخورد قاطع واحد اجراییات شاهد ساماندهی هسته مرکزی شهر اهواز باشیم و البته پیش از آن دستوراتی در خصوص در نظر گرفتن محل هایی برای حضور دستفروشان یا وانت بارها صادر شود.

شهردار اهواز خطاب به شهرداران مناطق گفت: دستفروشی بدون نظارت، آسیب های فراوانی دارد و انتظار می رود در فضاهای عمومی مکان هایی برای استقرار وانت بارها و دستفروشان در نظر گرفته شود و پس از آن از حضور آن ها در خیابان های اصلی و پر تردد جلوگیری شود.

وی بیکاری و مشکلات اقتصادی، قیمت کم، مشکلات فرهنگی و مسیرهای دسترسی ساده را از عوامل اقبال به دستفروشی دانست و ادامه داد: تصمیم داریم با جانمایی قبلی به طور علمی و بررسی شده، در جهت ساماندهی دستفروشان و وانت بارها از شوارع اصلی و راه اندازی بازارچه های موقت اقدامات موثری صورت دهیم.

سید خلف موسوی با تقدیر از سرهنگ سپهوند فرماندهی انتظامی اهواز، پیشنهاد داد؛ برنامه جامع عملیاتی برخورد با دستفروشان و وانت بارها با همکاری دادستانی، نیروی انتظامی و شهرداری تدوین و در این برنامه وظایف همه ارگان ها احصاء شده و تدبیر ویژه ای برای ساماندهی وضعیت دستفروشان و وانت بارها اتخاذ شود.

همچنین در این جلسه عباس حسینی پویا دادستان عمومی و انقلاب اهواز هدف از حضور خود در مدیریت اجراییات شهرداری را اعلام حمایت جدی و قاطع دادستانی از هر گونه اقدام شهرداری در جهت ایجاد نظم عمومی و امنیت اجتماعی دانست و ادامه داد: دستگاه قضایی با اقتدار با هر گونه تخلف و اقدام مخل نظم عمومی و امنیت اجتماعی برخورد جدی و قانونی می نماید به نحوی که متخلفان از اعمال غیر قانونی خود پشیمان شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز ضمن تاکید بر هماهنگی های بیشتر دستگاه قضایی، شهرداری و نیروی انتظامی برای ساماندهی دستفروشان و وانت بارها در سطح شهر اهواز اظهار داشت: بازار اهواز باید به سرعت ساماندهی شود و در این راه وظیفه سنگینی بر عهده مدیریت اجراییات شهرداری است که می بایست با برنامه ریزی شاهد اقدمات اثرگذارتری باشیم و در این راه شهرداری اهواز اطمینان داشته باشد که از سوی دستگاه قضایی مورد حمایت قرار می گیرد.

حسینی پویا در پایان تاکید کرد: نافی مشکلات ناشی از بیکاری در شهر اهواز نیستیم اما بی نظمی را نمی توانیم تحمل کنیم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
نويد قائدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
comment
0
0
comment عملكرد شهرداري اهواز خيابان نادري را به بازار مكاره تبديل كرده است و ديگري بازاري وجود ندارد و بازاريان اصلي نابود و منقرض شده اند چون ديگر فروشي ندارند كه بخواهند جوابگوي هزينه ها باشند و بسياري از شهروندان بدليل ازدحام و جو نامناسب معابر مركز شهر ديگر به اين منطقه تردد نمي كنند مگر اينكه مجبور باشند
حال كه دستفروشي فرهنگ غالب شده است و تمامي خيابان و معابر و پياده روزها اشغال شده مي خواهيد جلوگيري نماييد
عجب و صد عجب
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار