اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
تنها کاندیداهای ریاست شورای شهر اهواز زیبا صالحپور و رامی علاسوند بودند که رامی علاسوند برای بار دوم با اختلاف تنها یک رأی نسبت به زیبا صالحپور رئیس شورای شهر شد.
 انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی شهر اهواز عصر دوشنبه در یکصد و یکمین جلسه علنی این شورا برگزار که طی آن رییس، نایب رییس، منشی اول و دوم و خزانه دار بعد از رای گیری معرفی شدند.
در این انتخابات از میان زیبا صالح پور و رامی علاسوند به عنوان کاندیداهای ریاست شورا، رامی علاسوند با 11 رای برای مدت یک سال به عنوان رییس انتخاب شد. 
وی برای بار دوم ریاست شورای اسلامی شهر اهواز را تجربه می کند و در نخستین سال فعالیت شورا نیز این مسولیت را برعهده داشت.
علی ناصری و ناجی سواری نیز نامزد نایب رییس شورا بودند که از میان آنها ناجی سواری با 12 رای به عنوان نایب رییس برگزیده شد.
همچنین در این جلسه از بین جمشید سلحشور و هوشنگ شیرمردی، دو عضو کاندیدای منشی اول، سلحشور با 11 رای انتخاب شد.
ناجی سواری و جشمید سلحشور برای دومین سال متوالی در سمت نایب رییس و منشی اول ابقا شدند.
برای منشی دوم نیز حجت الاسلام کاظم سواری و علی ناصری کاندیدا شدند که علی ناصری با 12 رای توانست در این سمت قرار گیرد.
عاشور سواری پور و جانعلی خورشیدی نامزد خزانه داری بودند که جانعلی خورشیدی با 11 رای خزانه دار شورا شد.
در این نشست همچنین مقرر شد سخنگوی شورای اسلامی شهر اهواز در آینده از سوی رییس شورا منصوب شود.
نخستین جلسه انتخابات هیات رییسه قرار بود هفته گذشته برگزار شود که با اکثریت آرا لغو و به امروز موکول شد.
پیش از این حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا رییس شورا و ناجی سواری، جمشید سلحشور، حجت الاسلام کاظم سواری و غلامرضا سبزعلی به عنوان هیات رییسه انتخاب شده بودند.
بعد از برگزاری انتخابات هیات رییسه زیبا صالح پور عضو شورای اسلامی شهر اهواز و کاندیدای ریاست شورا، از وفا نکردن تعدادی از اعضا به عهد خود انتقاد کرد.
وی با تشکر از تعدادی از اعضای شورا که به نفع او از نامزدی ریاست شورا انصراف داده بودند گفت: به خاطر احساس تکلیف و با انگیزه های مختلف برای ریاست کاندیدا شده بودم اما تعدادی از اعضا که تا لحظه آخر وعده همراهی داده بودند، من را تنها گذاشتند.
صالح پور همچنین با ابراز گله مندی از حمایت نکردن زنان عضو شورای شهر افزود: برخی اعضای شورا به مدیریت زنان اعتقادی ندارند، این در حالیست که این افراد با رای زنان به این جایگاه رسیده اند.
وی تاکید کرد: در انتخابات آینده شورا باید چهره افرادی که به مدیریت زنان اعتقادی ندارند معرفی شود.
صالح پور در ادامه تصریح کرد: مناطق و سازمان های شهرداری متعلق به هیچکدام از اعضا نیست و هیچ عضوی حق ندارد مدیران آنها را تعیین کند.
فرماندار اهواز نیز در این نشست از اینکه اعضای شورا برای برگزاری انتخابات هیات رییسه به تصمیم واحد رسیده اند ابراز خوشحالی کرد.
اسماعیل ارزانی بیرگانی اظهار امیدواری کرد: هیات رییسه جدید در راستای حل مشکل شهروندان تلاش کند تا در قضاوت و ارزیابی مردم جایگاه خوبی به دست آورد.
حسین حیدری عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست با انتقاد از تعامل بیش از اندازه دو هیات رییسه سابق این شورا با شهرداری اهواز، گفت: در سه دوره گذشته شورای اسلامی شهر اهواز به اندازه دوره چهارم با شهرداری تعامل نشده است.
وی تصریح کرد: 17 نامه رییس شورا در این مدت از سوی شهردار اهواز تا کنون بی پاسخ مانده و به مصوبات شورا نیز جوابی داده نشده است.
حیدری همچنین عملکرد دو هیات رییسه قبلی را ضعیف ارزیابی کرد و افزود: هیات رییسه تا کنون به غیبت های غیرموجه اعضا رسیدگی نکرده و برخی اعضا 13 جلسه و یا 12 جلسه غیبت غیرموجه دارند.
وی اظهار امیدواری کرد: هیات رییسه جدید بتواند جایگاه گذشته و عزت و آبروی شورا را در مقابل عوامل شهرداری بازگرداند.
حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا رییس سابق شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست از اعضا خواست که عقلانیت را سرلوحه کار خود بگذارند و تحت تاثیر حاشیه ها قرار نگیرند.
وی افزود: امانت را در یک روز توفانی تحویل گرفتم و امروز در آرامش آن را به رییس جدید تحویل دادم.
یکصد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با حضور 21 عضور شورا در ساعت 14:30دقیقه با دستور کار انتخاب هیات رییسه آغاز شد.
در ابتدای جلسه حسین حیدری به نمایندگی از تعدادی از اعضا و برای مشورت، درخواست 20 دقیقه تنفس کرد که این افراد بعد از واکنش فرماندار اهواز و برخی دیگر از اعضا از خواسته خود انصراف دادند.
ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز گفت: برای اعلام تنفس باید رای گیری صورت گیرد.
ابتسام الباجی عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز از اعضا خواست که به خاطر پست ریاست، فرآیند انتخابات را به تاخیر نیندازند تا مراجعان شورا بیش از این معطل نشوند.
پیش از این حجت الاسلام کاظم سواری دبیر و عضو هیات رییسه سابق شورای اسلامی شهر اهواز از کاندیداتوری شش نفر از اعضا برای ریاست شورا خبر داده و گفته بود که سید محمدجواد رضوی، رامی علاسوند، قربانعلی سعادت نیا، زیبا صالح پور، مریم ابریشم کار و هوشنگ شیرمردی اعضایی هستند که برای کاندیداتوری ریاست شورا تا کنون اعلام تمایل کرده اند، این در حالیست که امروز فقط دو نفر برای ریاست اعلام نامزدی کردند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
comment
1
0
comment باسلام و احترام؛
آرزوی بهترین ها را برای ریاست محترم دکتر علاسوند و اعضاء محترم شورا را از خداوند متعال خواستارم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار