اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
حجت الاسلام حاجتی :
عربستان بزودی شاهدتحولات بزرگی است. در شمال و جنوب عربستان یک دولت شیعی پیرو حضرت علی(ع) که ولایت فقیه را پذیرفته‌اند فعالیت می‌کند.
 امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه تبار و ماهیت آل‌سعود را باید شناخت، گفت: این خاندان در طول تاریخ، تحریف دین و مذهب، استحاله دین و مذهب و نابودی تمام آثار اسلامی را دنبال کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین میر احمدرضا حاجتی در مراسم تجمع اعتراض آمیز طلاب اهوازی در محکومیت آل‌سعود که امروز (4 مهر) در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) درباره آل سعود گفت: امام فرمود: اینان به‌سان خنجری هستند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند.

وی ادامه داد: بیانات حضرت امام(ره) نشان می‌دهد رژیم آل‌سعود یک رژیم عادی نیست؛ باید این خاندان را تبارشناسی و ماهیت فکری و سیاسی آن را بررسی کنیم و این وظیفه ما است. این حادثه نشان داد باید چشم‌ها را باز کنیم، مطالعات خود را عمیق کنیم. باید بصیر بود باید این خاندان را شناخت؛ هر چه بیشتر این خاندان را تبارشناسی و ماهیت‌شناسی کنیم بیشتر به این حرکات مشکوک می‌شویم.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بی‌تدبیری آل سعود در فاجعه اخیر منا اظهار کرد: دیروز نماینده ولی‌‌فقیه موفق شد با نماینده ولیعهد عربستان صحبت کند تا اجازه دهند جهت شناسایی قربانیان به سردخانه‌ها سرکشی کنیم. برخی حاجیان اهوازی هم جزو این کشته‌شدگان هستند و برخی از این کشته‌شدگان جزو مسئولان هستند.

وی با اشاره به وابستگی آل‌سعود به انگلیس درباره تبارشناسی این خاندان گفت: تبار و ماهیت این خاندان را باید شناخت. وقتی به تبار و ماهیت این خاندان پی می‌بریم می‌بینیم این خاندان در طول تاریخ از یک تبار بسیار منحوس و مساله‌دار و دارای ماهیتی با سه هدف بودند؛ اول؛ تحریف دین و مذهب؛ دوم استحاله دین و مذهب و سوم نابودی تمام آثار اسلامی.

حاجتی با اشاره به تلاش وهابیت برای نابودی آثار اسلامی در عراق خاطرنشان کرد: بچه‌های شیعه عراق با فرماندهی فرماندهانی همچون حاج قاسم سلیمانی عاشورایی درست کردند که وهابی‌ها به آنها حمله کردند. این‌ها به حرم امام علی(ع) نیز حمله کردند و اشیای قیمتی را به غارت بردند؛ سابقه اینها قتل و غارت است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: امروز هر حرکت و اتفاقی را در کارنامه آل‌سعود می‌بینید. اینها حرمت ماه‌های حرام را نگاه نداشتند و دهم محرم وارد مکه شدند و مردم را از دم تیغ گذراندند. نباید ساده بود. در سرزمین منا حجاج سنگ در دست به رمی جمرات می‌رفتند اما برنامه‌ریزی شده بود که این سنگ‌ها به شیطان بزرگ اصابت نکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جریانی در داخل مرتب می‌گوید که این شیطان بزرگ نیست کشوری است که باید با آن مذاکره کرد. مقام معظم رهبری بارها فرمودند که آنچه مرا نگران می‌کند پس از برجام و نفوذ فرهنگی است و آل‌سعود به دنبال تحریف و استحاله است و اگر در تحریف و استحاله موفق شد به انهدام روی می‌آورد.

حاجتی بر شناخت تبار آل‌سعود و ماهیت فکری سیاسی آنها تأکید کرد و گفت: باید برای توطئه‌های آینده آنها فکر کنیم. عربستان به زودی شاهد تحولات بزرگی است. در شمال و جنوب عربستان یک دولت شیعی پیرو حضرت علی(ع) که ولایت فقیه را پذیرفته‌اند فعالیت می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز درباره وقایع عراق نیز گفت: واقعیت سرزمین عراق آن است که خطیب جمعه عراق می‌گوید آنانی که قاسم سلیمانی را پشت پرده می‌کوبند به دنبال گرفتن وقت ملاقات هر چند اندک با ایشان هستند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) پدیدآور یک عصر جدید بود و این عصر به ظهور خاتم‌الاوصیا حجت بن حسن عسگری(عج) منتهی می‌شود، گفت: فرمایشات و نقشه راه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را جدی بگیریم.

حاجتی در پایان گفت: ما خواستار این هستیم که اداره امور حج از آل‌سعود گرفته و به دست اهلش سپرده شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار