شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۷

جمعی از والدین آبادانی نسبت به آنچه كه آنان عدم ویزیت كودكان بیمار از سوی دندانپزشكان آبادانی عنوان كردند ، انتقاد نمودند.

به گزارش سایت آبادان ، یكی از این والدین آبادانی می گوید: لثه دخترم مدتی است آبسه كرده و وی را رنج می دهد تا حدی كه مجبور شدم به پزشك مراجعه كنم . 'زهره هاشمی' افزود: به مطب چند دندانپزشك واقع در خیابان امیری آبادان مراجعه كردم ولی هیچكدام از آنها قبول نكردند كه دخترم را ویزیت كنند.

این در حالی است پزشكانی كه از پذیرش كوكان خوداری می كنند بر روی تابلوی پزشكی خود 'اطفال 'نیز قید كرده اند. وی اظهار داشت: پس از مراجعه به چندین مطب بالاخره یكی از پزشكان پذیرفت تا دخترم را ویزیت كند. این شهروند آبادانی نسبت به دلایل عدم پذیرش كودكان از سوی این دندانپزشكان آبادانی اظهار بی اطلاعی كرد اما خواستار رسیدگی مسوولان در این زمینه شد.

یك شهروند اروندكناری نیز گفت: به علت نبود دندانپزشك در بخش اروندكنار آبادان مجبور شدیم مسافت 45 كیلومتری اروندكنار تا آبادان را برای معالجه دندان فرزندم طی طریق كنیم. 'عدنان جواهری' افزود: در آبادان به مطب چندین دندانپزشك مراجعه ولی آنها از پذیرش دختر خردسالم سرباز زدند.

وی افزود: بعد از كلی سرگردانی و مراجعه به چند مطب ، بالاخره یك دندانپزشك دخترم را برای ویزیت دندان هایش پذیرفت . از جواهری علت این امر را جویا شدم كه گفت : شایع است كه این گروه از دندانپزشكان به علت طولانی شدن كار با كودكان و صرف وقت زیاد ، حاضر نیستند كودكان را ویزیت كنند. البته مسوولان امر باید آن را پیگیری و رسیدگی كنند.

خانم دكتر 'فروغ صفاری زاده' دندانپزشك در آبادان سختی كار با كودكان و وقت گیر بودن آن را علت اصلی عدم ویزیت كودكان توسط همكارانش اعلام كرد.

وی افزود: به علت حجم كوچك دهان كودكان برخی از همكاران از ویزیت آنها امتناع می كنند. وی با تاكید بر اهمیت بهداشت دهان و دندان كودكان افزود: توجه خاص به بهداشت دهان و دندان كودكان می تواند سلامتی آنها را در بزرگسالی تامین كند.

دكتر ' بوستانی 'رییس سازمان نظام پزشكی آبادان نیز موضوع عدم پذیرش كودكان از سوی برخی از دندانپزشكان در آبادان را قابل طرح در نظام پزشكی شهرستان دانست. وی ضمناً تاكید كرد برای كودكان نیاز به تخصص خاص است كه در آبادان وجود ندارد ولی این امر سبب نمی شود تا پزشكان كودكان بیمار را حتی ویزیت نكنند.

دكتر بوستانی افزود: شهروندانی كه در این باره شكایتی دارند می توانند آن را به صورت مكتوب به نظام پزشكی آبادان منعكس كنند.

مسوول گروه دندانپزشكان در نظام پزشكی آبادان نیز گفت: متاسفانه تعداد كمی از دندانپزشكان شهر آبادان كودكان را ویزیت می كنند.

دكتر 'بهرام ابدالی' گفت: چون برخی از كودكان با پزشك معالج همكاری نمی كنند همكاران دندانپزشك كمتر كودكان را ویزیت می كنند.

معاون بهداشت و درمان دانشكده علوم پزشكی آبادان نیز گفت : متاسفانه دندانپزشك تخصصی كودكان در شهرستان آبادان وجود ندارد.

دكتر 'نصرالله حسونی بحرینی' گفت: این امر نیز صادق نیست كه دانشكده با گزارش و پیگیری خبرنگاران به دنبال دندانپزشك ویژه كودكان باشد ولی درصدد هستیم این مشكل را برطرف نماییم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار