اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت:
 رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت : تشکلهای سیاسی  اسلامی و هیات های مذهبی دانشجویی و اساتید یکی از شاخص های رشد و بالندگی محیط های علمی و دانشگاه ها هستند .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز : دکتر شهرام لک دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در نشست هم اندیشی دبیران و اعضای شوراهای مرکزی تشکلهای اسلامی و سیاسی و هیات های مذهبی دانشجویی و اساتید این استان به میزبانی واحد اهواز با بیان این مطلب افزود : تشکلها و هیات های مذهبی با انتقاد سازنده ، آرمانخواهی و رصد چالش ها و مشکلات دانشگاه در پیشرفت و شکوفایی مراکز علمی کشور نقش بسزایی را خواهند داشت . 
 وی با اشاره به بخشنامه رییس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تسهیل فعالیتهای تشکلهای اسلامی سیاسی دانشجویی با تقویت رویکرد فرهنگی گفت : دکتر میرزاده  با اعتقاد به کار تشکیلاتی و قانونمند، به اعضای تشکل و هیات های مذهبی اعتقاد کامل داشته و بارها به ارزیابی صادقانه و دلسوزانه اعضای تشکلها  از روسای واحدها ، مدیران و کارکنان اشاره کرده اند .

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در ادامه این نشست به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سالهای اخیر بویژه در دیدار با دانشجویان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت : عدالت خواهی، سبک زندگی اسلامی، آزادیخواهی واقعی ، رشد علمی ، کار و تلاش و پرهیز از تنبلی، اسلامی شدن دانشگاه ها  از ویژگیهای تشکلهای دانشجویی مدنظر مقام معظم رهبری است .
لک توسعه و تقویت تشکل  و هیات های مذهبی به دلیل نقش انان در پیشبرد و ارتقای مسایل فرهنگی ، علمی و پژوهشی دانشگاه را از الویت های دانشگاه آزاد اسلامی خواند و گفت : به منظور حمایت و فعال سازی تشکل و هیات های مذهبی و تسهیل در اجرا و تامین اعتبار برنامه های آنان ، از سوی رییس دانشگاه آزاد اسلامی دستور العمل اجرایی آیین نامه تشکل های اسلامی دانشگاهیان تدوین و به کلیه واحدها ابلاغ شده است .
  دبیر هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها از تشکلها و هیات های مذهبی خواست درتقویت بنیه های فرهنگی ، علمی و پژوهشی با مسئولان دانشگاه همکاری کنند و تاکید کرد : آرمانخواهی ، جوانی ، نشاط و سرزندگی به عنوان شاخص های مهم تشکلهای دانشجویی می تواند به عنوان مهمترین ابزار در شکوفایی و بالندگی دانشگاه نقش داشته باشد . 
وی همچنین از اعضای شورای مرکزی تشکلها و هیات های مذهبی حاضر در این نشست خواست با همدلی و هماهنگی ، ضمن انتقاد سازنده ، به بیان مشکلات و معضلات دانشگاه ها با رعایت خطوط قرمز و به دور از هر گونه تهمت ، تخریب و حفظ حریم ها بپردازند .
رییس هیات نظارت بر تشکلها و هیات های مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به کارکردها این مجموعه در دانشگاه ، پایبندی به  قوانین و مقرارات ، تعهد به اخلاقیات ، احکام و آموزه های اسلامی ، نظارت مستمر بر تحقق اصول و اهداف والاي انقلاب در جامعه ، پرهيز از مناقشه هاي تضعيف كننده ، انسجام و هماهنگي و جبهه بندي و مقابله با جريان هاي انحرافي ، الحادي و غير اسلامي را از الزامات موفقیت تشکلها دانست .
لک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاجعه اخیر جان باختن تعداد کثیری از حجاج و میهمانان حرم الهی ، مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر عذر خواهی و پذیرفتن مسئولیت این فاجعه از سوی رژیم آل سعود گفت : تشکلهای دانشجویی و اساتید این مطالبه به حق را تا رسیدن به مقصود مورد نظر از طریق برگزاری میتینگ ، بیانیه ، تجمعات اعتراض امیز و.. در چارچوب قوانین پیگیری کنند .
رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در پایان سخنان خود ، نظارت مستمر و رفع چالش و مشکلات  تشکلها و هیات های مذهبی را ضامن بقای حیات این مجموعه دانست و تاکید کرد : تشکلها با برگزاری نشست های مستمر وسازنده با حضور افراد خبره و نخبه و رفع مشکلات با سعه صدر ، خود را در برابر انواع بیماری بیمه کنند .  

حجت الاسلام عبدالباری جوانمرد زاده رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به روایات متعدد ائمه اطهار(ع) در خصوص معرفت شناسی گفت : معرفت شناسی در مجموعه های دانشجویی یک اصل زیربنایی و اساسی است که نیازمند توجه این مجموعه به ان است .
وی معرفت شناسی را یکی از عوامل مهم موفقیت و پیشرفت تشکلها دانست و تاکید کرد : عدم معرفت واقعی نسبت به وقایع می تواند تشکل را به مرحله سقوط بکشاند . 
جوانمرد زاده با اشاره به اینکه تشکلهای دانشجویی  مجموعه ای جوان، با نشاط، دلسوز و هوشیار هستند گفت : این مجموعه را گروهی همدل و همفکر که دغدغه اصلی انان تحقق ارزشهای اسلامی و انقلابی است تشکیل می دهد که این بسیار مبارک است .
رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تاکید کرد : مجموعه های دانشجویی از هر گونه سیاست زدگی ، عوامفریبی ، اغوا ، تبعیض و عوامفریبی دوری و  فعالیتهای خود را در چارچوب قوانین وظرفیتهای حقوقی انجام دهند .
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری ، آرمانخواهی رایکی از برجسته ترین ویژگی مجموعه دانشجویی دانست و گفت : آرمانخواهی یعنی عدم رضایت به وضع موجود و تلاش برای کسب شرایط و موقعیت بهترکه تشکلهای دانشجویی نیز می توانند با رعایت خطوط قرمز کشور در این راستا گامهای موثری را بردارند.
جوانمردزاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت : دانشجویان حاضر در تشکلها و هیات های مذهبی ، مدیران و مسئولان کشور در آینده هستند ، بنابراین مجموعه های دانشجویی در همین دوران سیاست گذاری و برنامه ریزی مناسبی را برای اعضای خود تدوین و اجرا نمایند .
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حادثه اندوهبار مناو همچنین  جنایات آمریکا و عوامل او در کشورهای اسلامی را مورد تاکید قرار داد و از تشکلها و هیات های مذهبی خواست در این خصوص فعال تر عمل کنند . 
گفتنی است در پایان این نشست ، دبیران و اعضای شورای مرکزی تشکلها و هیات های مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به بیان نظرات ، پیشنهادات ، معضلات و مشکلات خود پرداختند .
بنابراین گزارش ، این نشست در5 محور کاری شامل تشریح بخشنامه اخیر رییس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تسهیل فعالیتهای تشکلهای اسلامی و سیاسی اساتید و داتشجویی با تقویت رویکرد فرهنگی ، ارائه گزارش فعالیتهای یک ساله تشکل و هیات های مذهبی ، بررسی آخرین وضعیت تشکلها  و هیات های مذهبی ، آسیب شناسی و ارائه راهکارها در زمینه مسایل و مشکلات موجود و ایجاد بانک اطلاعاتی به میزبانی واحد اهواز برگزار شده بود . 28

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار