اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۷۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر
شهریور امسال شرکت بازرگانی دولتی 300هزار تن شکر در بازار عرضه کرد و معادل آن به تولید کننده ها اجازه واردات داد.
 مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان خوزستان از تجاری سازی 20واریته(گونه) نیشکر در این شرکت خبر داد.


به گزارش ایرنا نسیم صادقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در 18 سال اخیر حدود 300هزار بذر تولیدی شرکت، بذر کوبایی و دیگر مناطق در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی کشت و پایش شده که نتیجه آن تولید یکصد نوع نیشکر بوده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد تاکنون 20نوع نیشکر تجاری شده که همگی با شرایط آب و هوایی و اقلیم خوزستان سازگاری کامل دارند.

صادقی سال زراعی گذشته را سالی پر فراز و نشیب عنوان کرد و افزود: با وجود خشکسالی سال زراعی 93 - 94 سال خوبی از نظر کشت و کار بود و فضای سال زراعی امسال نیز تا کنون مطلوب بوده است که نتیجه آن در میزان برداشت مشخص خواهد شد.

وی به برداشت چهار میلیون و 845 هزار تن نیشکر و تولید 506هزار و 946 تن شکر خام با ضریب استحصال 10.46 تن در هکتار در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در سال زراعی گذشته اشاره کرد و گفت: میزان تولید شکر در این شرکت 38درصد از مجموع تولید یک میلیون و 320هزار تنی شکر در کشور است.

* پیش بینی تولید 575 هزار تن شکر 
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان افزود: برای امسال تولید 561هزار تن شکر از مزارع نیشکر استان پیش بینی شده است که با 10درصد افزایش ، ضریب استحصال 10.52 تن در هکتار امکان افزایش این رقم تا 575هزار تن وجود دارد.

وی گفت: با تولید سال زراعی گذشته و نیز خرید 15 هزار تن شکر از کارخانجات دیگر به منظور ایجاد تعادل در بازار نیاز کشور به شکر تامین شد و تنها شرکتی که در بورس کالا شکر عرضه می کند شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان است.

صادقی افزود: در سال زراعی گذشته همچنین 32میلیون لیتر الکل، هفت هزار و 765 تن خمیرمایه، 35هزار و 800 تن خوراک دام و 61 هزار متر مکعب ام.دی.اف در این شرکت تولید شد که این ارقام در سال زراعی امسال به ترتیب 33میلیون لیتر، هشت هزار و 500تن، 50هزار تن و 99هزار متر مکعب پیش بینی می شود.

* صادرات الکل و خمیرمایه به کشورهای همسایه 
وی اضافه کرد: از مجموع الکل تولیدی سال زراعی 93 - 94، 11میلیون لیتر به ترکیه، عراق و افغانستان و 55درصد خمیر مایه تولیدی به لبنان، عراق، مصر، تاجیکستان، سوریه و افغانستان صادر شد.

صادقی به بدهی حدود 20هزار میلیارد ریالی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به سیستم بانکی اشاره کرد و گفت: با وجود این بدهی سنگین و تقسطیی که صورت گرفته هیچ گونه قسط معوقه نداشته و در بین مجموعه های نیشکری پس از 20سال از زمان بهره برداری و پس از 15 سال شرکت به تعادل مالی رسید و تا حدودی سود دهی داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان افزود: مشکل اساسی خوزستان اشتغال است که با آن می تواند به بالندگی برسد زیرا با ایجاد اشتغال شرایطی فراهم می شود تا این استان زنده و پویا شود که شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به دنبال اشتغال پایدار و حفظ نیروها است.

وی گفت: این شرکت در حال حاضر حدود 17هزار نفر نیروی ثابت دارد که در فصول مختلف تعداد آنها متغیر است.

* 9 ماه شکری وارد کشور نشد 
عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر ایران همچنین گفت: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی از آذر گذشته به مدت 9 ماه شکری وارد کشور نشد و این نگاه مثبتی بود که وزارتخانه به تولیدکنندگان داخلی داشت.

وی افزود: دولت مصوب کرد که واردات شکر به تولید کنندگان داخلی واگذار شود که تمام اینها تعهدات خود را انجام دادند و با قیمت توافقی که از سوی دولت تعیین شد در بازار شکر تعادل ایجاد شده است.

صادقی ادامه داد: شهریور امسال شرکت بازرگانی دولتی 300هزار تن شکر در بازار عرضه کرد و معادل آن به تولید کننده ها اجازه واردات داد که سهم شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از میزان شکر عرضه شده در بازار 105هزار تن بود و به همین میزان شکر از طریق شرکت وارد کشور و در بین کارخانجات تصفیه کننده شکر در دیگر استان ها توزیع شد.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده شکر با ظرفیت اسمی 700هزار تن از این محصول استراتژیک با هفت واحد کشت و صنعت تابع امیر کبیر، امام خمینی(ره)، میرزاکوچک خان، سلمان فارسی، فارابی، دهخدا و دعبل خزاعی در خوزستان فعالیت دارد. 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
comment
0
0
comment عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر ایران ???????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آقای عضو هیات مدیره
کارخانه های قند وشکر خوزستان که همه تعطیل کردید چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کارخانه قند شکر اهواز چی شد ؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار