اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
دکتر سلمان زاده: حجاج هنگام عزیمت به کشورمان در فرودگاه از نظر ابتلا به بیماری مورد بررسی قرار خواهند گرفت

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی، با نزدیک شدن به زمان بازگشت حجاج به کشور، روز شنبه 11 مهرماه کمیته استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس جدید با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر شکراله سلمان زاده رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان، دکتر نظری معاون درمان دانشگاه، دکتر میرخشتی رئیس مرکز مدیریت فوریتهای خوزستان، روسا و مدیران کلیه بیمارستانها به منظور جمع بندی و مرور مجدد پروتکلها و برنامه ها در مرکز بهداشت استان برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر سلمان زاده ضمن ارائه گزارشی از اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی انجام شده در راستای مقابله با کرونا ویروس جدید اظهار داشت: آموزشهای لازم در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس جدید به مسئولین کاروانها و همچنین حجاج قبل از مشرف شدن ارائه و در طول مراسم حج نیز این آموزشها از طرف افراد مجرب بطور مستمر ارائه گردیده است. همچنین کادر بهداشتی و درمانی اعزامی به عربستان نیز بطور مرتب وضعیت سلامتی حجاج را به خصوص از نظر بروز علائم ابتلا به کرونا ویروس جدید مورد ارزیابی قرار داده اند.
 
رئیس مرکز بهداشت استان افزود: حجاج هنگام عزیمت به کشورمان در فرودگاه  از نظر ابتلا به بیماری مورد بررسی قرار خواهند گرفت و چنانچه فردی مشکوک به ابتلا به بیماری باشد بلافاصله اقدامات لازم برایش به عمل خواهد آمد.
 
دکتر سلمان زاده ادامه داد: با توجه به اینکه بیمارستانهای عربستان بطور بالقوه محیط مناسبی برای انتقال بیماری می باشند همواره سعی بر این بوده که حجاج ایرانی در صورت داشتن کسالت حتما به مراکز درمانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراجعه نمایند ولی امسال با توجه به وقوع فاجعه مصیبت بار در منا و تعداد زیاد مجروحین و مصدومین، تعداد زیادی از هموطنانمان به بیمارستانهای عربستان منتقل و بستری شدند به همین دلیل نیز امسال باید بیشتر مراقب بود.
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر کلیه مراکز بهداشتی و درمانی و اورژانس در آمادگی کامل به سر میبرند.
 
در ادامه این جلسه دکتر ایدنی با اشاره به اهمیت موضوع، بر تقویت هماهنگی بین واحدها تاکید کرده و گفت: باید شرح وظایف تمامی واحدها بطور دقیق تعیین و نقاط هم پوشانی ارائه خدمات مشخص گردد و هر واحدی دامنه و محدوده ارائه خدمات خود را بشناسد.
 
دکتر ایدنی در پایان به بیماریهای تنفسی ناشی از بارندگی اشاره نمود و اظهار داشت: با شروع فصل پاییز و افزایش احتمال بارندگی ها، دستگاههای ذیربط می بایست اقدامات لازم را به منظور پیشگیری از بروز مجدد این پدیده انجام دهند و مراکز درمانی نیز از هم اکنون خود را برای ارائه خدمات مناسب در آن شرایط آماده نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار