شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان
دکتر خدادادی افزود: جبران آسیب های روحی و روانی ناشی از آسیب های بلاهای انسان ساز و به ویژه جنگ تحمیلی بسیار مشکل تر و طولانی تر از جبران آسیب های جسمانی است و ما اگر بتوانیم آمادگی لازم برای مقابله یا بلاها را در افراد ایجاد کنیم باعث می شود که آسیب های حداقلی به وجود بیاید.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در ایین اختتامیه پروژه آموزش آگاهی از خطرات مین و مواد منفجرنشده در اهواز گفت: تربیت انسان های توانمند به ویژه اعضای جمعیت هلال احمر می تواند در مقابله با آسیب های مواد منفجرنشده مؤثر بوده و منتج به کاهش  آسیب های روحی و جسمی از سوی این مخاطرات شود.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، دکتر علی خدادادی با تقدیر از برگزاری کارگاه بازآموزی مربیان آموزش مواجهه با مین و مواد منفجر نشده اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است که بتوانیم آموزش های لازم در شرایط بحران را در جامعه نهادینه کرده و شاهد حداقل آسیب های بعد از این حوادث در جامعه باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: جبران آسیب های روحی و روانی ناشی از آسیب های بلاهای انسان ساز و به ویژه جنگ تحمیلی بسیار مشکل تر و طولانی تر از جبران آسیب های جسمانی است و ما اگر بتوانیم آمادگی لازم برای مقابله یا بلاها را در افراد ایجاد کنیم باعث می شود که آسیب های حداقلی به وجود بیاید.

وی با اشاره به حداقل سازی آسیب های روانی و اجتماعی حوادث افزود: اگر بلایا آسیب های زیادی ایجاد کنند، قطعاً تأثیر عمیقی در جامعه ما ایجاد می کند که جبران خسارت های روحی و روانی از جبران خسارت های فیزیکی و اقتصادی به مراتب سخت تر است به این دلیل که خسارت های فیزیکی در مدت کوتاهی می تواند جمع آوری شده و ترمیم شود ولی خسارت های روحی و روانی ناشی از بلا های طبیعی و آسیب های انسان ساز تا مدت ها باقی می ماند و بازگشت افراد به محیط طبیعی مشکل ساز می شود.

دکتر خدادادی افزود: در سال های جنگ هشت ساله، خانواده های زیادی دچار آسیب های روحی و جسمی شدند که عواقب آن به قدری عمیق بوده که پس از خاتمه جنگ، هنوز با آن روبرو هستیم که مین و مواد منفجر نشده از آن جمله محسوب می شود.

رییس کارگروه امداد و نجات مدیریت بحران استان با تأکید بر ارائه آموزش های تأثیرگذار در بحث خطرات مواد منفجر نشده بیان کرد: تربیت انسان های توانمند به ویژه اعضای جمعیت هلال احمر می تواند در مقابله با این آسیب ها مؤثر بوده و منتج به کاهش  آسیب های روحی و جسمی از سوی این مخاطرات شود.

وی رویکرد جمعیت هلال احمر خوزستان را در این مقوله مهم، پیشگیری و خودمراقبتی دانست و گفت: در مرزهای آلوده به مین و مواد منفجرنشده استان خوزستان و با توجه به اردوهای راهیان نور و اربعین حسینی(ع)، تردد افراد بیشتر شده که آموزش های لازم در این زمینه می تواند تأثیر زیادی در جلوگیری از وقوع حوادث جبران ناپذیر آینده داشته باشد.  

دکتر خدادادی هدف کلي جمعیت هلال احمر را کاهش تلفات ناشي از مين و مواد منفجر نشده باقي مانده از جنگ دانست و تصریح کرد: آموزش کودکان به عنوان گروهي از افراد در معرض آسيب جدی تر، آموزش رفتار هاي صحيح، آشنايي با علائم مناطق خطر و نشانه هاي خطر و انواع صدمات مواد منفجر نشده و پيامد هاي آنها و در مجموع تغيير رفتار از اهداف مردم این مناطق، از اهداف اختصاصي طرح آموزش و آگاه سازی ساکنان مناطق مرزی استان خوزستان می باشد.

در این کارگاه آموزشی که به مدت دو روز به طول انجامید، از 30 تن از افراد فعال و مؤثر در پروژه آگاه سازی از خطرات مین و مواد منفجرنشده در خوزستان با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و مسئول پیگیری و هماهنگی پروژه آموزش آگاهی از خطرات مین هلال احمر کشور تجلیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار