شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۹۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
تربیت نیروهای کارآمد همواره با موفقیت همراه خواهد بود زیرا تجربه نشان داده آن جا که نیروها تربیت شده و آموزش دیده اند، به راحتی توانسته اند مشغول به کار شوند
شوشان- سپیده اسکندری:  کارگاه فنی-مهندسی ساخت و تولید آموزشکده ی فنی و حرفه ای پسرانه ی دانشگاه چمران با حضور معاون امنیتی سیاسی و اجتماعی استان خوزستان و ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز افتتاح شد.

فرج الله خبیر ضمن افتتاح و بازدید از کارگاه فنی مهندسی ساخت و تولید آموزشکده ی فنی و حرفه ای پسران ضمن اشاره به اهمیت تربیت نیروی متخصص فنی در روند توسعه گفت: خوزستان یک استان صنعتی و کشاورزی است و سرمایه گذاری های بسیاری در بخش های مختلف خصوصی و عمومی از قبیل کشت و صنعت، نفت، صنایع غذایی و بندرگاه ها انجام شده و همه ی این صنایع در کنار هم مجموعه ای را ایجاد کرده اند که نیازمند نیروی انسانی کارآمد و متخصص است؛ لذا اگر می خواهیم به رشد و پیشرفت و توسعه دست پیدا کنیم، یکی از مهم ترین کارها تربیت نیروی انسانی کارآمد است. 

معاون  سیاسی و اجتماعی استان خوزستان ادامه داد: تربیت نیروهای کارآمد همواره با موفقیت همراه خواهد بود زیرا تجربه نشان داده آن جا که نیروها تربیت شده و آموزش دیده اند، به راحتی توانسته اند مشغول به کار شوند و به خوبی پیشرفت صنعت مربوطه را موجب شوند. 

وی اضافه کرد: متاسفانه بیکاران جامعه ی ما حرفه ی مشخصی را نیاموخته اند و تربیت نشده اند تا حرفه ای را دنبال کنند. این نیروی بیکار اغلب غیرماهر هستند و بیشتر در رشته های نظری درس خوانده اند. 

خبیر آینده ی اشتغال دانشجویان فنی را در استان مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: با شرایط کنونی استان خوزستان، مطمئناً تحصیل در رشته های فنی برای تحصیل کردگان استان، با اشتغال همراه خواهد بود. 

معاون سیاسی و اجتماعی استان خوزستان هم چنین از افتتاح دانشکده های فنی در دو شهر آبادان و ماهشهر خبر داد و گفت: توسعه ی دیگری در آموزشکده ی فنی و حرفه ای اتفاق خواهد افتاد و آن ایجاد دانشکده ی فنی در دو شهر آبادان و ماهشهر است.

او افزود:  برای استقرار این این آموزشکده ها اقدامات لازم صورت گرفته و پیگیری مجوزها در دستور کار است. وقتی منطقه ی آزاد و پتروشیمی وجود دارد، چرا نباید تاسیس دانشکده ها و تربیت نیروهای بومی متخصص صورت بگیرد؟

خبیر در پایان اظهار داشت:  امیدواریم با گسترش نیروهای تربیت شده، راه توسعه در استان هموار شود و شاهد توسعه ی هر چه بیشتر استان باشیم. 

نیروهای فنی، سربازان جدید در عرصه ی صنعت هستند

اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز در مراسم افتتاح کارگاه فنی-مهندسی ساخت و تولید آموزشکده ی فنی و حرفه ای پسرانه ی دانشگاه چمران گفت: خوزستان استانی است صنعتی و صنعت، علاوه بر فکر عملی نیاز به تکنسین نیز دارد. و این آموزشکده ها هستند که خلا دانشگاه و صنعت را پر می کنند.

وی افزود: از نظر علمی در تربیت افرادی که دارای مدرک آکادمیک هستند اشباع شده ایم و با کمبود افراد متخصص در رشته های فنی مواجه ایم.

ارزانی بیرگانی در ادامه اظهار داشت: با تربیت نیروهای فنی، به واقع سربازهای جدید برای صنعت تربیت کرده ایم و بدین شکل فارغ التحصیلان نیز بیکار نمی مانند.


او اضافه کرد: نیروهای تربیت شده ی متخصص نقش مهمی در بومی گزینی صنایع استان خواهند داشت و در صورت تربیت نیروهای متخصص در آموزشکده های فنی و حرفه ای، استخدام نیرو از بیرون استان کمتر صورت خواهد گرفت. 


توسعه آموزشکده فنی حرفه ای، کلید تخصص گرایی و اشتغال در جامعه است

سید بهزاد علوی رییس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز در مراسم افتتاح کارگاه فنی-مهندسی ساخت و تولید آموزشکده ی فنی و حرفه ای پسرانه ی دانشگاه چمران، آن را یکی از قدیمی ترین دانشکده های سطح کشور خواند و بیان داشت: این دانشگاه در طول حیاتش خدمات بسیاری را به جبهه و جنگ داشته و تا دو سال پس از جنگ نیز در خدمت رزمندگان اسلام بود و اکنون نیز با بیش از 2000 دانشجو انجام وظیفه می کند.

علوی ضمن اشاره به معضل بیکاری موجود در استان گفت: در حال حاضر فارغ التحصیلان بیکار بسیاری در جامعه هستند که واقعا نمی دانند چگونه مشغول به کار شوند؛ در حالی که  6500 دانشجو در سراسر استان مشغول تحصیل در آموزشکده ها ی فنی و حرفه هستند و این آموزشکده ها افتخار این را دارد که زمینه ی اشتغال این تعداد دانشجو را در خدمات مهندسی در استان فراهم کند.

سید بهزاد علوی در ادامه اظهار داشت: برابر با توسعه ی آموزشکده ها، آموزشگاه ها توسعه پیدا نکرده اند لذا با وجود این که باید 58 تا 60 درصد دانش آموزان به سمت دانشکده ها هدایت شوند، چنین نشده است چون هدایت دانش آموزان به سمت دانشکده های فنی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: توسعه ی آموزشکده ها باعث جذب دانش آموزان به سمت رشته های فنی خواهد شد. 


رییس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز به تغییرات بسیار از جمله افزایش ظرفیت خوابگاهی، کیفیت دانشگاه ها، سالن غذاخوری و کارگاه اشاره کرد و گفت: کارگاه موجود پیش تر 500 متر فضا داشت و دستگاه ها به دلیل نقص فنی و فرسودگی از رده خارج شده بودند و دانشجوها به ناچار دروس را به صورت تئوریک می گذراندند؛ اما با حمایت های صورت گرفته فضای کارگاه به 1100 متر افزایش پیدا کرد و در حال حاضر دانشکده یک کارگاه اصلی و چهار کارگاه جانبی دارد.

علوی میزان اعتبارات را برای توسعه ی دانشکده ی فنی و حرفه ای شهید چمران 900 میلیون تومان اعلام و اظهار داشت: نیمی از اعتبارات صرف خرید و تعویض تجهیزات و نیمی دیگر برای ارتقای کیفی فضای موجود، بهسازی، زیباسازی، تعمیر و توسعه هزینه شده است.

او همچنین بیان داشت: کارگاه ساخت و تولید در سال ها ی گذشته تنها ظرفیت 150 دانشجو در سال را داشت، اما اکنون این ظرفیت دو برابر شده است و سالانه 300 دانشجو می توانند در این کارگاه در رشته های ساخت و تولید، نقشه کشی و طراحی صنعتی آموزش ببینند. 

سید بهزاد علوی در پایان اذعان داشت: برای نخستین بار نوزدهمین کنگره ی سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ی ملی در اهواز و به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای چمران و با ریاست فرج الله خبیر معاون سیاسی و اجتماعی استاندار برگزار خواهد شد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
comment
0
1
comment درود بر سید عزیز که همیشه پر انرژی و با درایت امور محوله را پیش می برد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار