شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
فرماندار آبادان عنوان کرد:
سازمان های مردم نهاد با اخذ مجوز در بخش های مختلف فعالیت های چشم گیری داشته اند و با فرا رسیدن ایام سوگواری حسینی آمادگی خود را برای ارائه خدمات به زائران عتبات عالیات اعلام کرده اند.
 فرماندار آبادان گفت: امسال به دستور استاندار خوزستان مقرر شد که فرمانداری های آبادان، شادگان، ماهشهر، امیدیه و خرمشهر هر کدام به صورت جداگانه مواکبی برای استقبال و پذیرایی از زائران حسینی داشته باشند. 

عزیزالله شهبازی فرماندار ویژه آبادان در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز اظهار کرد: فضای شلمچه در سال های گذشته ناهماهنگ و تخصیص نشده بود. امسال به دستور استاندار خوزستان مقرر شد که فرمانداری های آبادان، شادگان، ماهشهر، امیدیه و خرمشهر هر کدام به صورت جداگانه مواکبی برای استقبال و پذیرایی از زائران حسینی داشته باشند. 

وی ادامه داد: آبادان بزرگترین موکب مستقر در مرز شلمچه را با 350 متر طول و 60 متر عرض خواهد داشت. در این موکب شهرداری، راه و شهرسازی و فرمانداری آبادان درکنار هم به صورت متمرکز کار خدمات‌رسانی به زائران را درحد توان و بر اساس اعلام نیاز ستاد خدمات‌رسانی به زائران حسینی خواهند داشت. 

فرماندار آبادان بیان کرد: در سال های گذشته این خدمات به صورت نامنسجم ارائه می شد، واحدهای آتش نشانی، شهرداری، هلال احمر، اورژانس و دیگر واحدهای مرتبط با خدمات در شلمچه نمایندگی داشتند اما امسال با این خدمت نظم و ترتیبی به این مرز در راستای تردد آسانتر زائران داده خواهد شد.

وی عنوان کرد: شهرهای مذکور به عنوان پذیرنده در کنار هم پذیرای زوار حسینی هستند، همچنین با هماهنگی هایی که با راهنمایی و رانندگی داشته ایم اتوبوس ها با استقرار در منطقه شلمچه کار جابه‌جایی زوار را به طور مستمر انجام خواهند داد و مشکلی برای تردد و ترانسفور زوار نخواهیم داشت. با این روند بر اساس تجربه سال های گذشته امسال وضعیت تردد و عبور زوار از مرز به سهولت انجام خواهد شد. 

شهبازی افزود: استانداری خوزستان با تعریف برنامه ای، که طی یک سال هر شهرستان 30 سازمان مردم نهاد داشته باشد از ابتدای سال تا به امروز با توجه به اینکه فعالیت های اجتماعی شهروندان آبادانی زیاد است، اکنون تعداد سازمان های مردم نهاد آبادان به 70 مرکز رسیده است که رقمی بیش از نرم در نظر گرفته است. 

وی گفت: سازمان های مردم نهاد با اخذ مجوز در بخش های مختلف فعالیت های چشم گیری داشته اند و با فرا رسیدن ایام سوگواری حسینی آمادگی خود را برای ارائه خدمات به زائران عتبات عالیات اعلام کرده اند.

این فرماندار در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین چالش‌های پیش روی زائران اربعین حسینی در مرز بین‌المللی شلمچه سیستم آب‌رسانی، روشنایی پل نو تا پایانه مرزی شلمچه همچنین تقویت اینترنت و سرویس‌دهی پروتکل‌های مخابراتی در مرز شلمچه است که اقدامات مؤثری برای رفع چالش‌های و تدابیری برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی خواهیم داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار