اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها میراث فرهنگی از اعلام حمایت تشکلات مردم نهاد ، رسانه ها ، خانواده بزرگ میراث فرهنگی از دکتر خسرو نشان خبر داد و گفت: فعالان میراث فرهنگی و گردشگری استان بر کفایت علمی و تجربه مدیریتی مرتبط دکتر نشان صحه گذاشتند.
 سمیه غافلی : آیین تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان صبح امروز با حضور مدیرکل امور استان های سازمان میراث فرهنگی کشور، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سالن اجتماعات هتل پارس اهواز برگزار شد.

*این مراسم با 20 دقیقه تاخیر و راس ساعت ده و بیست دقیقه صبح امروز برگزار شد.

* افشین حیدری مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان خوزستان در مراسم تکریم خود با روی گشاده و با تبسمی بر لب ظاهر شده بود. به طوری که با بسیاری از مدعوین روبوسی و خوش و بش کرد.

* همهمه بسیاری در جمع حاکم بود. به طوری که صدای سخنرانان به سختی شنیده می شد. 

* دکتر خسرو نشان بدون اینکه کسی  همراه او باشد به سالن معارفه آمد. به نظر می رسد دکتر نشان از آن دسته مدیرانی است که با راه اندازی کارناوال مدیریتی مخالف است.

* مدیرکل جدیدمیراث فرهنگی استان خوزستان  با تسلط مثال زدنی و با کمال آرامش سخن می گفت. موهای سپید وی نشان از کسب  تجربه گرانقیمت مدیریتی وی دارد که آینده درخشان را در انتظار حوزه میراث ترسیم می کند.

*مدیرکل جدید میراث فرهنگی ،صنایع دستی  و گردشگری استان خوزستان در این آیین گفت: خوزستان سرزمین زادگاه من است. از دیرینه ترین روزگار تاریخ تا به امروز می بایست در حفظ و پاسداشت میراث خوزستان و در جهت بهره وری بهتر از آن تلاش کرد.

* دکتر خسرو نشان گفت: سعی ما بر این است که  این حوزه با صاحبنظران و اندیمشندان و فعالان عرصه میراث فرهنگی و گردشگری به مباحثه بپردازیم.

وی افزود: مسؤولیتی که الان بر عهده من و دیگر همکارانم گذاشته شده بار گران‌سنگی است و بار امانت الهی به گستره تاریخ بشر است که محدود به ایران هم نیست و متعلق به ساکنان این سرزمین است اما به جهت تأثیرگذاری می‌توان حدس زد که چه بار گران‌بهایی بر دوش ما است که باید آن را حفظ کنیم. آن چه که زیر نظر ما است باید به خوبی حفاظت شود و به عنوان یک ثروت آن را حفظ کنیم. 

نشان ادامه داد:تجربه کاری من در حوزه فرهنگ ثابت کرده از مقوله‌هایی که ساده از آن می‌گذریم می‌توان با نگاهی خلاقانه استفاده کرد. 

* مدیرکل جدید میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: مدیریت، حفظ وضعیت موجود نیست بلکه ایجاد عرصه‌هایی است که قبلا پدید نیامده است. می‌توان با به کارگیری اندیشه‌های گوناگون و ایده‌های نو از چارچوب وضعیت موجود گذشت و چشم‌انداز نویی را برای فعالیت آینده اداره کل میراث فرهنگی فراهم کنیم.

* دکتر نشان در واکنش به سخن معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان که مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان خوزستان را در انجام اقدامات ماندگار و برزگ شهره دانست گفت: انجام اقدامات بزرگ و ماندگار امکانات بزرگ هم نیاز دارد. حوزه میراث فرهنگی حوزه فراسازمانی است که به اکثر قریب به اتفاق دستگاه های اجرایی استان مربوط می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان گفت: انتصاب من انتظار تحول و فرارفتن از وضعیت موجود است که باید مقدمه آن فراهم شود. باید برنامه‌ریزی و با هدف مشخصی حرکت کنیم و نگاه استراتژیک داشته باشیم. می‌دانیم که وضعیت اقتصادی کشور وضعیت مناسبی نیست. 

او با بیان این که حوزه گردشگری یکی از حوزه‌های مهم استان است تصریح کرد: بعضی استان‌ها مسیر حوزه اقتصادی و رشد را اشتباه رفته‌اند. خوزستان استان ذخایر متنوع است ولی حوزه گردشگری آن مغفول مانده و به آن به عنوان محور توسعه کمتر توجه شده است. 

*اسدالله درویش امیری، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، گفت: خوزستان برای همه ملت ایران سرشار از خاطرات تلخ و شیرین است. مردم ایران به مردم خوزستان در حفظ و حراست از این مرز و بوم بدهکارند و این میراث جاودانه‌ای برای مردم خوزستان است. 

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان به مدیرکلی باتجربه و با دانش نیاز داشت که جمع بندی مدیریت ارشد استان خوزستان و مسئولان سازمان میراث فرهنگی کشور آقای دکتر خسرو نشان را واجد صلاحیت های کافی و وافی برای قبول مسئولیت دانستند. 

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی از اعلام حمایت تشکلات مردم نهاد ، رسانه ها ، خانواده بزرگ میراث فرهنگی از دکتر خسرو نشان خبر داد و گفت: اکثر فعالان میراث فرهنگی و گردشگری استان بر کفایت علمی و تجربه مدیریتی مرتبط دکتر نشان صحه گذاشتند.

*فرج‌الله خبیر، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان بیان کرد: اگر به مسؤولیت‌ها چنین بنگریم که این مسؤولیت‌ها برای خدمت هستند و راه توسعه و پیشرفت را در کشور مهیا و به وظایف و تکالیف خود عمل کنیم موفق خواهیم بود. بار مسؤولیت سنگین است و هر کسی نمی‌تواند زیر بار مسؤولیت برود و آن را به دوش بکشد. 


وی با اشاره به این که میراث فرهنگی حوزه وسیعی است افزود: حوزه‌های میراثی هویت ما را تشکیل می‌دهند. در طول تاریخ هر چه داریم و حفظ شده است چه میراث ملموس و چه ناملموس معنوی هویت ما را تشکیل می‌دهند. این‌ها عقبه و تاریخ یک ملت هستند. خیلی‌ها چیزی ندارند اما برای خود میراثی درست کرده‌اند که در آینده تاریخ داشته باشند اما تاریخ ما بیشتر و وسیع‌تر است. استان ما هم استان ویژه‌ای است با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالا. جاذبه‌های تاریخی، زیارتی و معنوی استان خوزستان زمینه مساعدی برای توسعه گردشگری است. 

خبیر خاطرنشان کرد: استان خوزستان ساحل رودخانه دارد که قابلیت‌های خوبی برای توسعه گردشگری آبی است اما زیاد به زیرساخت‌ها توجه نداشته‌ایم. در این دوران عقب افتادگی‌هایی داشته‌ایم که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مرتفع می‌شود اما تا زمینه فراهم نباشد سرمایه‌گذاران وارد کار نمی‌شوند. 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: نحوه برنامه‌ریزی و این که چه گونه محورهای گردشگری را تعریف کنیم کار آسانی نیست و در دوره مدیریت یک مدیر انجام نمی‌شود بلکه باید حرکتی بزرگ ایجاد شود به خصوص که پتانسیل‌هایی مانند منطقه آزاد اروند را داریم که باید به آن توجه کنیم.

او با بیان این که تاریخ خوزستان از خیلی از استان‌ها بیشتر است گفت: ما دوره ایلامیان و پیش از آنها را داریم که نشانه‌های آن در استان هست و بعد از اسلام هم میراث گران‌بهایی داریم که با یک برنامه منسجم و مناسب می‌توان وارد عمل شد و شرایط را برای استفاده از زیرساخت‌ها مهیا کنیم. میراث فرهنگی به دست مردم حفظ می‌شود. مردم باید حس کنند که میراث فرهنگی بخشی از هویت و تاریخ آنها است. باید مردم را سازماندهی کرد و آنها را در این حوزه شرکت داد. سازمان‌های مردم‌نهاد باید مشارکت کنند، وارد شوند و ظرفیت‌ها را خوب معرفی کنند تا سطح خدمات به مسافران افزایش پیدا کند.

خبیر اضافه کرد: برنامه‌های آموزشی در چذابه، طلائیه و شلمچه که یادآور رزمنده‌ها و رشادت‌های آنها است باید اجرا شود. این‌ها ظرفیت‌هایی هستند که باید به پنج میلیون گردشگری که به استان می‌آیند معرفی کنیم. شاخصه آقای نشان این است که کارهای بزرگی می‌کند و امیدوارم در میراث فرهنگی هم دست به کارهای بزرگی بزند. 

*افشین حیدری، مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، گفت: زمانی که مدیرکلی میراث فرهنگی را پذیرفتم این اداره مظلومیت زیادی داشت و حتی مراسم تودیع و معارفه آن هم چهره زیبایی نداشت. اما اکنون تمام خانواده میراث فرهنگی جمع شده‌اند تا آینده‌ای خوب و روشن با کمک همه اقشار داشته باشیم. 

وی افزود: با آقای نشان بیعت کنیم تا روزهای خوبی از ارزشمندترین کارها در حفاظت از میراث فرهنگی داشته باشیم. با مدیریت خوب استاندار خوزستان سومین اثر ثبت جهانی در خوزستان انجام شد و باید پذیرفت خوزستان در حوزه میراث فرهنگی بسیار با اهمیت است. 

حیدری خاطرنشان کرد: از همه درخواست دارم ـ چه فعالان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و چه دستگاه‌های مختلف ـ که میراث فرهنگی را تنها نگذارند. میراث فرهنگی یکی از پنج دستگاه مهم کشور است و در توسعه پایدار نقش مهمی ایفا می‌کند و در جامعه هم بسیار مهم است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار