شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
مدیرکل ارشاد:
قنواتی: هیات نظارت برای نظارت بر عملکرد و فعالیت سایت های خبری مجوزهای لازم را اخذ کرده و اکنون فعالیت این سایت ها رصد می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ما نمی توانیم خبرنگاران را ملزم به رد هدیه از سوی دستگاه ها کنیم اما خبرنگاران این مساله را بین خودشان حل کنند.

همایون قنواتی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: موضوع دریافت هدیه خبرنگاران از سوی دستگاه ها را باید خود خبرنگاران کنترل کنند و ما نمی توانیم اظهارنظری در این رابطه داشته باشیم.

وی افزود: خبرنگاران خودشان باید شان و منزلت خود را حفظ کنند و در دریافت هدایا از سوی دستگاه ها مراقب رسالت خبری و حرفه خود باشند.

قنواتی در ادامه گفت: پیش از دوره مدیریت جدید این اداره کل، تنها یک سایت دارای مجوز در خوزستان فعال بود که با وجود درخواست های بسیار، با چندین پایگاه دارای مجوز موافقت و راه اندازی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: محدودیت هایی در دولت گذشته وجود داشت که با روی کار آمدن دولت جدید و تغییر نگاه به مطبوعات و رسانه، تعداد سایت های دارای مجوز در خوزستان به 34 سایت خبری رسید.

وی بیان کرد: هیات نظارت برای نظارت بر عملکرد و فعالیت سایت های خبری مجوزهای لازم را اخذ کرده و اکنون فعالیت این سایت ها رصد می شود.

قنواتی در ادامه در خصوص تخلفات برخی سایت های خبری و رعایت قانون ذکر منبع و حق مولف بیان کرد: هر گاه تخلفی در این باره مشاهده شد خبرنگاران یا رسانه ها می توانند شکایت خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال تا به این شکایات رسیدگی شود.

وی درباره تخلفات برخی سایت ها در خصوص انعکاس مطالب نادرست و بدون منبع موثق بیان کرد: تا زمانی که فعالیت سایت ها خارج از چارچوب نظام نباشد نمی توان بر عملکرد آنها ایراد گرفت اما در غیر این صورت با سایت های متخلف برخورد می شود.

قنواتی گفت: نظارت بر سایت های خبری بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما از نظر حوزه قضایی این سایت ها تا زمانی که تخلفی نکنند نمی توان با آنها برخورد کرد.

در استان خوزستان 34 سایت خبری فعال مجوز دار فعال است اما بسیاری از سایت ها نیز به صورت غیر رسمی فعالیت می کنند که تهدیدی برای فعالیت سایت های خبری و خبرگزاری های حرفه ای است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار