شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
نشست مشترک اعضای پارک علم و فناوری خوزستان با مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد
نشست مشترک اعضای پارک علم و فناوری خوزستان با مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد که در این نشست دو طرف بر ضرورت همکاری میان شرکت های دانش بنیان و مجموعه شرکت توسعه نیشکر تاکید کردند.

نسیم صادقی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در این نشست گفت: من از شرکت در این قبیل جلسات واقعا خوشحال هستم و این نشست ها را بسیار مفید میدانم چرا که برای استقلال کشور در همه زمینه ها باید از تمامی توان نخبگان و جوانان خلاق و شرکت های دانش بنیان بهره گرفت. تصور من این است که باید خود را بیش از گذشته تقویت کنیم و وظیفه ی ما در زمینه استقلال اقتصادی این است که باید تلاش کنیم به یک سری خودکفایی ها دست پیدا کنیم. ما نباید در زمینه علم از دیگران گدایی کنیم. با زمینه هایی که در استان خوزستان وجود دارد، با بهره گیری از نیروهای جوان و نخبه رسیدن به خودکفایی و استقلال بیش از همیشه مهیاست.

وی افزود: رسیدن به اهداف میسر نمی شود مگر اینکه همه کسانی که به این سرزمین علاقمند هستند دست در دست هم بدهند و یک حرکت و موجی ایجاد کنند. متاسفانه ما جزیره های مستقلی هستیم و هر کدام داریم کار خود را انجام می دهیم، کاری هم به هم دیگر نداریم اما جالب است که بدانیم ما به شدت به هم وابسته ایم و به همدیگر بسیار نیاز داریم، لذا باید از واگرایی به سمت هم گرایی و هم افزایی حرکت کنیم.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر خاطرنشان کرد: اگر در حوزه تحقیقات ما بخواهیم به صورت ارتجاعی عمل کنیم مرگ خود را تسریع کرده ایم و بدانید در شرکت توسعه نیشکر روزی را که ما یک حرکت نویی در آن انجام نداده باشیم برایمان پایان کار است لذا ما به حرکت های علمی و خلاقانه اعتقاد داریم. ما میخواهیم از شرکت های دانش بنیان در زمینه های مختلف کمک بگیریم.
در ادامه دکتر مختاری مدیر پارک علم و فناوری خوزستان نیز گفت: پارک علم و فناوری خوزستان 27 خرداد ماه سال 1388 به عنوان پارک دانشگاه شهید چمران تاسیس شد و سال 1390 از دانشگاه شهید چمران جدا شد و در حال حاضر ما سه مرکز در اهواز، خرمشهر و دزفول داریم.

وی افزود: تعداد شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری خوزستان 142 شرکت می باشند. پارک علم و فناوری اهواز از جمله 18 پارک علم و فناوری برتر کشور است که ثبت اختراعات در آن انجام می شود. ما از لحاظ تعداد شرکت های دانش بنیان در حال حاضر رتبه 9 کشور را داریم و با توجه به اینکه ما از لحاظ امکانات جزء چند پارک آخر کشور هستیم کسب رتبه 9 کشوری بسیار قابل توجه می باشد.

دکتر مختاری اظهار کرد: مجموعه توسعه نیشکر، مجموعه بزرگی است. خوزستان ویژگی های مختلفی دارد اما متاسفانه ما فقط بر قسمت های خاصی تاکید داریم و مابقی مجموعه ها را رها کردیم. مجموعه توسعه نیشکر اگر در استان دیگری بود شاید کل دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی می توانستند خوراک لازم مانند بازار و فن آوری های علمی را برای آن فراهم آوردند، لذا صنعت نیشکر مزیت های دارد که ایجاب می کند یک همکاری جدی و برنامه ریزی شده برای آن تدارک دیده شود.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی هایی که نیشکر دارد بحث تولیداتی است که می توان در صنایع پایین دستی از آنها استفاده کرد، تولیداتی که در حال حاضر از صنایع پتروشیمی به دست می آیند.

لازم به ذکر است این نشست جهت شناسایی زمینه های همکاری میان مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با شرکت های دانش بنیان در محل هتل نیشکر برگزار شد. در پایان با توجه به توانمندی های شرکت های دانش بنیان و نیازهای صنعت نیشکر، زمینه های اولیه همکاری بررسی و مقرر شد برنامه ریزی ها برای همکاری های بیشتر به سرعت انجام پذیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار