شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
فرماندار شهرستان اهواز:
ارزانی تصریح کرد: جابه جایی مداوم شاغلین در این بازارچه ضرورت دارد و اجاره بهایی اندک برای تحویل غرفه های بازارچه فردوس به فروشندگان بازارچه کیان در نظر گرفته خواهد شد.
اسماعیل ارزانی بیرگانی گفت: آماده سازی و تخصیص محوطه نزدیک  بازارچه فردوس به عنوان پارکینگ ، نصب دوربین و مستقر کردن نگهبان ،احداث سرویس های بهداشتی در اطراف این بازرارچه ، کنترل  و نظارت بهداشتی توسط مرکز بهداشت ، تشکیل شناسنامه و پرونده به نام فروشنده (پروانه سیار ) به دلیل  ساماندهی و کنترل در بازار و استفاده از افراد سالم و درستکار جهت انتقال بازارچه از کیان به فردوس از جمله ملزومات این انتقال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری اهواز ، جلسه ستاد ساماندهی بازارچه کیان پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان در این جلسه اظهار داشت : بازارچه کیان با قدمتی 40 ساله  مشغول به فعالیت خرید و فروش انواع مواد غذایی و پوشاک توسط دست ‌فروشان است و در چند سال اخیر نیز بدلیل عدم راه اندازی کامل بازارچه فردوس؛ باعث استقرار بازارچه و متمرکز  شدن فروشندگان در مکانی به دور از مسیر و در میان خیابان شده است.

ارزانی بیرگانی ادامه داد : شهرداری اهواز موظف است ،آمار دقیقی از افراد حاضر در بازارچه در اختیار فرمانداری قرار دهد و در خصوص صدور کارت برای استقرار دستفروشان میوه و ترو بار اقدام نماید.

وی تصریح کرد:  جابه جایی مداوم شاغلین در این بازارچه  ضرورت دارد و اجاره بهایی اندک برای تحویل غرفه های بازارچه فردوس به فروشندگان بازارچه کیان در نظر گرفته خواهد شد. 

فرماندار شهرستان اهواز اظهار داشت:  آماده سازی و تخصیص محوطه نزدیک  بازارچه فردوس به عنوان پارکینگ ، نصب دوربین و مستقر کردن نگهبان ،احداث سرویس های بهداشتی در اطراف این بازرارچه ، کنترل  و نظارت بهداشتی توسط مرکز بهداشت ، تشکیل شناسنامه و پرونده به نام فروشنده (پروانه سیار ) به دلیل  ساماندهی و کنترل در بازار و استفاده از افراد سالم و درستکار جهت انتقال بازارچه از کیان به فردوس از جمله ملزومات این انتقال است.

فرماندار اهواز از دستفروشی به عنوان معضل بزرگ سطح شهر اهواز یاد کرد و بیان داشت: در شهر اهواز یک بحران به نام بساط فروش ،ارائه  بساطی مواد پروتئین ،پوشاک و اغذیه وجود دارد که باید تدابیری را برای اطمینان از سلامتی اقلام مورد فروش انجام داد که  صدور کارت بهداشت جهت فروشندگان سیار می تواند یکی از راههای آن باشد. 

اسماعیل ارزانی بیرگانی درپایان  از برگزاری جلسه ستاد ساماندهی بازارچه کیان به صورت هفتگی خبر داد و مرحله مهم بعدی این عملیات را تبلیغات صحیح  و هماهنگی دستگاه ها و مسئولین مربوط  حوزه بهداشت و سلامت دانست . 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار