شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:
رای استفاده از پلاک اروند کارهای فراوانی می توان انجام داد، به طور مثال ساکنان خوزستان می توانند خودرو را پلاک ملی کنند و در دراز مدت هزینه گمرک را پرداخت کنند و اینکه این خودرو را هم نتوانند در استانهای دیگر به فروش برسانند، اینکه من بتوانم خودروی خوب و ایمنی خریداری کنم ولی از استان نتوانم خارج شوم شاید برای عده ای زیاد دلچسب نباشد.
علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری شوشان در خصوص استفاده عموم از خودرو پلاک اروند گفت: وقتی راهکار استفاده از خودرو پلاک اروند توسط عالی ترین مقام دولت و یا بهتر بگویم نماینده دولت در خوزستان ارائه شده است و کار فوق العاده ایی هم به شمار می رود، نباید دنبال نقطه تاریک و منفی این موضوع گشت.

وی ادامه داد: به نظر من می توان با ارائه مشوق ها و برای پر کردن خلاء های موجود در استان خوزستان به فکر وارد کردن تجهیزات و خودروها از ظرفیتی به نام منطقه آزاد اروند باشیم و با دید مثبت و کمک به توسعه استان خوزستان از این مهم بهره مند شویم.

خدادادی بیان داشت: برای استفاده از پلاک اروند کارهای فراوانی می توان انجام داد، به طور مثال ساکنان خوزستان می توانند خودرو را پلاک ملی کنند و در دراز مدت هزینه گمرک را پرداخت کنند و اینکه این خودرو را هم نتوانند در استانهای دیگر به فروش برسانند، اینکه من بتوانم خودروی خوب و ایمنی خریداری کنم ولی از استان نتوانم خارج شوم شاید برای عده ای زیاد دلچسب نباشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: نگاه دیگر برای سازمانهای دولتی است و ما باید به سمت تمرکز زدایی برویم، زیرا در قوانین ما به موضوعی می رسیم که اجازه خرید خودروی خارجی نداریم و باید مجوز این کار صادر شود و به صورت نظام مند این مهم صورت گیرد و با پرداخت تسهیلات و حمایت از سوی بخش های مختلف این مهم به مولفه ایی مثبت در استان تبدیل می شود.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه نیازهای هلال احمر برای تامین از سوی منطقه آزاد اروند چه می باشند گفت: هلال احمر محدودیت و تحریم ندارد و هر چه را بخواهیم بدون گمرک و از طریق سازمان مرکزی تامین می کنیم، اما عمده مشکل ما کمبود اعتبارات است و اگر تنگناها برطرف شود می توانیم به نتیجه مثبت در این زمینه برسیم و قطعا هم باید منافع ملی ما مد نظر باشد و نه اینکه با دید سیاسی به مسائل بنگریم.

خدادادی در پایان گفت: به نظر من هر پلانی که به رفع محرومیت ها و مشکلات مردم کمک می کند باید مورد حمایت قرار گیرد و نه اینکه با نگاه های سیاسی و بهره برداری های غیرمعقول کار را به سمت نامناسب ببریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار