شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
یکی از نکات مهمی که باید پس از جابجایی به آن توجه شود، جلوگیری از تجمع و بساط مجدد دستفروشان در مکان فعلی بازارچه است که بنده شخصاً این موضوع را پیگیری و با متخلفان آن برخورد خواهم کرد.

به گزارش هورنیوز؛ صبح امروز جلسه بررسی ستاد ساماندهی برای بررسی مشکلات و طرح های جابجایی بازارچه کیان با حضور اسماعیل ارزانی فرماندار اهواز و جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان اهواز در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

اسماعیل ارزانی فرماندار اهواز در این جلسه گفت: مقرر شده است که سه شنبه هر هفته جلسه ای برای پیگیری و ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط دستگاه های مختلف اجرایی در خصوص جابجایی بازارچه کیان برگزار شود.

وی افزود: طبق مصوبه ای که در جلسه قبلی این ستاد مطرح شد، ظرف ۴۵ این جابجایی صورت گیرد که امیدواریم با همت دوستان در دستگاه های اجرایی اهواز این امر محقق شود.

ارزانی در ادامه گفت: بهره برداری و هدایت این بازارچه از جابجایی آن دشوار تر است و به همین دلیل در این خصوص طرحی تدوین شده است که پس از بررسی های نهایی و تصویب در ستاد ساماندهی، عملیاتی خواهد شد.

فرماندار اهواز در خصوص ضرورت فضاسازی و تبلیغات میدانی در خصوص این جابجایی گفت: صدا و سیما و شهرداری می بایست نسب به این امر اقدام نمایند تا کسبه این بازارچه به صورت داوطلبانه در این زمینه اقدام نمایند.

وی افزود: البته بنده پس از بازدید میدانی از محل فعلی بازارچه و صحبت با دست فروشان و مردم، رضایت و اشتیاق آنان را برای تحقق هر چه سریعتر این موضوع مشاهده نمودم.

ارزانی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی نباید فعلاً با دید درآمدزایی به این جابجایی نگاه کنند بلکه باید در راه خدمت به مردم نسبت به تحقق این امر مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی افزود: می بایست برای تعامل هرچه بهتر میان مسئولان و کسبه، افرادی از شهرداری به صورت مستمر برای حل مشکلات، سوالات و درخواست های دست فروشان موجود در محل فعلی بازارچه کیان حضور داشته باشند.

اسماعیل ارزانی عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که باید پس از جابجایی به آن توجه شود، جلوگیری از تجمع و بساط مجدد دستفروشان در مکان فعلی بازارچه است که بنده شخصاً این موضوع را پیگیری و با متخلفان آن برخورد خواهم کرد.

فرماندار کلانشهر اهواز در ادامه گفت: غرفه های بازارچه جدید باید به صورتی تقسیم و به کسبه ارائه شود که آنان احساس مالکیت غرفه ها را نداشته باشند و طی یک جدول زمانبندی شده نسبت به جابجایی آنان در غرفه های مختلف اقدام شود.

به گزارش هورنیوز؛ در ادامه این جلسه عظیم شمخانی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به لزوم فضاسازی میدانی در خصوص جابجایی بازارچه گفت: شهرداری اهواز بسته ی تبلیغاتی ویژه در این خصوص در نظر گرفته است که در جلسه بعدی این ستاد ارائه خواهد شد.

وی افزود: شهرداری گستره میدانی ثبت و شناسنامه دار کردن دست فروشان بازارچه کیان را افزایش داده است تا پس از جابجایی مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

سیاوش محمودی نماینده سازمان میادین و تره بار اهواز در ادامه این جلسه گفت: طبق آخرین آماری که از بازارچه فعلی جمع آوری شده است، تعداد ۱۸۰ میوه فروش، ۲۵ سبزی فروش، ۳۰ ماهی فروش، ۳۷ مرغ فروش، ۱۱ خرما فروش، ۸ پلاسکو، ۵ مورد لوازم بهداشتی، ۹ مورد خشکبار، ۵ مورد شیرینی جات، ۴۵ وانت بار و ۳ الی ۴ چای و قهوه فروشی که در مجموع ۳۵۸ مورد می شوند، در این بازارچه فعالیت دارند.

در ادامه این جلسه وضعیت مکانمایی بخش های مختلف بازارچه جدید از جمله پارکینگ، غرفه ها، ساختمان اداری، نمازخانه ها، سرویس های بهداشتی و … به صورت تخصصی بررسی شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار