شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:
شو شان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اگر می خواهیم فرهنگ ،زبان شعر و پشتوانه های فرهنگی به زبان امروزی ارائه شود باید به یک زبان جهانی دسترسی پیدا کنیم که آن هم کار اهل تحقیق و مطالعه است.
شو شان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اگر می خواهیم فرهنگ ،زبان شعر و پشتوانه های فرهنگی به زبان امروزی ارائه شود باید به یک زبان جهانی دسترسی پیدا کنیم که آن هم کار اهل تحقیق و مطالعه است.

به گزارش خبرنگار شو شان همایون قنواتی شامگاه یکشنبه در جلسه معرفی و بررسی آثار حسین حسن زاده راهدار شاعر و پژوهشگر خوزستانی در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان اظهار کرد: یکی از موارد  در توسعه ادبیات عامه که باید تقویت شود نگاه جدی است که باید به مسأله داشته باشیم.

وی افزود: بحث  درباره مدرنیست و جهانی شدن در حوزه ادبیات برای اینکه پشتوانه های فرهنگی بسیار قوی داریم چه در تاریخ فرهنگ سرزمین و ایل بسیار مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: زبان چون بسیار محترم و حامل فرهنگ  و همواره عامل پیوند بین مردم است پس  عامل همدلی و همزیستی در حوزه فرهنگ مردم و اقوام  هم است و  این تاثیر فرهنگی را در جامعه ایرانی می بینم که اقوام ایرانی با هم زندگی می کنند.

قنواتی با بیان اینکه متاسفانه نگاه هایی که کارکرد های امروزی باید از آن استنتاج کنیم کمتر استفاده کردیم گفت: در هیچ کدام از ترانه های علاء الدین کلمه ای درباره جنگ ،تفنگ،کشتار و خونریزی دیده نمی شود و هر جا حرف می زند دعوت به همدلی و کنار گذاشتن اختلافات صحبت می کند.

وی اضافه کرد: اینها اتفاقا مسائل امروزی جهان ما هم هست،ما که این پشتوانه های فرهنگی . حافظ و سعدی و نگاه انسان مسلمان شیعی به جهان و خودمان را داریم چگونه باید از این داشته ها برای داشتن زیست بهتر و جامعه انسانی بهتر استفاده کنیم.

نگاه انسانی راز جهانی شدن ادبیات،زبان مشترک رمز موفقیت سینمای آمریکا
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: اگر می خواهیم وارد جهان شویم و زبان ما مورد توجه قرار گیرد باید نگاه انسانی را در ادبیاتمان را پیدا و عرضه کنیم.

قنواتی با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت سینمای آمریکا در جهان دستیابی به زبانی است که زبان مشترک بین همه است عنوان کرد: نشانه هایی را به کار می برند که مورد وثوق هم مردم جهان است که تاثیر گذار است و چیز پیچیده ای به ما نمی گوید.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم فرهنگ ،زبان شعر و پشتوانه های فرهنگی به زبان امروزی ارائه شود باید به یک زبان جهانی دسترسی پیدا کنیم که آن هم کار اهل تحقیق و مطالعه است.
عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان گفت: همین باید به پشتوانه های فرهنگی خود دقت کارشناسانه موشکافانه و ریز بینانه بیاندازیم و ببینیم از این همه فرهنگ چطور می توانیم برای جامعه و انسان امروزی که با مسائلی دست به گریبان است استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: هر قدر به هویت فرهنگی و قومی خودمان در جهت ارتقای همبستگی ملی توجه کنیم نمی توانیم خودمان را در یک جامعه جدابافته و جدا از دیگران ببینیم و همبستگی را از دست دهیم.

قنواتی در طول تاریخ جدایی بین اقوام را سراغ نداشته ام.هر اتفاقی بود از بیرون بود اما از درون مردم با هم دوست بودند یادآور شد: همه ما ایرانیان در کنار همدیگر با فرهنگ هایی که با رنگ جدا کرده می توانیم در کنار هم ایران بهتری را بسازیم و احساس می کنم ادبیات و فرهنگ ما این قدرت را دارد.

وی بیان کرد: در دهه ای زندگی می کنیم که عصر فراگیری اطلاعات است و غنای فرهنگی  می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار