اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان از ارتقای 27 روستای استان و تبدیل شدن آنها به شهر خبر داد.

به گزارش فارس ، سید کریم حسینی در نخستین نشست خبری خود به عنوان معاون سیاسی اجتماعی استاندار گفت: بر اساس آخرین پیگیری‌های صورت گرفته در وزارت کشور قرار است 27 روستای خوزستان به شهر ارتقا یابند. مراحل ارتقای این روستاها در حال انجام است و بخش اعظم آنها امسال به شهر تبدیل می‌شوند.

وی در ادامه از تبدیل چهار شهر به شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: بندر امام خمینی، آغاجاری، حمیدیه و شاوور در حال پیگیری در هیئت دولت هستند تا امسال به شهرستان ارتقا یابند.

حسینی اظهار کرد: 9 روستا شامل اسماعیلیه و غیزانیه از اهواز؛ ابوالفارس، رودزر و سلطان آباد در رامهرمز؛ عنبل در مسجدسلیمان؛ دارخوین در شادگان؛ میان آب در شوشتر و شیبان در باوی به بخش ارتقا می‌یابند.

عضو شورای سلامت خوزستان در پاسخ به اینکه استان در مورد وضعیت رودخانه کارون و شوری آب این رودخانه چه موضعی اتخاذ می‌کند، گفت: وضعیت آب به ویژه رودخانه کارون همیشه پای ثابت جلساتی است که با حضور نمایندگان مجلس،‌ ائمه و مسئولان استان تشکیل می‌شود.

وی افزود: مسئولان استان هیچگاه واقعیت‌ها و کمبودهای موجود را انکار نکرده‌اند، ‌بلکه مشکلات را تصدیق و آن را پیگیری می‌کنند.

حسینی تأکید کرد: رضایت یا عدم رضایت از بیمارستان‌های دولتی،‌ مراکز آموزشی و فرهنگی همچنین فرمانداری‌ها ارزیابی و و پیگیری می‌شود.

معاون سیاسی استاندار خوزستان همچنین گفت: برنامه از پیش تعیین شده‌ای برای تغییر فرمانداران و بخشداران وجود ندارد مگر اینکه بازنشستگی یا خروج از مسئولیت یکی از آنها در بین باشد.

وی در ادامه شایعه تغییر استاندار خوزستان را رد کرد و افزود: این مسئله شایعه‌ای بیش نیست.

حسینی افزود: نه تنها در حوزه مدیریت بلکه در تمام حوزه‌ها باید سعی شود که فضای شایعه‌سازی از بین برود چراکه چنین فضایی به ضرر استان است.

وی تعامل سازنده با رسانه‌های استان را از اولویت‌های خود عنوان و از رسانه‌ها درخواست کرد: به جای اینکه صرفا انبوهی از مشکلات را بیان کنند،‌ مسائل را نقد، بررسی و کارشناسی کنند و راهکاری برای استفاده مسئولان ارائه کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر دغدغه همه ما توسعه خوزستان به معنای واقعی کلمه باشد و بدون دخالت گرایش‌ها، ‌سلیقه‌ها، قومیت و هر نوع نگاه فردی و گروهی به امور جاری بپردازیم قطعاً استان از وضعیت کنونی بهتر می‌شود.

حسینی همچنین با تشریح برنامه‌های آینده معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان، بر اولویت برنامه‌های اجتماعی این حوزه بر فعالیت‌های سیاسی تأکید کرد و گفت: ارتباط مستمر و همدلی با علما به ویژه نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس،‌ مسئولان قضایی و نظامی و انتظامی همچنین دانشمندان و اساتید دانشگاه‌های استان از اولویت‌هاست. ارتباط با تشکل‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی و نیز تشکل‌های صنفی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ارتباط نزدیک با مسئولان شهرستان‌ها و فعال کردن کارگروه‌ها نیز از اولویت‌هاست. در این راستا کارگروه زنان و خانواده از ماه گذشته دوباره فعال شده است.

حسینی ادامه داد: در عین اینکه از انتصاب نیروی جوان و تازه نفس حمایت می‌کنیم، یکی از نیازمندی‌ها را آموزش این نیروها می‌دانیم.

به گفته وی شناسایی و بزرگداشت چهره‌های ماندگار از برنامه‌های امسال است. همچنین ارتباط با سران عشایر استان و بهره‌مند شدن از وجود آنهاست.

وی تأخیر در راه‌اندازی دفتر نخبگان استان را به دلیل وقفه در انتخاب معاون سیاسی اجتماعی خوزستان دانست و افزود: ساختمان این دفتر تهیه شده و سه نفر نیز برای ریاست آن پیشنهاد شده است که متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

حسینی همچنین در مورد اعتبارات فرهنگی استان گفت: با توجه به اینکه بودجه امسال در پایان اردیبهشت ماه به تصویب رسیده و هنوز ابلاغ نشده، پیش‌بینی کاهش یا افزایش این اعتبارات زود است.

سید کریم حسینی پیش از این معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار بود که اخیراً به عنوان معاون سیاسی اجتماعی استاندار منصوب شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار