شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۷۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
استاندار خوزستان گفت:
شوشان: استاندار خوزستان گفت: طرح 550 هزار هکتاری احیای اراضی استان با این گستردگی تنها طرح بدون شاکی و معارض کشور است.

شوشان: استاندار خوزستان گفت: طرح 550 هزار هکتاری احیای اراضی استان با این گستردگی تنها طرح بدون شاکی و معارض کشور است.

به گزارش خبرنگار شوشان عبدالحسین مقتدایی ظهر امروز در نخستین همایش بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان‌های خوزستان و ایلام در اهواز اظهار کرد: بعد از دوره خاتمی این طرح بررسی شد و هنر دکتر روحانی رییس جمهور محترم آن است که این کتاب ها را از کتابخانه درآورده و با مجوز رهبری عملیاتی کرد.

وی افزود: می گویم طرح 800 هزار هکتاری؛ چون عده ای قبل از ما کار کارشناسی درباره آن کرده بودند و مورد تایید صاحب ایده که مقام معظم رهبری است بوده و لذا بایست به نظرات کارشناسان قبلی خودمان،به نظرات کارشناسی، ریشه دار و اصیل احترام بگذاریم و آنها را مرتبا تغییر ندهیم؛ و باید به معادلات و محاسبات احترام بگذاریم زیرا گروه های کارشناسی زحمت کشیدند و ما نباید غفلت کنیم.

استاندار خوزستان با بیان این که برای این کار تنفیذ و مطالعه بسیاری صورت گرفته ادامه داد: از آن جا که بحث های کارشناسی به خوبی صورت گرفته، بنابراین بحث تحقق تامین آب مورد نیاز طرح 550 هزاری یک بحث تمام شده است.و به امید خدا به تخصیص آب قطعیت ببخشیم.

او خاطر نشان کرد: هم اکنون 230 هزار هکتار باقیمانده نیز از آب استفاده می کنند اما با بهره برداری 30 درصد؛ در حالی که ما انتظار داریم این بهره برداری به 100 درصد برسد.

مقتدایی اضافه کرد: در طول تاریخ گذشته هر کسی یک تاثیری در تاریخ این طرح داشته است و طبق گفته رهبری از بالا و پایین نظام برای این طرح مشارکت مساعی داشته اند.

وی گفت: این طرح با این گستردگی تنها طرحی است که هیچ شاکی و معارضی ندارد و این جزو افتخارات بزرگ این طرح است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: از افتخارات دیگر این است حتا در جاهایی که دشت نیست هم بررسی ها انجام شده است.

رییس شورای کشاورزی خوزستان ادامه داد: یکی دیگر از افتخارات طرح این است که از صدر تا ذیل نظام همه در این طرح دخیل هستند و همه مثبت برخورد می‌کنند که این‌ ها همه به علت رضایتمندی مردم است.

او اضافه کرد: برای ده هزار نفر در طول یک سال اشتغال مداوم ایجاد کردن از دیگر افتخارات این طرح و دولت تدبیر و امید است.

مقتدایی تسریح کرد: در کنار آموزش بهره برداران، این طرح در آینده نیز باید به شکل صحیح مدیریت و نباید رها شود زیرا رها کردن ها موجب استهلاک سرمایه می شود.

وی افزود: در نهایت باید صنایع جانبی مربوط به این طرح مهیا شود تا به اشتغال که در دل اتمام این طرح نهفته است برسیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: خوزستان ملی ترین استان ایران است زیرا قطره قطره ی خون شهیدان از جای جای کشور بر تارک این استان نقش بسته و ممزوج ترین خون ملی را در این جا شاهد هستیم.

او ادامه داد: اگر خوزستان با عزت باشد، کشور با عزت است و وقتی نبض خوزستان خوب بزند، نبض کشور خوب می زند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
comment
0
0
comment همه باید برای اجرای کامل و دقیق این طرح بزرگ ملی بسیج شویم و تاکید رهبری یرای اجرای کامل این پروژه میبایست با همت همه مسئولان کشور به سرانجامی عالی بیانجامد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار