اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
رییس کل دادگتری خوزستان خبر داد:
افشار نیا اضافه کرد: بخش زيادي از عدم رضایت موجود به رفتار خود زائران بر مي گردد، به طوري كه خيلي از افرادي كه ديديم و با ما ملاقات داشتند فاقد مدارك قانوني لازم بودند و يا پاسپورت نداشتند و يا ويزاي خروج شان را در اختيارشان نبود و انتظارشان اين است كه در اين جا و همين نقطه همه خدمات به آنها ارائه داده شود.


شوشان- سپیده اسکندری: تاکنون بيش از 600 هزار نفر ازمرز شلمچه و چذابه عبورکرده اند و با تمام توان به آنها خدمت رسانی می شود.

فرهاد افشارنیا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شوشان اظهار کرد: تمامي خدمات و امكاناتي كه مي شد در استان مهيا كرد اعم از ماموران انتظامي و مرزي در اين جا متمركز است.

وی در ادامه گفت: خدمات قضايي در دادگستري ها به صورت كشكيك فعال هستند و وقت شان را وقف خدمت رساني به زواري مي كنند كه قصدا دارند خودشان را به اربعين حسيني برسانند.

افشار نيا تعداد زواري را كه تاكنون از مركز شلمچه و چذابه گذشته اند بيش از ششصد هزار نفر اعلام كرد و گفت: جمعيت قابل توجهي براي اين سفر استقبال كردند؛ هر چند ممكن است بعضا گلايه هايي از سوي مردم ديده شود از حيث اين كه ازحامي وجود داشته باشد و يا فقر امكاناتات موجود نارضايتي هايي را به و جود آورده باشد، اما دولت هر آن چه در توان داشته در اين زمينه انجام داده است و به اعتقاد ما كم كاري و كم فروشي در اين زمينه صورت نگرفته است.

رییس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: خيل علاقمندان و مشتاقان به قدري است كه اين خدمات شايد متناسب با اين جمعيت نباشد و اميدواريم در سال هاي آتي و به مرور زيرساخت هاي لازم فراهم و ترميم شود تا مردم بتوانند به راحتي از اين مرزها عبور كنند.

وی گفت: بخش زيادي از عدم رضایت موجود به رفتار خود زائران بر مي گردد، به طوري كه خيلي از افرادي كه ديديم و با ما ملاقات داشتند فاقد مدارك قانوني لازم بودند؛ يا پاسپورت نداشتند و يا ويزاي خروج شان را در اختيارشان نبود و انتظارشان اين است كه در اين جا و همين نقطه همه خدمات به آنها ارائه داده شود.

رييس دادگستري خوزستان اضافه كرد: به كساني كه بدون ويزا به مرزها مراجعه كرده اند و بعضا دچار مشكلاتي شده اند پيشنهاد می شود به مراكز اعلام شده براي صدور ويزا در اهواز و سوسنگرد مراجعه و اقدام به اخذ ويزا كنند.




وی در ادامه گفت: به آن ميزان از كه ميسر بوده، صدور گذرنامه براي اتباع خودمان فراهم شده است و هم اکنون ويزا به روز صادر مي شود و براي صدور ويزا نيز با كنسول گري عراق هماهنگ شده و به صورت منظم صادر مي شود اما برخي از اتباع كشورمان موفق نشدند اين مراحل را طي كنند و ما هم چون هيچ امكان و اختياري در اين زمينه نداريم نمی توانیم خواسته آنها را اجابت کنیم.

افشار نيا در خصوص افرادي كه تمكن مالي لازم براي دريافت ويزا ندارند اظهار كرد: ويزا جزو هزينه هايي است كه دولت عراق مطالبه مي كند و در اختيار ما نيست، و دولت نمي تواند براي همه شهرونداني كه قصد ورود به عراق دارند و نياز به ويزاي خروج دارند، هزینه را  پرداخت كند و اساسا چنين رديف بودجه اي هم براي اين كار در نظر گرفته نشده است.

رييس کل دادگستري خوزستان گفت: اين اشتياق و علاقه مردم، عمق اعتقاد آن ها را به دين اسلام نشان مي دهد و مسلما پيام جدي اي براي گروه هاي تكفيري است كه شيعه را بر نمي تابند.

وي افزود: اين پيام بزرگي است براي تمام گروه ها يي كه در كشور عراق و احيانا كشورهاي همسايه فعالند و قطعا براي نيروهايي كه دارند در اين كشورها مي جنگند و عليه نظام ما فعاليت مي كنند، يك نيروي بازدارنده است و كشور ما را در برابر اين ها بيمه مي كند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار