شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حمایت های بسیاری از شرکت های دانش بنیان انجام داده و تعاونی های دانش بنیان از معافیت های مالیاتی خاصی هم برخوردار هستند.
شوشان/ مصطفی حلالی

سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه گشایش پنجمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالای تعاون و سومین نمایشگاه فرا استانی در محل نمایشگاه های دائمی اهواز اظهار داشت: تعاونی های دانش بنیان در اولویت های وزارت تعاون قرار دارند، زیرا در سطح کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی  بسیاری وجود دارد که باید عرصه را برای اشتغال و کار انها مهیاء کرد. کلانتری گفت: در سطح کشور بالغ بر 1500 شرکت دانش بنیان ثبت شده و  مورد تایید معاونت علم و فناوری وجود دارد و 129 شرکت تعاونی هستند،البته 450 تعاونی دانش بنیان هم داریم که در تلاشند مورد تایید معاونت علم و فناوری قرار بگیرند.


وی تصریح کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حمایت های بسیاری از شرکت های دانش بنیان انجام داده و تعاونی های دانش بنیان از معافیت های مالیاتی خاصی هم برخوردار هستند.

کلانتری افزود:با همه حمایت های انجام شده سهم صادرات تعاونی ها و شرکت های دانش بنیان بسیار کم است و باید تعاونی ها کار بسیاری انجام دهند تا به سطح مطلوبی ار صادرات برسند. 

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد: زمینه رشد و فعالیت های تعاونی ها در خوزستان بالا است و به ویژه در شرایط نیاز کشور به اشتغال، نقش آنها در اقتصاد مقاومتی اهمیت زیادی دارد و  خوزستان از نظر تشکیل تعاونی ها و پرداختن به بخش تعاون از استان های مطرح کشور است و از جمله پنج استان اول کشور ایفا کننده نقش در زمینه تعداد تعاونی، میزان صادرات و تعاونی های جدید است. کلانتری ادامه داد: خوزستان با توجه به موقعیت خوب خود در حوزه صادرات و تعاونی های مرزنشین نقش پررنگ تری از گذشته ایفا می کند و  با توجه به تنوع اقلیمی استان در حوزه تعاونی های صنایع دستی، قالی بافی، زنان، محصولات کشاورزی و زمینه های صادراتی، پتانسیل و زمینه های خوبی وجود دارد. 

برگزاری نمایشگاه ها فرصتی برای به نمایش گذاشتن توانمندی های تعاونی ها، افزایش قدرت رقابت با رقیبان، شناسایی ضعف ها، اقدام برای برطرف کردن آنها و شناختن مشتریان داخل و خارج است و این نمایشگاه با مشارکت چند استان دیگر برپا شده است و همکاری های بین استانی و بین تعاونی از راهبردهای ما است تا تعاونی ها فعالیت های مشترک با هم داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار