شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۰

رييس مركز اورژانس و فوريت‌هاي پزشكي خوزستان گفت: با توجه به نياز استان خوزستان، 19 پايگاه جديد اورژانس در سال جديد راه‌اندازي مي‌شود و اين پايگاه‌ها بر اساس اولويت‌هاي اورژانس و پليس‌راه جانمايي مي‌شوند.

سيد اسدالله موسوي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه استان‌هاي كشور بايد تعداد پايگاه‌هاي اورژانس را به ميزان مطلوبي برسانند و به همين دليل راه‌اندازي 19 پايگاه جديد در سال جاري در دستور كار قرار گرفته است.

وي افزود: اين موضوع به‌تازگي ابلاغ شده و مقدمات انجام اين كار در حال انجام است. براي راه‌اندازي هر پايگاه، يك آمبولانس و يك كانكس خريداري شده و اين كانكس‌ها به تدريج به پايگاه تبديل مي‌شوند. براي جانمايي اين پايگاه‌ها نيز اولويت‌هاي پليس‌راه و اورژانس بررسي مي‌شود و پس از آن پايگاه‌ها در نقاطي كه ضرورت بيشتري دارد ايجاد مي‌شوند. همچنين اولويت راه‌اندازي نيز با مناطقي است كه نياز بيشتري دارند.

موسوي با بيان اينكه كمبود نيرو مهمترين مشكل موجود است، تصريح كرد: از سال 82 تاكنون پايگاه‌هاي اورژانس در كشور توسعه يافته و تعداد آنها بيشتر شده است، ولي به موازات آن، آموزش نيرو انجام نشده است و به همين دليل در حال حاضر در همه شهرهاي كشور با كمبود نيروي اورژانس مواجه هستيم. هر پايگاه به يك كاردان فوريت‌هاي پزشكي، يك پرستار و يك هوشبر نياز دارد.

رييس مركز اورژانس و فوريت‌هاي پزشكي خوزستان خاطرنشان كرد: براي پايگاه‌هاي جديد به 130 نفر نيرو نياز است؛ البته پايگاه‌هاي قديمي نيز به نيرو احتياج دارند و حداقل 150 نيروي جديد نياز است؛ اين در حالي است كه تعداد فارغ‌التحصيلان دانشگاهي برايرفع اين نياز كافي نيست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار