اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
عماد به مناسبت روز دانشجو عنوان کرد:
عماد راز توانمندی و پایداری یک حکومت را در کنارِ خود داشتنِ همه ی اقشار جامعه، حتا مخالفان دانست و گفت: وقتی نتوانیم در کشور مخالفان را تحمل کنیم و با مشت و لگد پاسخ شان را میدهیم، چگونه می توانیم مذاکره کنیم؟

اگر فضای دانشگاه به سمت آرامش نرود، نباید انتظار داشت که دانشجو با امید و آینده برای بالا بردن سطح علمی کشور تلاش کند.

شوشان-سپیده اسکندری: علی عماد در نشست صمیمانه با دانشجویان که در محل ستاد وی تشکیل شد، ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانشجو گفت: امیدوارم فضای دانشگاه ها به سمتی برود که دانشجو در یک فضای آزاد و آرام به کسب علم و دانش بپردازد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم راه توسعه را طی کنیم، باید سیاست را مبنای کارهای مان قرار دهیم. این که می گوییم نباید کارها را سیاسی کنیم، درست است و نباید سیاست زده شویم؛ اما جایی که سیاست یا تدبیر نادیده گرفته شود خیلی از حقوق ناحق و بسیاری ناحق ها حق جلوه داده می شود.

او دوران اصلاحات را دوران طلایی اقتصاد ایران خواند و گفت: در دوران اصلاحات کشور از لحاظ اقتصادی به ثبات نسبی رسیده بود و پس از چندین سال تلاش و کوششِ دولتمردانِ اصلاح طلب، شرایط اقتصادی به سمت بهتر شدن می رفت. کاهش تورم، رونق بازار کار، درمان نسبی اقتصاد بیمار و بازیافتن ارتباط و احترام بین المللی و ایجاد امیدواری در بین مردم همه در آن دوران شکل گرفت.

معاون سابق استاندار با اشاره به نتیجه نگرفتن ملت و علت از شاخه به شاخه ای پریدن در انتخاب های پیشین اظهار کرد: عملکرد برخی در بدنه ی اصلاحات باعث شد دولت را ضعیف جلوه دهد و از سوی دیگر رقیبی که هشت سال شکست خورده بود، خودش را بازسازی کرد و سازماندهی شده وارد شد و دولت خاتمی را سیاسی اعلام کرد و وضع به گونه ای شد که مردم از اصلاحات گذشتند و به فرد بی ریشه و نژادی پناه بردند که در نهایت ضربه ی مهلکی به کشور زده شد.

وی گفت: در روند توسعه، ماهیت توسعه به گونه ای است که فقیر فقیرتر و غنی غنی تر می شود اما پس از گذر از آن، مسیری را طی خواهیم کرد که به بهبود وضعیت اکثر افراد جامعه می انجامد. 

او افزود: ما مسیر توسعه ی اولیه را در دوران اصلاحات گذراندیم، اگر این مسیر ادامه می یافت و دولت  نهم برنامه ششم توسعه را متوقف نمی کرد و نمایندگان مجلس در برابر آن ایستادگی می کردند، اکنون شرایط به گونه ای دیگر بود.

دکتر عماد در ادامه به دوران 8 ساله دولت پیش اشاره و بیان کرد: در آن 8 سال 800 میلیارد دلار سرمایه بر باد رفت. 8 سالی که می بایست 8 میلیون شغل در جامعه ایجاد می شد اما این اتفاق نیفتاد و کسی پاسخگو نبود.

او ادامه داد: در حال حاضر کسانی که به کشور ضربه زدند، آزادانه زندگی می کنند و کسانی ممنوع التصویر می شوند که بی تقصیرند و به دنبال آبرو داری ملت و دولت بوده و هستند.


دولت روحانی مظلوم ترین دولت تاریخ انقلاب اسلامی است

معاون سابق استاندار دولت روحانی را مظلوم ترین دولت تاریخ انقلاب اسلامی خواند و عنوان کرد: دولت روحانی میراث دار دولتی ورشکسته بود با بیش از 5 میلیون بیکار تحصیل کرده و بدهکاری کلان به بانک مرکزی و صندوق های بازنشستگی؛ شرایطی که هر دولتی را به زانو در می آورد و وادار به استعفا می کرد. 

او اضافه کرد: در این دولت کاهش قیمت نفت، درآمدهای دولت را از 100 میلیارد دلار به 20 میلیارد دلار کاهش داد و دولت را وادار کرد برای تامین یارانه ی مردم، علی رغم میل اش از محل اعتبارات عمرانی بکاهد.

وی در ادامه گفت: در حالی که همه ی ابزار قدرت در اختیار دولت قبل بود اما دولت دهم است که کاری عظیم می کند و مسئله ی هسته ای را به بهترین شکل حل می کند و با دیپلماسی قوی در برابر شش قدرت جهانی می ایستد و اشتباهات گذشته را ترمیم می کند و پیام صلح را به جهان می دهد.

عماد تصریح کرد: هیچ دولتی به مظلومیت و تنهایی دولت روحانی نبوده است؛ این دولت با وجود خدمات بسیار، متهم به خیانت به می شود و در نهایت برخی برای تخته کردن دهان همه، بحث نفوذ را به مانند فتنه پیش می کشند.

وی این موضوعات را از موانع پیشرفت و آزادی جامعه  خوند و افزود: دین و فرهنگ دینی ما بر گفتگو اشاره دارد و می گوییم ملتی صلح طلب هستیم اما وقتی عده ای می خواهند حرف شان را بزنند، با واکنش های تند روبرو می شوند.

معاون سابق پشتیبانی و منابع انسانی استانداری خوزستان ادامه داد: در حالی که قرآن می گوید همه ی حرف ها را بشنوید و بهترین شان را انتخاب کنید و شهید مطهری، تکنسین انقلاب نیز می گوید بگذارید همه، حتا مارکسیست ها حرف شان را بزنند، چگونه است که نمی گذاریم دیگران حرف شان را بزنند؟ 


همه مردم کشور شهروند درجه یک هستند 

دکتر عماد اصول گرایان و اصلاح طلبان را در اصول اساسی یکسان دانست و بیان کرد: اصلاح طلبان و اصول گرایان پیامبر، دین، رهبر و قانون اساسی یکی دارند اما ما می گوییم همه ی مردم کشور شهروند درجه یک هستند و هیچ تفاوتی نباید بین افراد باشد. کسی نباید زور بگوید و قانون را نادیده بگیرد و هیچ کس نباید خودسرانه وارد مجلسی شود و جلسه ای را به هم زند. 

او خانجانی را فردی با سوابق روشن انقلابی خواند و گفت: چگونه است که فردی که به نظام و انقلاب خدمت کرده است، اجازه نمی یابد در مرکز علم، مرکز آزاد اندیشی، نظرش را اعلام کند؟

وی افزود: این بحث هاست که مانع به حرکت درآوردن جامعه به سمت توسعه می شود و این است که می گویند سیاست نقش آفرین توسعه است و اگر ملتی سیاست را خوب نفهمد و قوه ی تجزیه تحلیل نداشته باشد، گرفتار مشکلات بسیاری می شود.

عماد راز توانمندی و پایداری یک حکومت را در کنارِ خود داشتنِ همه ی اقشار جامعه، حتا مخالفان دانست و ادامه داد: وقتی نتوانیم در کشور مخالفان را تحمل کنیم و با مشت و لگد پاسخ شان را میدهیم، چگونه می توانیم مذاکره کنیم؟ لذا این بحث ها باید حل شود و همه اراده کنیم که سمت و سویی در جهت خروج از بحران بگبرد.

وی اظهار کرد: ما کشوری آرام می خواهیم. در فضایی امن و آرام زندگی می کنیم اما بهتر از این هم می توان زندگی کنیم لذا بایست شرایط برای اظهار عقیده ی همگان فراهم شود و کسی از اظهار عقیده کردن نهراسد.

وی افزود: حکومتی خوب است که مردم از آن نترسند و در آن احساس امنیت و آرامش کنند. این خواست قلبی من است و امیدوارم تحقق یابد.


انتخابات تنها راه رسیدن به خواسته های مان است

علی عماد با اشاره به این که انتخابات یکی از موارد دموکراسی است، اظهار کرد: در بحث انتخابات و مسایل سیاسی قهر معنا ندارد، همه مردم باید حضور پیدا کنند، شاید به حداقل خواسته های مان برسیم، اما همان اندک ها می تواند بخشی از خواسته هامان را تامین کند.

وی اضافه کرد: امیدوارم شرایط انتخابات در کشور به گونه ای شود که مردم به برگزار کنندگان و ناظرین اعتماد کنند که رای واقعی خودشان است.

معاون سابق پشتیبانی و منابع انسانی استانداری خوزستان با انتقاد از عدم انسجام اصلاح طلبان در پاره ای موارد و نتایج سوء حاصل از آن گفت: در دو سه مقطع به دلیل عدم انسجام، ضربات مهلکی وارد شد. اگر در سال 84 تعدد کاندیداهای اصلاح طلب نبود، شرایط کشور به این وضع دچار نمی شد. 

تامین امنیت سرمایه گذاران رکن اصلی ایجاد اشتغال است

وی در ادامه ایجاد و تامین امنیت برای سرمایه گذاران را رکن اصلی ایجاد اشتغال خواند و عنوان کرد: باید فضایی ایجاد شود تا افراد برای سرمایه گذاری در کشور احساس امنیت کند و سرمایه گذار داخلی و خارجی مایل به سرمایه گذاری شود تا از این طریق اشتغال بالا برود و تولید افزایش یابد.

او افزود: باید امکان سرمایه گذاری را در کشور ایجاد کنیم؛ زیرا این تنها راه اشتغال زایی است و دولت و امکانات درون دولت هیچ کدام به تنهایی امکان ایجاد شغل را ممکن نمی کند.

عماد ایجاد شغل را تنها با همکاری مجلس و دولت میسر دانست و گفت: نماینده مجلس به تنهایی نه متولی اشتغال است و نه می تواند کاریابی کند اما نماینده در کنار سایر نمایندگان در قالب مجلس می تواند راهکارها و قوانین سهل الوصولی را فراهم کند تا دولت بتواند در کشور شغل ایجاد کند.


بیکاری عامل اصلی مهاجرت

وی از جمله تبعات بیکاری را مهاجرت گسترده ی جوانان عنوان کرد و افزود: مهاجرت ها در تمام جهان مرسوم است اما در حال حاضر خبرهای ناخوشایندی از مهاجرت مردم از کشور و به طرق خطرناک به گوش می رسد که بخش مهم اش به دلیل بیکاری است و اگر در جهت حل معضل بیکاری گام برداریم، این مشکل نیز رفع خواهد شد.

دکتر عماد در پایان خود را از هر برچسبی مبرا دانست و گفت: تنها انگی که بر من وارد است، این است که یک اصلاح طلب معتدل هستم و تندروی ها را نمی پسندم و اگر روزی به مجلس بروم تلاش خواهم کرد در چارچوب قانون، فضای رعب و وحشت ناشی از نادیده گرفتن قانون توسط عده ای خودسر را در حد توانم از بین ببرم تا  فضایی باز و آرام و امن برای جوانان ایجاد شود.











نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار