شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز
در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز فضای کافی برای فعالیت های علمی فوق برنامه دانشجویان مهیا است و اگر فعالیت های فوق برنامه بر فعالیت های علمی اثر هم افزایی داشته باشد، دانشگاه می تواند رشد جهشی مدنظر را در حوزه علمی کسب کند.
به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان، دوشنبه 23 آذرماه 94 مراسم تجلیل از مدال آوران دختر دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در دوازدهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان کشور با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر حسین پور مدیر امور دانشجوئی، دکتر منصور ظهیری رئیس دانشکده بهداشت و دکتر پروین عابدی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه در محل تالار شهدای دانشگاه برگزار شد.

دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر و لزوم توجه همگانی به این پدیده شوم و افزایش فعالیت های اجتماعی جوانان برای مبارزه با شیوع و گسترش مواد مخدر، اظهار داشت: ورزش یکی از عوامل و فعالیت هایی است که می تواند مانع از توسعه مواد مخدر در جامعه و در بین جوانان شود.

وی با توجه به نقش ورزش در پیشگیری از ابتلاء جوانان به مواد مخدر، افزود: توسعه و تعمیم ورزش های همگانی یکی از برنامه های عمده دولت تدبیر و امید بوده که این توسعه و انجام مستمر ورزش توسط افراد می تواند در سلامت روحی و روانی جامعه و همچنین در پیشگیری از ابتلاء به بسیاری از بیماری ها تاثیرگذار باشد.

خدادادی ادامه داد: در مطالعات صورت گرفته در خصوص نقش ورزش و فعالیت های بدنی در جلوگیری از ابتلا به سرطان بر روی 120 هزار پرستار، مشخص شد ورزش می تواند بین 40 تا 50 درصد در جلوگیری از ابتلاء به سرطان روده بزرگ و 30 تا 40 درصد از ابتلاء به سرطان پستان جلوگیری کند.

 قائم مقام رئیس دانشگاه در ادامه به افتخارات ورزشی کسب شده توسط دانشجویان دانشگاه اشاره کرد و گفت: در گذشته دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توانسته بود افتخارات بزرگی در زمینه ورزش قهرمانی برادران و خواهران کسب نماید و خوشبختانه امسال نیز دوباره این افتخارات نصیب دانشگاه شده است و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب، شاهد کسب افتخارات جدیدی در این حوزه باشیم.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه دانشجویانی که این افتخارات را کسب کرده اند باید به عنوان الگویی برای تعمیم ورزش همگانی در سطح جامعه نقش آفرینی کنند، گفت: جوانان سرمایه های مهمی در سازندگی آینده کشور هستند و سرمایه گذاری بر روی نسل جوان و فراهم کردن زمینه های رشد علمی آنان میتواند تضمین کننده آینده روشن برای ایران اسلامی باشد.

خدادادی تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز فضای کافی برای فعالیت های علمی فوق برنامه دانشجویان مهیا است و اگر فعالیت های فوق برنامه بر فعالیت های علمی اثر هم افزایی داشته باشد، دانشگاه می تواند رشد جهشی مدنظر را در حوزه علمی کسب کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم در کنار هم و با همراهی و همدلی مدنظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فعالیت های علمی و فرهنگی دانشگاه را در فضایی توام با آرامش و همدلی به سرانجام برسانیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار