شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۳۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
فرماندار اهواز
عاملان ایجاد تنش در دانشگاه شهید چمران اهواز هنوز به صورت قطعی شناسایی نشده اند
 سارا ممبینی

فرماندار اهواز گفت: عاملان ایجاد تنش در دانشگاه شهید چمران اهواز هنوز به صورت قطعی شناسایی نشده اند ولی در صورت شناسایی حتما با آنها برخورد قضایی می شود و به دادسرای نظامی و دادستانی معرفی می شوند .

اسماعیل ارزانی بیرگانی در جمع نمایندگان رسانه های خوزستان با مهم دانستن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: این دو انتخابات از نیازهای امروز جامعه ی ما و بسیار خبرساز و حساس هستند .

 فرآیند تشکیل هیئت های اجرایی آغاز شده است
فرماندار اهواز با اشاره به اینکه خود کاندیداها یا نماینده ی قانونی آنها می تواند برای ثبت نام اقدام کند ، تصریح کرد: ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از 26 آذرماه و ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از 27 آذرماه سال جاری آغاز می شود و به مدت یک هفته ادامه دارد .

وی افزود: در حال حاضر ، فرآیند تشکیل هیئت های اجرایی آغاز شده است و 30 نفر از روحانیون و اقشار مردمی به عنوان معتمدین به هیئت نظارت معرفی شده اند که پس از تایید صلاحیت کار خود را شروع می کنند .

ارزانی با اظهار اینکه زمان تبلیغات در این دو انتخابات با هم متفاوت است، اضافه کرد: زمان تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری 14 روز است در حالی که کاندیداهای مجلس شورای اسلامی 7 روز را می توانند به تبلیغات بپردازند در عین حال تبلیغات برای هر دو انتخابات 24 ساعت قبل از شروع رای گیری پایان می پذیرد .

برگزاری انتخابات الکترونیک 
وی با اظهار اینکه انتخابات پنجمین دوره ی خبرگان رهبری و دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی در اهواز به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد، تصریح کرد: 7 کلان شهر برای برگزاری انتخابات الکترونیک به صورت آزمایشی در دستور کار وزارت کشور قرار دارند که اهواز نیز جزو این کلان شهرها می باشد .

فرماندار اهواز با اشاره به اینکه کاندیداهای مجلس شورای اسلامی برای پیروزی در انتخابات با یک چهارم کل آرا را کسب کنند ،افزود: اگر مجموع آرای داوطلبی به یک چهارم نرسد وارد مرحله ی دوم انتخابات خواهد شد .

وی در عین حال این قانون را مختص انتخابات مجلس خبرگان ندانست و گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری هر کاندیدایی که بیشترین رای را کسب کرد ، به عنوان نماینده ی مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برگزیده خواهد شد .

رد صلاحیت ها گسترده نخواهد بود 
فرماندار اهواز فضای انتخاباتی کشور را بسیار متفاوت با 4 سال پیش عنوان کرد و گفت: فکر نمی کنم رد صلاحیت ها به صورت گسترده انجام شود .چون فضای سیاسی کشور تلطیف شده است و شورای نگهبان نیز فضای سیاسی کشور را درک خواهد کرد .وی همچنین اظهار داشت که دراین انتخابات مردم هستند که تصمیم می گیرند دولت و مجلس چقدر باید با هم هماهنگ شوند .

وی با تاکید بر اینکه تمامی تلاش مجموعه ی فرماندای ایجاد امنیت و سلامت در انتخابات می باشد ، گفت: ما از تمامی ابزارها برای کاهش تنش و ایجاد آرامش استفاده می کنیم و سعی می کنیم تمامی کاندیداها از شرایط برابری برخوردار باشند .

حراست موظف به برخورد با خشونت در مراسم 16 آذر دانشگاه 
ارزانی با اشاره به وقایع 16 آذر دانشگاه شهید چمران اهواز ، تصریح کرد: وقتی برنامه ای در دانشگاه تدارک دیده می شود کمیته ی سه نفره ی هیئت نظارت در دانشگاه با صدور مجوز برگزاری آن برنامه ، باید امنیت آن را نیز تامین کنند .

وی افزود : ما امنیت سخنرانان 16 آذر دانشگاه را از زمانی که وارد اهواز شدند تا لحظه ی ورود به دانشگاه تامین کردیم و خود دانشگاه باید در خصوص اتفاقات پیش آمده پاسخگو باشد .
وی با اشاره به اینکه مجموعه ی نیروی انتظامی حق ورود به دانشگاه را ندارد، افزود:همیشه در دانشگاه مخالف و موافقت وجود داشته است ولی تا به حال با خشونت مواجه نبودیم و حراست دانشگاه موظف است با افرادی که مخل برگزاری برنامه ی 16 آذر دانشگاه بودند برخورد کند .

ارزانی گفت: اگر این برنامه داخل شهر و خارج از فضای دانشگاه انجام می شد اجازه ی اختلال در برگزاری این مراسم را نمی دادم . وی در عین حال اضافه کرد: عاملان ایجاد تنش در دانشگاه شهید چمران اهواز هنوز به صورت قطعی شناسایی نشده اند ولی در صورت شناسایی حتما با آنها برخورد قضایی می شود و به دادسرای نظامی و دادستانی معرفی می شوند .

فرمانداری سخنرانان را اسکورت می کند 
فرماندار اهواز با اظهار اینکه هر سخنرانی که توسط قانون ممنوع السخن نباشد می تواند با امنیت کامل سخنرانی کند ، بیان کرد: برای ما فرقی نمی کند که شخصیت های سیاسی از چه جناح و گروهی باشند وظیفه ی ما تامین امنیت است و اگر کسی بگوید که فرمانداری سخنرانان را اسکورت می کند باید بگویم که بله ، این وظیفه ی ماست .

وی با تاکید بر اینکه وقتی نظام اسلامی به شخصیتی اجازه ی سخنرانی می دهد ،هیچ گروهی نمی تواند این سخنرانی را بر هم بزند ،گفت: ما تا به حال به تمام گروه های سیاسی و احزاب برای برگزاری همایش های سیاسی مجوز داده ایم و هیچ مصوبه ی رد شده ای نداشتیم .

جلسات خانگی و گرم شدن فضای انتخابات 
ارزانی با اشاره به اینکه برگزاری جلسات خانگی انتخاباتی به گرم تر شدن فضای انتخابات کمک می کنند ، تصریح کرد: قانون جایی نگفته است که اگر کسی در خانه یک میتینگ انتخاباتی برگزار کرد ،مرتکب جرم شده است .ولی ما در مجموعه ی فرمانداری با جلسات رسمی انتخاباتی برخورد می کنیم. فرماندار اهواز امانت داری در رای مردم را از وظایف فرمانداری ها دانست و گفت:فرمانداری هیچ دخالتی در تصمیم و رای مردم ندارد و فقط مجری انتخابات می باشد و همواره اصل بی طرفی را حفظ می کند و سعی شده است تا افرادی در هیئت های اجرایی به کار گرفته شوند که کاملا بی طرف باشند .

 خبرنگاران نماینده ی فرماندار در شعب اخذ رای  

ارزانی در عین حال از خبرنگاران خواست تا به عنوان نماینده ی فرماندار از شعب اخذ رای بازدید کنند و به ارائه ی گزارش بپردازند ،وی خاطر نشان کرد: چیدمان نیروهای شعب اخذ رای به گونه ای سامان دهی می شود که جلوی هر گونه سواستفاده گرفته شود.

وی با اظهار اینکه در صورت بروز اختلاف بین نماینده ی فرماندار و نماینده ی شورای نگهبان در شعب اخذ رای ،قانون حکم خواهد کرد ،گفت: در صورت بروز هر اختلافی نماینده ی قانونی فرماندار در شعبه ی مربوطه حضور خواهد یافت و مسئله رو مورد پیگیری و رسیدگی قرار می دهد .


همچنین مصطفی حلالی خبرنگار روزنامه فرهنگ جنوب در مطلبی به حاشیه های این نشست پرداخت که در ذیل می آید:

* فضای کشور مانند 4 سال قبل نیست و دولت وابسته به یک جناح و گروه خاصی نمی باشد، بلکه به دنبال هماهنگ کردن نمایندگان و مجلس با دولت است.

 *تلاش داریم که فضای انتخابات را آرام نگه داریم تا مردم و کاندیدا بتوانند از همه امکانات برای بهتر برگزار شدن انتخابات استفاده کنند.

 * در دانشگاه طبق قانون هیئت 3 نفره ایی از انجمن ها و تشکل های دانشجویی وجود دارد که آنها تصمیم می گیرند فلان شخص را دعوت کنند یا نکنند و فرمانداری هیچ دخالتی ندارد البته رئیس دانشگاه و نماینده ولایت فقیه در استان باید مجوز سخرانی را صادر کنند.

·* همیشه در دانشگاه چنین اتفاقاتی می افتد و اعتراض به انواع مختلف وجود داشته ولی درگیری نه و از سخرانی های بسیاری هم در گذشته جلوگیری شده است

 * لیستی که ارائه دادیم یک لیست معتدلی بود و از تمام گروه‌ها در آن حضور دارند اما باید این را بدانیم که فرمانداری به تنهایی در این خصوص تصمیم نمی‌گیرد. افراد معرفی‌شده بسیاری جهت حضور در هیات اجرایی رد شده‌اند و دلیل آن را به ما هم نگفتند. قطعا با این افرادی که رد شده‌اند تعادل به هم می‌خورد.

 *قول می‌دهم که فرمانداری در امر انتخابات هیچ دخالتی نخواهد کرد و تاکنون نیز دخالتی نکرده‌ایم

 *تاکنون هیج ممانعت و جلوگیری از هیچ سخنرانی نشده است از تمام تفکرات و جناح‌ها، برنامه‌ها برگزار و افراد سخنرانی کرده‌اند


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
comment
1
0
comment یک بام و دو هوای تاسف بار روحانی در برخورد با حوادث تروریستی/


از پیام تسلیت چند ساعته به مسئولان فرانسه بعد از انفجار پاریس تا درخواست تشکیل کمیته حقیقت یاب! برای مشخص شدن علت کشتار شیعیان نیجریه بعد ۲ روز/ آیا به جز رنگ پوست شیعیان نیجریه خون آنها هم با فرانسوی ها فرق دارد؟

در کمال تعجب و تاسف حسن روحانی طی یک تماس تلفنی با رییس جمهور نیجریه در خصوص نفت، گاز و تروریسم جهانی گفتگو نمود و تنها در دقایق پایانی گفتگوی خود با نخست وزیر نیجریه درخواست تشکیل کمیته ی حقیقت یاب برای بررسی حادثه را مطرح کرد! این در حالی است که پیش از این وی به فاصله تنها چند ساعت بعد از حادثه تروریستی پاریس بدون آنکه خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب شود، با صدور پیام تسلیت رسمی خطاب به مسئولان فرانسه نهایت تاسف خود را از این ماجرا بیان کرد و به فاصله چند ساعت بعد نیز، با تاخیری ۳ روزه، حادثه ترورستی علیه شیعیان ضاحیه بیروت را تسلیت گفت!


گروه سیاسی- رجانیوز: کشتار بیرحمانه شیعیان مظلوم نیجریه در حالی صورت گرفت که در سراسر جهان واکنش درخوری از سوی مدعیان حقوق بشر صورت نگرفت اما درد اصلی نسبت به این مساله، موضع منفعلانه رییس جمهور ایران و اظهارات تعجب برانگیز وی در تماس تلفنی با نخست وزیر نیجریه بود.



به گزارش رجانیوز، در حالی که فاجعه ی کشتار نیجریه قلب شیعیان و مسلمانان جهان را داغدار نمود بود در کمال تعجب و تاسف حسن روحانی طی یک تماس تلفنی با رییس جمهور نیجریه در خصوص نفت، گاز و تروریسم جهانی گفتگو نمود و تنها در دقایق پایانی گفتگوی خود با نخست وزیر نیجریه درخواست تشکیل کمیته ی حقیقت یاب برای بررسی حادثه را مطرح کرد! این در حالی است که پیش از این وی به فاصله تنها چند ساعت بعد از حادثه تروریستی پاریس بدون آنکه خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب شود، با صدور پیام تسلیت رسمی خطاب به مسئولان فرانسه نهایت تاسف خود را از این ماجرا بیان کرد و به فاصله چند ساعت بعد نیز، با تاخیری ۳ روزه، حادثه ترورستی علیه شیعیان ضاحیه بیروت را تسلیت گفت!



درحالی که سیاست خارجی دولت یازدهم منحصرا معطوف به رابطه با غرب شده است ، به نظر می آید که بهترین تعبیر در خصوص دیپلماسی دولت را بتوان دیپلماسی انفعال نامید . این اولین بار نیست که رییس دستگاه دیپلماسی این کشور واکنشی درخور را از خود نشان نمیدهد و با انفعال خود ایران را در جهان دچار مشکل میکند چرا که پیش از این در پی فاجعه فاجعه ی منا نیز رییس جمهور و محمد جواد ظریف علیرغم کشته شدن نزدیک به ۵۰۰ ایرانی در عربستان حاضر به ناتمام گذاشتن سفر خود نشده و روحانی در روز آخر به فاصله چند ساعت مانده به پایان حضورش در نیویورک با اعلام اینکه سفر خود را ناتمام گذاشته است به ایران آمد تا پس از گذشت چند روز از فاجعه منا، رسیدگی به این جنایت آل سعود را در دستور کار قرار دهد!
comment
انتقاد به شورای اصلاح طلبان خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
comment
0
1
comment لطفا این پیام را به اطلاع شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان خوزستان برسانید.

چرا اصلاح طلبان استان خوزستان در انتخابات خبرگان منفعل عمل میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اصلاح طلبان در دوره قبل حتی یک کاندیدای اختصاصی در این استان نداشتند.

کمی دور اندیش تر اصلاح طلبان عمل کنند.

اهمیت خبرگان رهبری از انتخابات رئیس جمهوری و مجلس بالاتر است.

شما اصلاح طلبان وقتی روحانیون مستقل و معتدل را برای انتخابات خبرگان به استانهای خودتان نمی آورید معلوم است در انتخابات مجلس هم در استانتان به مشکل برخواهید خورد.چون دیگر روحانی سرشناسی ندارید که در استانتان از شما در مواقع تایید صلاحیت ها حمایت کند.

کمی با تدبیر عمل کنید و خبرگان را دست کم نگیرید.

اصلاح طلبان نباید فراموش کنند اولین استانی که در تمام انتخابات رئیس جمهوری کاندیدای اصلاح طلبان سفر انتخاباتی اش را از آنجا شروع کرده استان خوزستان بوده و پایگاه اصلی اصلاح طلبان در کشور غیر از تهران و یزد باید خوزستان دانست.

اصلاح طلبان تلاش کنند کاندیدای بیشتری به این استان بفرستند و حتی به علت ازدحام کاندیدای اصلاح طلب و اصولگرای میانه رو در استان تهران برخی کاندیدها را به این استان دعوت کنید تا افراد بیشتری از اصلاح طلبان و روحانیون مستقل و اصولگرایان میانه رو به مجلس خبرگان ورود کنند.

همه کاندیدهای اصلاح طلب و اصولگرای میانه رو را به این استان دعوت کنید چه کاندیدا اصلاح طلب باشد یا مستقل یا اصولگرای میانه رو شما باید فکر تمام ظرفیت 6 نمایندگی استان در خبرگان باشید.پس شکننده و نصف ظرفیت نشانه ضعف و شکست است.

ظرفیت اصولگرایان میانه رو و روحانیون مستقل را دست کم نگیرید.هر چه باشد اصولگرای میانه رو بهتر از تندرو است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار