شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۴۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان:
حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی وحدت حوزه و دانشگاه را لازمه جامعه اسلامی دانست و گفت: پژوهش های مشترکی بین اندیشمندان حوزه و دانشگاه انجام شده اما هنوز تا مقصد نهایی فاصله زیادی داریم

به گزارش ایرنا جحت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) با بیان اینکه دین بزرگترین مشوق علم و دانش است و پیامبران مشوق علم و علما بودند افزود:خط جدایی بین حوزه و دانشگاه توطئه شیطانی غرب بود تا دل های علما و بزرگان را از هم دور کند.

وی افزود: امام بزرگوار از همان دهه 40 خطر این تفرقه را تذکر داده و فرمودند که اقشار مردم باید با هم متحد باشند و در این راستا وحدت حوزه و دانشگاه یک امر تعیین کننده است.


جحت الاسلام و المسلمین شفیعی گفت:جامعه اسلامی بدون حوزه شکل نمی گیرد کما اینکه در عرصه علم نیز جامعه به دانشگاه نیاز دارد چرا که نظام اسلامی متولی سعادت ، نجات و رشد دین و دنیای مردم است .لذا نظام اسلامی برای رسیدن به این اهداف به حوزه و دانشگاه نیاز دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان ادامه داد: امروز به لطف خدا پیشرفت های علمی دانشمندان ما مورد تصدیق دوست و دشمن قرار گرفته است و جمهوری اسلامی ایران مهد هزاران عالم و دانشمند در حوزه های مختلف است.

وی یادآور شد: حوزه های علمیه ما پاسخگوی بسیاری از پیچیدگی هایی هستند که در گذشته مطرح نبودند و امروز نسل و جریانی از دانشمندان و دانش پژوهان برای اعتلای جمهوری اسلامی تلاش می کنند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
comment
0
0
comment کاش یک دانشگاهی قبل از خطبه ها سخن می گفت تا وحدت حوزه و حوزه نشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار