اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
این قرارداد دنباله تفاهم نامه ای بود که سال 92 میان مناطق نفت خیز جنوب، فولاد اکسین و لوله سازی به ارزش بیش از 9500 میلیارد ریال منعقد شد.

شوشان: مهدی ربیع- با امضای قرارداد سه جانبه مناطق نفت خیز جنوب، فولاد اکسین و لوله سازی اهواز در حاشیه سومین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان تفاهم نامه رنگ قرارداد به خود گرفت.

به گزارش خبرنگار شوشان ظهر امروز در حاشیه سومین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان در محل نمایشگاه بین المللی اهواز سه گانه مناطق نفت خیز جنوب، فولاد اکسین و لوله سازی اهواز پس از دو سال تأخیر رنگ قرارداد به خود گرفت و امضای مدیران این سه مجموعه ای این سه گانه زده شد.

این قرارداد دنباله تفاهم نامه ای بود که سال 92 میان مناطق نفت خیز جنوب، فولاد اکسین و لوله سازی به ارزش بیش از 9500 میلیارد ریال منعقد شد.

طبق این قرارداد با تأمین و تحویل ورق های عریض توسط شرکت فولاد اکسین به شرکت لوله سازی،7هزار و 794 شاخه لوله 48 اینچ به طول 9 کیلومتر و معادل 38 هزار و 566 تن به ارزش 1 هزار و سیصد و بیست میلیارد ریال در طرح های نفت و گاز شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به کار گرفته می شود.مدت زمان ساخت و تحویل این لوله ها 8 ماه تعیین شده است.

پس از امضای این قرارداد این بار قرعه به نام شرکت دیگری خورد و قرارداد ساخت 20 مجموعه(set)کالای درون چاهی با فشارهای 10 و 5 هزارpsiو به ارزش 103 میلیارد ریال میان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان کارفرما و شرکت خرد صنعت اروند به عنوان سازنده امضاء شد. قرار است این کالاها طی مدت دو سال ساخته و به شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تحویل داده شود.

تا پیش این، لوله های درون چاهی از خارج وارد می شد که باساخت و تحویل این لوله ها تا دو سال آینده شکور از واردات این نوع لوله ها به طور کامل بی نیاز می شود. سومین قرارداد ساخت 4 هزار شیر سوزنی به ارزش 22 میلیارد ریال میان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت جهان صنعت کرائی پس از قرارداد دوم امضاء شد. این لوله ها موارد استفاده بسیاری در صنعت حفاری دارند و تکنولوژی ساخت آنها تا پیش از این در اختیار شرکت های آمریکایی هالیبرتون و بیکر هیوز بود و تا یک سال پیش از خارج کشور تأمین می شد. پیش از این و در سومین روز نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت هم دو قرارداد دیگر به امضاء رسید که قرارداد اولبه ساخت قطعات کمپرسور کوپربسمر توسط شرکت توربین البرز پارس به ارزش 12 میلیارد و 675 میلیون ریال مربوط می شد و در قرارداد دیگر 35 هزار شاخه لوله جداری8/3 و 13 اینچ به ارزش 2 هزار و 180 میلیارد ریال میان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت لوله گستر اسفراین به امضاء رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار