اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۵۲۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
این نام‌نویسی از تاریخ پنج‌شنبه 26 آذر ماه آغاز شد و به مدت هفت روز به طول انجامید که سرانجام در ساعت 18 چهارشنبه 2 دی ماه با اعلام اتمام وقت مهلت ثبت‌نام خاتمه یافت. اعضای مجلس خبرگان رهبری برای مدت هشت سال انتخاب می شوند که سهم استان خوزستان از کرسی‌های این مجلس 6 نفر است.
ثبت‌نام کاندیدای شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری پایان یافت.

این نام‌نویسی از تاریخ پنج‌شنبه 26 آذر ماه آغاز شد و به مدت هفت روز به طول انجامید که سرانجام در ساعت 18 چهارشنبه 2 دی ماه با اعلام اتمام وقت مهلت ثبت‌نام خاتمه یافت.

انتخابات این دوره مجلس خبرگان در خوزستان بر طبق آمار مطرح شده از فرمانداری اهواز با 24 کاندیدا همراه است.

اعضای مجلس خبرگان رهبری برای مدت هشت سال انتخاب می شوند که سهم استان خوزستان از کرسی‌های این مجلس 6 نفر است.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری

این روحانی مجاهد در سال‌ 1353 توسط‌ آیت‌الله پسندیده‌ به‌ وکالت‌ از طرف‌ امام‌ خمینی‌ (ره) به‌‌عنوان‌ نماینده‌ حضرت‌ امام‌ در اهواز منصوب‌ شد و پس از رحلت امام خمینی (ره) از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ابقا شد. در انتخابات‌ مجلس‌ خبرگان‌ قانون‌ اساسی‌ نیز مردم‌ استان‌ خوزستان‌ وی را به‌ نمایندگی‌ خود در این مجلس برگزیدند، وی بعد از انقلاب از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان امام جمعه اهواز منصوب شد، ریاست دانشگاه امیرالمومنین(ع) و تدریس دروس خارج فقه در حوزه علمیه خوزستان.

آیت‌الله سیدعلی شفیعی

نماینده مردم خوزستان در ادوار مجلس خبرگان رهبری، استاد دروس سزوح عالی و خارج فقه در حوزه علمیه اهواز، بیان دو دوره تفسیر کامل قرآن‌ کریم از ابتدا تا انتها را در مدت زمان 38 سال و سپس به مدت 7 سال یک دوره تفسیر کامل نهج‌البلاغه، رئیس دادگستری خوزستان، تالیفات متعدد در موضوعات دینی

آیت‌الله عباس کعبی

عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی در دوره پنجم، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو مجلس خبرگان رهبری در دوره سوم و چهارم، مخبر کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو گروه حقوق و استاد نمونه این موسسه در سال 83-82، عضو هیئت علمی و مدیر مدرسه تخصصی فقه و حقوق مرکز جهانی علوم اسلامی.

آیت‌الله محسن حیدری

وی هم‌اکنون امام جمعه موقت اهواز و یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است، تدریس دروس سطوح عالی و خارج فقه و همچنین تالیفات متعدد کتب فقهی و دینی  و تاریخی به زبان‌های عربی و فارسی و عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از فعالیت‌های ایشان است، کتاب ولایت فقیه ایشان از کتب مورد توجه حزب‌الله لبنان بوده و برای اعضای این حزب تدریس می شده است. وی همچنین غیر از علوم حوزوی تا مقطع دکتری در دانشگاه‌های تهران و اهواز تحصیل کرده است.

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی

معاون آموزش حوزه علمیه کشور، مدیرکل ارشاد خوزستان، مدیریت حوزه علمیه خوزستان، معاونت حوزه علمیه کشور و همچنین تدریس دروس سطوح عالی حوزه علمیه و عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دیگر فعالیت‌ها و سوابق وی است.

آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده

امام‌جمعه موقت اهواز، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان و مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اهواز، تدریس در حوزه‌های علمیه خوزستان و همچنین دانشگاه‌های اهواز و کارشناس دینی صدا و سیمای مرکز خوزستان از جمله مسئولیت‌هایی است که وی بر بر عهده داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین احمدی‌شاهرودی

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، استاد حوزه علمیه اهواز، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد منطقه 6، قاضی دادگستری خوزستان

حجت‌الاسلام والمسلمین علی فلاحیان

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین تابش

امام‌جمعه شهر بندر امام خمینی(ره)، استاد حوزه علمیه

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروجی‌طبسی

استاد حوزه علمیه قم، مدیر گروه فرق شیعی دانشگاه ادیان و مذاهب

همچنین حجج‌اسلام والمسلمین مرمضی، مردانه، مهدوی، آلیا، حریصی، رضایی‌راد، موسوی‌نژاد، محمدحسین خلیلی‌پیربلوط، محمدهادی یوسفی، محمدصادق کعبی‌نسب، رسول منتجب‌نیا، مجید تندر، عبدالهادی مطلق نیز از دیگر ثبت‌نام کنندگان برای مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان هستند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۶
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
comment
2
6
comment طیف نزدیک به رفسنجانی کدومه؟
ما میخوایم به اونا رای بدیم
comment
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
comment
2
1
comment باعث خوشحالیه افراد بزرگواری شرکت کردند همگی دانشمند و با بصیرت
comment
زنبورک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
comment
1
1
comment من به ابوذر زمان (مرحوم آیت الله جمی)در سرزمین خوزستان رای می دهم.
یادش گرامی باد.
comment
حسونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
comment
2
1
comment انتخاب ما آیت الله کعبی است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
comment
1
0
comment باسلام ما به احصرت ایت الا..فرهانی یار دیرینه حصرت امام رای خواهیم داد
comment
تیزبین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
comment
0
3
comment حجت الاسلام رسول منتجب نیا عضو مجمع روحانیون مبارز و قائم مقام حزب اعتماد ملی و چهره سرشناس اصلاحات یادتون رفته است؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار