شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان از اعزام چهل و دومین گروه پزشکی تخصصی و فوق تخصصی بسيج به منطقه محروم و كم برخوردار موران از توابع شهرستان کارون و درمان رايگان مردم اين منطقه خبر داد

دكتر ياور شاه ولي رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان از اعزام چهل و دومین گروه پزشکی تخصصی و فوق تخصصی بسيج به منطقه محروم و كم برخوردار موران از توابع شهرستان کارون و درمان رايگان مردم اين منطقه خبر داد.

دکتر یاور شاه ولی با اعلام این خبر، افزود: با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، شبکه بهداشت و درمان شهرستان كارون و سپاه پاسداران اين شهرستان، چهل و دومین گروه پزشکی تخصصی و فوق تخصصی بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان روز جمعه ٤ دي ماه ١٣٩٤ به روستای موران از مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان کارون اعزام شد.

شاه ولی ادامه داد: این گروه اعزامی متشکل از پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در اکثر رشته ها از جمله داخلی، مغز و اعصاب، پوست و مو، اورولوژی، جراحی عمومی، اطفال، ارتوپدی، چشم، گوش، حلق و بینی و... می باشند که برای رضای خدا، در منطقه حاضر و مشغول معاینه و مداوای مردم عزیز این منطقه محروم غرب اهواز شده اند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خوزستان اظهار داشت: قبل از اعزام این تیم پزشکی، مراحل غربالگری و بیماریابی توسط پزشکان عمومی حاضر در منطقه انجام شده بود و صبح امروز جمعه، تيم تخصصي و فوق تخصصي با استقرار در منطقه، بیماران غربالگري شده از قبل كه نيازمند به دريافت خدمات تخصصي بوده اند را بصورت رایگان ویزیت و معاينه نمودند.

وی گفت: این کار به صورت جمعی در یک روز انجام می گيرد و همکاران ما به همان اندازه که در مطب خود برای بیمار وقت میگذارند، در این مناطق نیز به همان میزان و با همان دقت کار خود را انجام می دهند كه امیدواریم که با انجام این عمل خداپسندانه بتوانیم گوشه ای از مشکلات در بخش بهداشت و درمان این مردم را حل کنیم.

دکتر حیات ممبینی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و یکی از پزشکان اعزامی این گروه تخصصی گفت: اعزام اکیب های پزشکی به مناطق محروم یکی از فعالیت های بسیار خوبی است که بسیج جامعه پزشکی در دستور کار خود قرار داده و هدف اصلی  آن خدمت به مردم مناطق محروم که دسترسی به پزشکان متخصص ندارند، است. امید است با استمرار این عمل خداپسندانه تمامی افراد جامعه دسترسی یکسانی به امکانات پزشکی داشته باشند.

دکتر رسول نیکخوی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و یکی دیگر از پزشکان اعزامی این گروه تخصصی بیان داشت: طبق یک برنامه مدون و منسجم از طرف بسیج جامعه پزشکی استان هر چند وقت یک بار اکیپ های تخصصی و فوق تخصصی به مناطق محروم استان اعزام می شوند و خدمات مورد نیاز را براساس برنامه غربالگری به مردم ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه در بازخورد این اعزام ها، رضایت مندی خوبی در بین مردم مشاهده می شود که باعث دلگرمی پزشکان و تیم های اعزامی به این مناطق است، افزود: پس از استقرار گروه ها در محل مورد نظر با توجه به امکانات سخت افزاری موجود مانند آزمایشگاه، سونوگرافی و رادیولوژی، بیماران ویزیت شده و در صورت نیاز برای ادامه روند درمان به مرکز استان ارجاع داده می شوند و در این روند، مردم هیچ گونه هزینه ای را پرداخت نمی کنند.

دکتر بقایی یکی دیگر از پزشکان اعزامی در این گروه خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه هایی که بسیج جامعه پزشکی بصورت منظم تدارک دیده با اعزام تمامی رشته ها به مناطق محروم، بیماران آن منطقه ویزیت شده و در صورت نیاز، این بیماران ادامه روند درمان خود را بصورت رایگان در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پيگيري و انجام می دهند.

لازم به ذکر است که استقبال مردم از این حرکت انسان دوستانه و ارزشمند بسيج جامعه پزشكي استان بسیار خوب و چشمگير بوده و مسئولان محلی از تقاضاهای مکرر مردم برای ادامه این اعزام ها در مناطق محروم خبر میدهند.



























نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار