شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۵۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
سید بهزاد علوی ، رئیس منطقه 5 دانشکده فنی و حرفه ای و دبیر این کنگره گزارشی از اقدامات انجام شده در چند ماه گذشته، ارائه داد و گفت :‏ نوزدهمین کنگره سراسری همکاریهای دولت , دانشگاه و صنعت علاوه بر اهداف ملی ، رویکردی استانی دارد و در راستای برنامه توسعه ای که ‏استاندار محترم خوزستان ابلاغ نموده اند با اهدافی از جمله ارتقاء بهره وری ‏صنایع و استفاده از حداکثر پتانسیل علمی دانشگاههای استان برگزار خواهد شد . ‏
تاکید استاندارخوزستان برحمایت همه جانبه از برگزاری نوزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت ، دانشگاه و صنعت درخوزستان

دکترعبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان برگزاری نوزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت ,دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی درخوزستان را فرصتی برای تبیین ظرفیت های اقتصادی استان و تحکیم همکاری بین صنعت و دانشگاه قلمداد کرد و گفت : همچنین ازفرصت این همایش که باحضوربرخی چهره های ملی برگزارخواهد شد , می توان با معرفی استان , نظرآنان را برای کمک به توسعه منطقه بهره خوبی گرفت .

  استاندارخوزستان درنشست هماهنگی برگزاری این کنگره که باحضور مدیران و نمایندگان برخی شرکت های بزرگ صنعتی خوزستان درسالن اجتماعات استاندارانجام شد , افزود: درپاییزامسال همایش طرح بزرگ کشاورزی 550 هزارهکتاری دراهواز داشتیم که باحضورمعاون محترم رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوربرگزارشد. این همایش دستاوردهای تخصصی و نیز جانبی خوبی برای خوزستان درپی داشت .

 دکتر مقتدایی اختصاص ردیف های  اعتباری برای احیای کارون , طرح توسعه پایدار ومقابله با ریزگردها را از دستاوردهای سفراخیر دکتر نوبخت درخوزستان عنوان کرد و افزود: حضوراین چهره ها ، این تبعاب مثبت را برای منطقه بهمراه خواهد داشت و قطعا کنگره سراسری همکاری های دولت , دانشگاه وصنعت نیز دستاورد خوبی برای این استان رقم خواهد زد.

استاندارخوزستان ازحضورمدیران وروسای شرکت ها دراین نشست قدردانی کرد و خواستار همکاری همه شرکت ها ودستگاهها برای برگزاری آبرومندانه این کنگره درخوزستان شد.

   نوزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت , دانشگاه و صنعت 30 دیماه 94 دراهواز برگزارمی شود.

  فرج اله خبیرمعاون سیاسی اجتماعی استاندار و رییس برگزاری نوزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت , دانشگاه وصنعت درخوزستان ازهمکاری دستگاههای اجرایی و شرکت ها دربرگزاری بسیاری از همایش ها و اجرای برنامه های فرهنگی و اقتصادی دراستان قدردانی کرد و گفت : اگرهمکاری همه شما نبود این  اقدامات عملی نمی شد.

  وی گفت : تاکنون 18کنگره ازهمکاری های دولت , دانشگاه و صنعت در تهران و دردانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزارشده است اما امسال قراراست این کنگره درخوزستان برگزارشود .طبعا ازظرفیت برگزاری این کنگره 2 روزه که درآن صاحبنظران و اساتید از اقصی نقاط کشور حضوردارند می توان علاوه براجرای اهداف محوری کنگره ،برای معرفی توانمندی ها وظرفیت های استان بهره گرفت .

خبیرنقش دانشگاهها و مجامع علمی را دربهره وری و رشد اقتصادی کشور مهم خواند و افزود: ‏ما در بهره وری موفقیت چندانی نداشته ایم،  در حالی که بهره وری عامل رشد اقتصادی در ‏کشور است و جز با همکاری دانشگاهها ، مجامع علمی و صنایع شکل نمی گیرد. فعالیت های علمی بسیاری در دانشگاهها انجام می شود ، اما ممکن است که اساتید و ‏پژوهشگران دانشگاهها با واقعیت های خارج از دانشگاه آشنا نباشند و این ناشی از کمبود ‏ارتباط میان این بخش ها است

 درادامه این نشست  سید بهزاد علوی ، رئیس منطقه 5 دانشکده  فنی و حرفه ای و دبیر این کنگره  گزارشی از اقدامات انجام شده در چند ماه گذشته، ارائه داد و گفت :‏ نوزدهمین  کنگره سراسری همکاریهای دولت , دانشگاه و صنعت علاوه بر اهداف ملی ، رویکردی استانی دارد و در راستای برنامه توسعه ای که ‏استاندار محترم خوزستان  ابلاغ نموده اند با اهدافی از جمله ارتقاء بهره وری ‏صنایع و استفاده از حداکثر پتانسیل علمی دانشگاههای استان برگزار خواهد شد . ‏

  علوی از حضورقطعی و سخنرانی دکتر فرهادی وزیرعلوم وعباس شعری مقدم معاون وزیرنفت ومدیرعامل شرکت ملی صنعت پتروشیمی دراین همایش خبرداد و افزود:  تا کنون65 نفر از شخصیت های برجسته کشور , معاونین محترم رییس جمهور , تعدادی از وزرا ومدیران ارشد کشوری از سوی ‏استاندار محترم دعوت شده اند. پیش بینی می شود، 750 نفر از صاحبنظران و مدیران صنایع و ‏دانشگاهیان در این کنگره با هدف سیاست گذاری در افزایش همکاری دانشگاه و صنعت در ‏دوران پسا تحریم و نقش این همکاری در افزایش کارآیی نیروی انسانی و بهر ه وری در صنعت ‏شرکت کنند. ‏

   علوی افزود: همزمان با برگزاری این کنگره نمایشگاهی از توانمندی های صنعتی و دانشگاهی خواهیم داشت که 50 غرفه آن به بخش غیردولتی اختصاص یافته است .

  وی افزود: پرتال نوزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت , دانشگاه و صنعت درخوزستان فعال است و هم اکنون بیش از 3600 بازدید کننده دارد
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
comment
0
0
comment احیای کارون؛ ارزوی مردم خوزستان است که در صورت محقق شدن سبب شادی عمیق و ارامش مردم خواهد شد.
الودگی هوا و معضل ریزگردها اسیبهای بزرگی به مردم خوزستان وارد ساخته است و تا وضع بدتر و بحرانی تر از این نشده است باید برای ان چاره اندیشی کرد.
طرح توسعه پایدار خوزستان هم از ضرورتهای خوزستان بوده وهست که امیدوارم برای جبران عقب ماندگیهای بزرگ مردم خوزستان به طور جدی مورد توجه مسئولان نظام قرار گیرد.
ایا در عمل چنین وعده هایی تحقق خواهد یافت؟! یا باز هم قولهای بی سرانجام و وعده های بیعمل سبب ناامیدی و سرخوردگی مردم خواهد شد؟؟!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار