اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
مقتدایی :ازصمیم قلب از این وحدت و انسجام خوشحالم
استاندار بیان کرد: پرونده اولویت دار بودن ورزش و جوانان بسته شده و کارگروهی هم تشکیل شده تا نیازهای تجهیزاتی و ساختمان های نیمه تمام این حوزه را اعلام و تعیین کنند.
 نشست  شورای آموزش وپرورش استان خوزستان  میزبان حضورگرم و صمیمی 5 مدیرکل  پیشین آموزش و پرورش خوزستان در دولت های چپ و راست بود.

 آنان با ابتکار دکتر عبدالحسن مقتدایی استانداراین استان گردهم آمده بودند تا برای حل مشکلات و ارتقای سطح آموزش و پرورش موطن خود آستین ها را بالا زده و مشاوره بدهند.

 گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان حاکی است دراین نشست که درسالن غدیراداره کل آموزش و پرورش خوزستان با ریاست استاندارخوزستان برگزارشد , مدیران کل اسبق و سابق آموزش پرورش خوزستان به ایراد سخن پرداختند و راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات مدارس عشایری , ارتقاء سطح آموزش و پرورش و برنامه توسعه دوره متوسطه همچنین توسعه فضاهای آموزشی ارایه دادند.

دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان ازحضور آنان درنشست این شورا  قدردانی کرد و گفت : ازصمیم قلب ازاین وحدت و انسجامی که امروز به یمن میلاد رسول اکرم ( ص ) و هفته گرامیداشت وحدت بین فرزندان  این مرزبوم حکمفرماست خوشحالم و خدا را شاکرم .

 استاندارخوزستان افزود:  حضورفعال و تسلط عزیزان برمسایل که ازمدیران سابق و لایق استان بوده و هستند و از سردل سوزی مشکلات آموزش پرورش خوزستان را رصد می کنند جای تشکردارد  و افتخاری است .

 استاندارخوزستان دستور داد که این مدیران ازاعضای ثابت شورای آموزش پرورش خوزستان باشند تا از نقطه نظرات کارساز آنان بهره گرفته شود .

مقتدایی ادامه داد : این افتخاری است که عزیزان فارغ از تمام  فراز و فرود های سیاسی همچنان دغدغه بخش فرهنگ استان را دارند و دراین شورا امروز گردهم آمده اند .  تاکید می کنم که طرح های آموزشی که مشاورمربوطه دردست تهیه دارد حمتا به رویت این عزیران برسد تا ازمنظرمدیریتی بررسی و محکم کاری شود.

رییس شورای آموزش پرورش خوزستان گفت: به هر حال تجربه ها نباید رها شود و هر چه تجربه و موفقیت کسب می کنیم همه را از مردم وام گرفته ایم.

وی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش عشایری و دانش آموزان دو زبانه و مرزنشین خوزستان گفت: ورزش و جوانان , حوزه راه و نیز آموزش پرورش جزو اولویت های کاری ما درسال آینده خواهد بود.

استاندار بیان کرد: پرونده اولویت دار بودن ورزش و جوانان بسته شده و کارگروهی هم تشکیل شده تا نیازهای تجهیزاتی و ساختمان های نیمه تمام این حوزه را اعلام و تعیین کنند.

مقتدایی ادامه داد: باید برای دانش آموزان عشایری  فکری کنیم که جمعیت تجمیع شده و به سمت سرمایه گذاری های ماندگارتر هدایت شوند. همچنین معاون سیاسی و اجتماعی  استانداری  به همراه رئیس سازمان برنامه ریزی خوزستان باید در ارتباط با بحث کنکور و آموزش و پرورش عشایر یک کار کارشناسی را انجام دهند.

وی یادآور شد: مدرسه غیزانیه که روی مخزن ۲۰۰ هزار بشکه ای نفت است هم مشکلاتی دارد و در حقیقت گرده محرومیت نسبی بر اکثر نقاط پاشیده شده است و برای مدارس چادری عشایر باید با هلال احمر رایزنی شود تا چادرهایی با ماندگاری ۱۰ تا ۳۰ ساله را جایگزین کنند البته این مناطق صعب العبور را باید مورد بررسی قرار داده و در صورت کارشناسی آن وقت چادرها را مستقر کنیم.

استاندار خوزستان تأکید کرد: به هر حال شهروندان با امکانات حداقلی نسبت به شهروندان مرکز استانی با حداکثر امکانات در اولویت هستند. در حقیقت قصد ما این است که آموزش و پرورش جزو اولویت های سال آینده باشد.

مقتدایی اضافه کرد: سال گذشته حوزه گردشگری را در استان متمرکز کردیم و ۱۰ پروژه از جمله در مال آقا، شوش و حاشیه کارون شروع کرده و اعتبارات نیز به طور خودکار به سمتی می رود که جزو اولیت های تعیین شده هستند.

  رییس شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهارداشت : باید نسخه خاص استان را به صورت بومی و محلی بپیچیم و در بحث آموزش و پرورش به ویژه عشایر برای امسال فرصتی نداریم. کلا باید یک الگوی جدید را برای مدارس عشایر، دوزبانه ها و مسئله  کنکور داشته باشیم و در نهایت هم باید عدد و اعتبار مورد نیاز تحول در این بخش ها را اعلام کنیم.

استاندار خوزستان گفت: معتقدم با تأکید بر توانایی های موجود در استان باید کارها را انجام دهیم. به هر حال اگر طرح مشاور مصوب شود قاعدتا یک اتفاق و ارتقایی را دربخش آموزش وپرورش استان خواهیم داشت و قطعا امیدی در مردم ایجاد شده و در نهایت به صورت سالانه بهتر هم خواهد شد.

وی تذکر داد: باید به گروه مشاوران نیز تذکری بدهیم چون مقرر شده بود  برنامه را در شهریور ماه به استان اعلام کنند و تاکنون خیلی تأخیر داشته اند.

مقتدایی ادامه داد: تنها اعلام اعتبارهای مورد نیاز به استانداری لازم نیست بلکه طرح و ایده ها هم باید ارائه شود. مبارزه با بی سوادی، عشایر، کنکور، دانش آموزان لازم التعلیم و سایر مسائل همه باید با هم مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرند.

  استاندارخوزستان افزود:  از مدیران کل قبلی آموزش و پرورش استان تقاضا دارم تا چند جلسه ما را همراهی کنند تا کارها انجام شود و طرح مشاور را ببندیم. تجربه ثابت کرده که هرجایی کار جمعی بوده به نتیجه رسیده است

  مقتدایی به مناسبت روز نهضت سواد آموزی برریشه کنی بیسوادی درخوزستان تاکید کرد و افزود: واقعا اینکه استان خوزستان ۶۰۰ هزار بی سواد داشته باشد حرفی برای گفتن نمی ماند و  همچنین باید معلوم شود که چرا هنوز نتوانسته ایم مسیر دانش آموزان لازم التعلیم های را مسدود کنیم.

وی یادآور شد: مسئله مواد مخدر را از امنیتی به اجتماعی تبدیل کردیم و این تغییر رویه ازآموزش و پرورش شروع شد.

استاندار خوزستان گفت: در ورزش استان کار در حال رسیدن به تنگنا است و ورزش قهرمانی قطعا یک سری هزینه هایی دارد. الزام دستگاه ها به اختصاص اعتبارات مختلف برای ورزش استان جوابگو نیست ولی به جای آن مشوق هایی قرار دادیم و هر دستگاهی که بیشترین کمک را به ورزش داشت در زمینه تخصیص اعتبارهای استانداری در اولویت خواهد بود.

مقتدایی یادآور شد: به عنوان مثال کار جمعی در حوزه کارون نتیجه بخش شد و یک ردیف هشت هزار میلیارد تومانی در برنامه ششم  توسعه به احیای کارون اختصاص یافت. همچنین از محل طرح توسعه پایدار خیلی از مناطق را مثل مناطق محروم و دو زبانه تحت پوشش قرار داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار