شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی:
نشست صمیمی اعضاء اتاق فکر دانشگاه با رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خوزستان
نشست صمیمی اعضاء دبیرخانه تحقیق و توسعه سیاست های دانشگاهی (اتاق فکر دانشگاه) با رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بمنظور هم اندیشی پیرامون خط مشی و روند فعالیت اتاق فکر دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی در این نشست ضمن اظهار خرسندی از تشکیل این دبیرخانه، گفت: اگر در انجام امور دچار روزمرگی شویم،  این خطر وجود دارد که افق نگاه ما در چشم انداز آینده در سطح پایینی قرار گیرد، در این صورت روزمرگی به عنوان یک آسیب جدی مطرح می شود. بطور کلی به هر میزان دایره کار گسترده شود، ضرورت وجود پشتوانه فکری و ایده خلاق برنامه ریز بیشتر و جدی تر می شود.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان وجود اتاق فکر بسیار مهم و خطیر است و واقعا نمی توان جامعه ای را تصور کرد که بدون تفکر راه خود را طی کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان ادامه داد: به موازات توسعه و پیشرفت های فکری، علمی و گسترش بیماریها نیاز به وجود اتاق فکر سازمان یافته و فارغ از دغدغه های اجرایی که بتواند آرمان گرایی را در مدیران بیدار نگاه داشته و تقویت کند، بیش از پیش احساس می شود.

وی اضافه کرد: فاصله بین نسل ها در حوزه های علمیه و دانشگاه ها یکی از آسیب های روز شمرده می شود و راهکار مقابله با آن بسترسازی مناسب برای برقراری ارتباط لازم بین نسل جدید با پیشکسوتان برای استفاده از تجربیات و آگاهی از دغدغه های آنها است. برای رسیدن به این هدف نیز باید برخی از چهره های محبوب و خوش نام را برجسته نمود و زیرساخت ارتباطی لازم را برای ارتباط تازه وارده ها با ایشان فراهم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یک دانشگاه کهن و دارای پیشینه ای پر افتخار است که متناسب با آن انتظاری مضاعف از دانشگاه در افکار عمومی وجود دارد. امید است ایجاد این دبیرخانه بتواند در پیشبرد اهداف متعالی دانشگاه بیش از پیش موفق عمل کند.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار