اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۶۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
آیت اله حسن زاده:
وی تاکید کرد: ما در کشور قانون گرایی را داریم . همه باید قانون را عایت کنیم . انتخابات نیز بر مبنای قانون و با هدف امانت داری و رعایت حق الناس برگزار می شود و رهبری نیز تاکید کردند که در آرا مردم دخل و تصرف نشود.
: آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در اجتماع مردم شهرستان ایذه در روز 9 دی حاضر شد و درباره حماسه خود جوش مردم در این روز برای مقابله با فتنه گران به بیان سخنانی پرداخت. 

 آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده گفت: آیات قرآن دعوت پیامبر را دعوت به سوی خداوند خوانده است. اگر کسی مردم را به سوی خود دعوت کند حریت و آزادگی را ندارد پس ذلیل و اسیر می شود. امام راحل نیز به تبعیت از پیامبر اکرم در نهضت اسلامی به سوی خداوند می خواند. یکی از الگوهای امام خمینی(ره) شهید آیت الله مدرس بود. آیت الله مدرس پس از مشروطه از اصفهان به عنوان یکی از فقهای طراز اول به تهران آمد تا قوانین مجلس را بررسی و تایید کند. ایشان در آن دوران در یک خانه ی اجاره ای زندگی می کرد و حاضر نشد برای زندگی در یک خانه ی بهتر به دیگران وابسته باشد. امام خمینی درباره ایشان می فرماید مدرس وارسته بود نه وابسته. دعوت مدرس و دعوت امام راحل نیز دعوت الی الله و بر اساس بصیرت و آگهی بود . امام هیچگاه مردم و جمعیت را برای خود و به سوی خودش نخواست. و این خاصیت دعوت های الهی است .

وی ادامه داد: امام خمینی از آغاز نهضت تاکید داشتند که مردم را از جریانات آگاه کنند و بصیرت را در مردم ایجاد کنند . از این رو بود که با بنی صدر در همان ابتدای امر برخورد نکردند و منتظر ماندند تا این بصیرت در مردم ایجاد شود و عدم کفایت سیاسی او در مجلس تصویب شود. در نتیجه علی رغم رای بسیار بالای بنی صدر در انتخابات، هیچ کسی در مورد عزل او اعتراض نکرد. 

امام جمعه موقت اهواز گفت: در سال 88 انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و در حالی که هنوز هیچ منبع رسمی نتایج را اعلام نکرده بود آن ها ادعا کردند که پیروز انتخابات شده اند. پس از اعلام نتایج نیز مدعی بودند که در انتخابات تقلب شده است. در حالی که همه ی ساز و کارها در قانون برای شکایت در مورد نتیجه رای شماری معین شده بود آنها شکایت نکردند و اصرار بر ابطال انتخابات داشتند. پس از آن نیز از مردم خواستند که به خیابان ها بریزند . 
وی ادامه داد: پس از برگزاری انتخابات و اعتراض برخی کاندیداها مقام معظم رهبری با بزرگواری و با دلسوزی جلسه ای تشکیل دادند تا نمایندگان نامزدها با شخص رهبری گفت و گو کنند. ایشان در خطبه های نماز جمعه هم فرمودند لشکر کشی ها را کنار بگذارید و ملاک را صندوق رای و انتخابات قرار دهید. هرچه که مقام معظم رهبری تاکید به جذب حداکثری و دفع حداقلی داشتند و از آنان خواستند که به آغوش ملت برگردد اما به گوش آنها کارگر نیفتاد. در روز قدس نیز این اجتماع شعار نه غزه و نه لبنان سر دادند . شاهد بودیم که دوباره از مردم خواستند که برای 25 بهمن به خیابان ها فراخواندند و پس از آن بود که در حصر قرار گرفتند. 

آیت الله حسن زاده با اشاره به حمایت های آمریکا از فتنه گران گفت: فتنه گران در فتنه 88 دشمنان را به طمع انداختند و اینگونه بود که دشمنان خبیث ما امریکا و اسراییل بیشترین حمایت ها و جهت گیری را اعلام کردند. همان آمریکای 28 مرداد 1332 و همان آمریکایی که هواپیمای مسافربری ما را ساقط کرد. خباثت و درندگی آمریکا هرگز تغییر نکرده است و حتی برجام نیز این خوی آمریکا در مورد ما را تغییر نخواهد داد. تنها برخی از روش ها و شیوه ها را عوض کرده اند. 

وی عواقب فتنه 88 را برای عاملان آن سنگین دانست و گفت: این ها به مردم، امام راحل و ولی فقیه خیانت کردند. تا کنون نیز هیچ اثری از توبه در فتنه گران دیده نمی شود و توبه ی از این گناه بزرگ نیز کار سختی است. در کشوری که این همه شهید در راه اسلام و ایران و نیز دفاع از حرم تقدیم کرده است شعار نه غزه و نه لبنان خیانت کوچکی نیست و اگر کسی کمترین طمعی که در دشمنان ایجاد کند خیانت به خون شهداست. 

امام جمعه موقت اهواز گفت: در اثنای فتنه ها و آشوب ها این خیزش خود جوش مردمی 9 دی بود که حماسه ساز شد و با بصیرت سدی شد در برابر خیانت ها و فتنه ها. تکرار حماسه 9 دی باعث می شود تا دشمنان بدانند به هیچ وجه نمی شود که اتفاقی در مملکت در امام زمان بیفتد و آنها طمع بکنند. حماسه 9 دی مساله ای فرا جناحی است و نه مربوط به یک جناح است و نه در پی محکومیت جناح خاصی. کسانی که به کاندیداهای شکست خورده هم رای داده بودند در این حماسه حضور داشتند و دارند و مردم، قانون شکنی و به طمع انداختن دشمنان را همه در کنار هم محکوم می کنند. 

وی تاکید کرد: ما در کشور قانون گرایی را داریم . همه باید قانون را عایت کنیم . انتخابات نیز بر مبنای قانون و با هدف امانت داری و رعایت حق الناس برگزار می شود و رهبری نیز تاکید کردند که در آرا مردم دخل و تصرف نشود.

 امام جمعه موقت اهواز افزود: ما 7 اسفند انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را در 14 حوزه انتخابیه خوزستان برگزار خواهیم کرد و 18 نماینده برای مجلس شورای اسلامی انتخاب خواهند شد. اگر هر کدام از کاندیداها ادعای تقلب در انتخابات را داشته باشد و به جای شکایت بر ابطال انتخابات اصرار کنند و مردم را به خیابان ها بکشانند نه سنگ روی سنگ بند می شود و نه می توان دیگر انتخابات دیگری برگزار کرد. 

آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده در پایان ضمن تقدیر از علما و مردم ولایت مدار و شهید پرور ایذه گفت: انتخابات 7 اسفند ان شاالله با شکوه برگزار خواهد شد و نظر رهبری مبنی بر حضور حداکثری تامین خواهد شد و امیدواریم با رای مردم آگاه، افراد اصلح و دلسوز انتخاب شود .
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
یا حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
comment
0
0
comment احسنت ایت الله
حرف دلمو زدی
بعضیا به نفع خودشون مصادره کردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار