شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
جمعیت هلال احمر استان خوزستان، دکتر علی خدادادی ظهر امروز در نشست هماهنگی طرح سلامت یار در سالن جلسات هلال احمر خوزستان عنوان کرد: یکی از اساسی ترین رسالت های جمعیت هلال احمر کمک و حمایت از اقشار آسیب پذیر است.
"سلامت یار" پلی میان پزشکان و بیماران/ بیمارستان های دولتی زیر چتر خدمات مددکاری هلال احمر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: طرح سلامت یار به دنبال کاهش پزشک ستیزی و کمک به بهبود وضعیت بیماران بیمارستان های دولتی است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان، دکتر علی خدادادی ظهر امروز در نشست هماهنگی طرح سلامت یار در سالن جلسات هلال احمر خوزستان عنوان کرد: یکی از اساسی ترین رسالت های جمعیت هلال احمر کمک و حمایت از اقشار آسیب پذیر است.

وی با اشاره به بیماران بیمارستان های دولتی به عنوان یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه افزود: کمک به بهبود وضعیت بیماران این بیمارستان ها بسیار ضروری به نظر می رسد که در بیمارستان های دولتی که اغلب از لحاظ کادر بهیاری و کمک بهیاری در مضیقه هستند، بیماران به مراقبت جسمی و روحی جهت بهبود وضعیت خود نیاز دارند.

دکتر خدادادی ادامه داد: جمعیت هلال احمر با توجه به ظرفیت گسترده ای که در جذب سازماندهی سرمایه های اجتماعی دارد، می تواند خلاء رفع دغدغه های بیماران و اقشار آسیب پذیر در بیمارستان های دولتی کشور پر کند.

وی با اشاره به تدوین طرح "سلامت یار" عنوان کرد: توافق نامه ای بین وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر کشور امضاء شده تا از ظرفیت نیروهای داوطلب جمعیت در بیمارستان های دولتی استفاده شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه قصد ما ارائه خدمات حرفه ای نیست و تنها در سطح غیرحرفه ای خدمات رسانی می کنیم، گفت: طرح سلامت یار همانند طرح نیابت است که داوطلبان با مراجعه به خانه های سالمندان به آنها خدمت رسانی می کنند.

وی با تأکید بر شناسایی و اولویت بندی نیازهای بیماران ادامه داد: هدف ما در این طرح، ارائه خدمات مددکاری است که برای اجرایی کردن این طرح،  باید با ورود به بخش های تخصصی بیمارستان ها، خدمات قابل ارائه توسط داوطلبان را شناسایی کرد.

دکتر خدادادی با اشاره به سابقه اجرای طرح های مشابه در کشورهای مختلف جهان گفت: در آمریکا یکی از مراکزی که از خدمات داوطلبانه  استفاده می کند مرکزی به نام "یو دبلیو هلث" است که توسط دانشگاه ویسکانسین مدیسون تأسیس شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان اضافه کرد: در سطح جهان بیش از 20 میلیون نیروی داوطلب وجود دارد و با داشتن نیروهای داوطلب کارهای بسیاری را می توان انجام داد.
دکتر خدادادی با بیان اینکه  نوع نگاه جمعیت بی طرفانه و بی غرضانه است، افزود:  نگاه فرهنگی باید بر فعالیت های جمعیت هلال احمر حاکم باشد تا ماندگار شود. باید کارهای بشردوستانه را تعمیم داده و به همنوع خود کمک کنیم زیرا لذت کمک به دیگران اول از همه خود ما را ارضاء می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار